بازدید 2522

دولت چین به بیانیه‌های دو سناتور آمریکایی واکنش نشان داد

دفتر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ امروز (شنبه) در واکنش به ابراز نگرانی دو سناتور آمریکایی درخصوص نحوه مدیریت مسئله هنگ‌کنگ توسط پکن، واشنگتن را هدف انتقادات خود قرار داد.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 31 August 2019

دفتر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ امروز (شنبه) در واکنش به ابراز نگرانی دو سناتور آمریکایی درخصوص نحوه مدیریت مسئله هنگ‌کنگ توسط پکن، واشنگتن را هدف انتقادات خود قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی این دفتر گفته است: "این اظهارات [سناتورهای آمریکایی]، حقیقت را تحریف کرده، از متجاوزان چشم‌پوشی به عمل آورده و وقیحانه در مسئله هنگ‌کنگ که از امور داخلی چین است، دخالت می‌کند... ما اینگونه اظهارات را محکوم می‌کنیم و شدیدا با آن مخالفیم".

این سخنگو افزوده است که چین در پاسداری از حق حاکمیت ملی و امنیت و ثبات هنگ‌کنگ، بسیار "سرسخت" است.

پلس هنگ‌کنگ دیروز (جمعه) چندین فعال معترض در این دولت‌شهر نیمه‌مستقل را بازداشت کرد که برخی از آن‌ها، بعدتر به قید وثیقه آزاد شدند. در پی این بازداشت‌ها، دو سناتور آمریکایی به نام‌های چاک شومر و جیم مک‌گاورن، دولت پکن را جهت اقداماتش مورد انتقاد قرار دادند و از شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین خواستند تا تمام معترضان را آزاد کند.

تظاهرات گسترده در هنگ‌کنگ، از اوایل ماه ژوئن شکل گرفت و در ابتدا واکنشی مقابله‌گرایانه به لایحه استرداد مظنونان به سرزمین اصلی چین بود؛ این تظاهرات طی هفته‌های اخیر تبدیل به جنبشی تمام‌عیار علیه کنترل امور هنگ‌کنگ توسط پکن شده است.

معترضان در اواسط ماه اوت، فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ را به اشغال خود درآوردند؛ بست‌نشینی صلح‌آمیز آن‌ها به درگیری خشونت‌آمیز با نیروهای پلیس کشیده شد و طبق گزارشات، نیروهای پلیس طی این درگیری‌ها زخمی شدند.

پکن، آنچه که "اقدامات خشونت‌آمیز تظاهرکنندگان" عنوان می‌کند را محکوم کرده است و آن را "اقدامات نزدیک به تروریسم" تلقی می‌کند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، وضعیت هنگ‌کنگ را جدی‌ترین بحران از زمان بازگردانی این دولت‌شهر به چین در سال ۱۹۹۷ توصیف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار