بازدید 39182
۵

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت

کد خبر: ۹۲۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 02 September 2019

در راستای نهادینه‌سازی و تحقق فرآیندهای دولت الکترونیک، از مهرماه سال جاری (سیکل سوم) قبوض کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌شود. یکی از مهم ترین خدماتی که می‌توان در آن صرفه‌جویی کرد، بحث قبوض کاغذی است. شرکت مخابرات ایران در حدود ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که دوره‌ای برایشان قبض صادر می‌کند و هزینه تمام‌شده هر قبض دو هزار تومان است که سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش «تابناک»، مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته ازصرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی تمام شرکت های خدماتی  گفته بود.

طبق گفته مهندس صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با فعالیت گسترده و استفاده از ظرفیت پلتفرم دولت الکترونیکی، قبوض خدماتی تلفن ثابت تا اول مهرماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور حذف می‌شود.

با ارسال قبوض به گوشی همراه شهروندان، نوعی کارپوشه  دیجیتالی شکل می گیرد و همچنین با فرایند اطلاع‌رسانی آنلاین به مشترک و به‌روز بودن این مدل اطلاع‌رسانی، صرفه جویی در هزینه ها هم ایجاد می شود.

سیدمجید صدری -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- از صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی با حذف قبوض خبر داده و یادآور شده که این شرکت با استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های دولت الکترونیک، مبلغ صرفه جویی  را در در توسعه زیرساختی شبکه و فناوری اطلاعات و خدمت رسانی بهتر به مشتریان صرف خواهد کرد.

تعداد بازدید : 1388

اهمیت پرداخت‌های غیرحضوری در کاهش تردد و آلایندگی محیط زیست و هم‌چنین سرعت در پرداخت و تحقق ارتباطی فراگیر نیز بسیار گسترده است.

ساده‌سازی ارائه خدمات به مشتریان در کمترین زمان و افزایش سرعت و شفاف بودن عملکرد کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت قبوض از دیگر مزایای مهم حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت است.

وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir  و کد ussd ستاره 2020 مربع نیز در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای،  می توانند نسبت به پرداخت اقدام کنند.

باید دانست با استقبال گسترده مشتریان از این پرداخت‌ها، اکنون نزدیک ۹۹ درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود و مشتریان کاملا به این روش عادت کرده اند.

بدین ترتیب از مهرماه امسال همزمان با سیکل سوم کارکرد، قبوض تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌شود و شرکت مخابرات ایران قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکین را در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی حذف می‌کند.

با تلاش های صورت گرفته همزمان با اطلاع رسانی مستمر و موثر به مشتریان، مجموعا ۶۳ درصد از قبوض کاغذی تلفن ثابت، تاکنون به طور کامل در سراسر کشور حذف شده به صورتی که  تاکنون در استان های فارس، خوزستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گیلان، لرستان و هرمزگان تمام قبوض کاغذی به طور کامل حذف شده است.

در مخابرات منطقه تهران نیز به عنوان یکی از مهم ترین مناطق مخابراتی، مقرر شده قبوض کاغذی کارکرد تلفن ثابت تهران از مهرماه امسال (سیکل سوم) چاپ و توزیع نشود. بر همین اساس مشتریان مخابرات منطقه تهران برای اطلاع از مبلغ صورتحساب پایان دوره و به روز تلفن خود می‌توانند با شماره (۲۰۰۰) تماس گرفته و از همان طریق بدهی خود را نیز پرداخت کنند.

البته با توجه تمایل معدودی از افراد برای دریافت قبوض کاغذی ممکن است با حذف این قبوض  برخی از افراد نتوانند در زمان مناسب اقدام به پرداخت قبوض خود کنند که منجر به قطعی‌ تلفن آن‌ها شود. به همین دلیل لازم است مشترکان در روزهای ابتدایی ماه نسبت به دریافت اطلاعات خود از درگاه های یاد شده اقدام کنند تا در صورت صدور قبوض،‌ آن را در زمان لازم پرداخت نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵
چجوری حساب کردید که هزینه هر قبض 2000 تومان در آمده؟
قبلاٌ در قبوض تلفن یک ردیف وجود داشت آنهم آبونمان ثابت که مبلغ 1200 تومان بود ولی اکنون الان به جاب یک ردیف 4 ردیف به آن اضافه گردیده است حق اشتراک ،مالیات ، عوارض ، امور مشترکین . جا دارد که وزیر جوان در این خصوص وارد شود و توضیح دهد و کمی هم به فکر مشترکین باشد ونسبت به تقیل هزینه برای مشترکین اقدام نماید
حالا که دو هزار تومن در ماه صرفه جویی میشه این مبلغ رو از هزینه قبوض مردم کم کنین!
تا کنون هزینه های کاغذ، چاپ و توزیع قبض ها را از مردم می گرفتند آیا این بخش از هزینه از قبض ها حذف می شود یا هزینه را از مردم می گیرند ولی قبض هم نمی دهند
با بت صدور و توزيع اين قبوض شركتهاي برق و مخابرات ميلياردها هزينه مي كردند. با حذف آنها هزينه هاي زيادي به مصرف كنندگان تحميل مي شود. مبالغ دريافتي شركتها بر اساس قيمت تمام شده سرويس ها كه شامل صدور صورتحساب و توزيع آن بوده محاسبه مي شود لذا براي حفظ حقوق مردم بايد مبلغ مربوطه از صورتحسابهاي صادره كسر گردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل