بازدید 3498

ملاک میزان تعیین ظرفیت پزشکی

کد خبر: ۹۲۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 02 September 2019

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: ملاک وزارت بهداشت در تعیین ظرفیت پذیرش در بخش دولتی و غیر دولتی یکسان است و هر دانشگاهی زیر ساخت مناسب داشته باشد، ظرفیت بیشتری می گیرد.

به گزارش مهر، دکتر حمید اکبری درباره ملاک وزارت بهداشت در تعیین ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم پزشکی و انتقاد برخی از دانشگاه‌ها در محدودیت ظرفیت گفت: ملاک وزارت بهداشت کیفیت و توانمندی دانشگاه در پذیرش و تربیت دانشجو است و ظرفیت را بر اساس امکانات به آنها می‌دهد.

وی افزود: برای وزارت بهداشت بخش دولتی و غیر دولتی تفاوتی ندارد و هر کجا ملاک‌های وزارت بهداشت از جمله نسبت استاد به دانشجو، فضای آموزشی، تخت آموزشی، یونیت آموزشی و آزمایشگاه را به طور مناسب تامین کند، به آن بخش ظرفیت داده می‌شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: با توجه به اینکه استانداردهای وزارت بهداشت یکسان است بنابراین ملاک تعیین ظرفیت در بخش غیر دولتی و در بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در صورت داشتن توانمندی دانشگاه‌ها به آنها ظرفیت می‌دهد ضمن اینکه نیازهای کشور هم دیده می‌شود و به طور معمول اگر دانشگاهی یک عددی را اعلام می‌کند وزارت بهداشت در مجموع با توجه به همه وجوه و ملاک ها ۱۰ تا ۲۰ درصد هم بیشتر به دانشگاه‌ها ظرفیت می‌دهد.

اکبری تاکید کرد: اکنون هم هر دانشگاه علوم پزشکی متقاضی باشد، ظرفیت لازم را داشته باشد و علاوه بر آن زیرساخت مناسب هم داشته باشد چه در بخش شهریه‌پرداز و چه در بخش آموزش رایگان، وزارت بهداشت استقبال می‌کند و ظرفیت می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی