بازدید 7581

راه اندازی «عمره» به صورت محدود

کد خبر: ۹۲۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 30 August 2019

نماینده ولی فقیه در حج و سرپرست حجاج ایرانی از راه اندازی عمره مفرده به صورت محدود خبر داد.

به گزارش «تابناک» ایسنا، حضور ایرانی‌ها در عمره از سال ۱۳۹۴ پس از حادثه فرودگاه جده و قصد تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی، متوقف شد.

ایران پس از به جریان افتادن این پرونده قضایی و محکوم شدن آن ماموران، از دو سال پیش برقراری دوباره عمره را مشروط به تامین امنیت و حفظ عزت زائران ایرانی، مطرح کرده است. به گفته مقامات حج کشورمان، برآورده کردن این خواسته در شرایطی که دفاتر نمایندگی سیاسی و کنسولگری ایران در عربستان تعطیل شده، دشوار است.

وزیر حج عربستان در آخرین دیدار با رییس سازمان حج و زیارت که در روز چهارشنبه (۶شهریورماه) انجام شد، گفته بود: ما برای راه‌اندازی عمره آمادگی کامل داریم و می‌توانیم در اسرع وقت آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.

علی‌رضا رشیدیان - رییس سازمان حج و زیارت - نیز سه راهکار برای برقراری عمره پیشنهاد کرده بود: یکی از آن‌ها افتتاح کنسولگری مستقل ، دیگری پیگیری مباحث از طریق دفتر حافظ منافع و سومین راهکار هم اتخاذ شیوه‌ای است که در موسم حج امسال اجرایی شد و در جریان آن هیات کنسولی ایران در عربستان حضور یافت.

او گفته بود: هیات کنسولی ایران می‌تواند در موسم عمره در عربستان حضور داشته باشد و در صورت لزوم به حل مشکلات کنسولی عمره‌گزاران بپردازد که در این خصوص باید میان وزارت امور خارجه ایران و عربستان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

وزیر حج عربستان نیز با استقبال از سومین پیشنهاد ایران گفته بود: هیاتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان هیات کنسولی می‌تواند در موسم عمره در عربستان حضور داشته باشد و در صورت لزوم به حل مشکلات کنسولی عمره‌گزاران بپردازد که در این خصوص باید میان وزارت امور خارجه ایران و عربستان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

اینک براساس خبری که پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر کرده است، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب - سرپرست حجاج ایرانی - در دیدار جمعی از روحانیون استان‌های آذربایجان غربی و شرقی از راه اندازی عمره مفرده به صورت محدود خبر داده است.

او بدون آنکه به جزئیات تصمیم ایران و توافق با عربستان درباره عمره اشاره کند، درباره برقراری عمره برای ایرانی‌ها به شکل «محدود» توضیح داد: دلیل این محدویت فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و عربستان است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود و شاهد حضور زائران بیشتری در سرزمین وحی باشیم .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
مردم این همه مشکل اقتصادی دارن اونوقت یک سری میرن عمره! آخه درسته اصلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
مردم این همه مشکل اقتصادی دارن اونوقت یک سری میرن سفر اروپا و دبی و گرجستان و ترکیه و کانادا و ..... اینو نمیبینی واقعا؟ این مسافرتا مشکلی نداره؟ فقط مکه رفتن بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
درباره مسافرتهای اروپایی و آسیایی نظری نداری؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
نه ، ولی کاملا درسته که مردم تواین اوضاع برن ترکیه و دبی و مالزی برای تفریح ، کاملا درسته که برای سگ و گربه و ... جشن تولد و مراسم مرگ لاکچری بگیرند
شما چرا فقط در خصوص مراسم مذهبی یاد فقرا می افتید؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
نه پس میرن ترکیه و دبی و تایلند درسته
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
در پاسخ به شما سه دوست گرامی:
آن کس که به مکه می رود برای رضای خدا قدم در راه خدا می گذارد این است که بعضی انتظار دارند که این خیرات به جای جیب عربستان در داخل کشور برای نیازمندان خرج شود
ولی کسی که برای تفریح به دبی و ترکیه می رود رضایت خداوند چندان در تصمیم گیری او جایگاهی ندارد و مسلما در چنین کشورهایی کار خیری قرار نبوده انجام دهد! از این بابت است که دوستان مسافر حج چنین تناقضی را حس می کنند
ویژه مسئولین وابستگان و رانت خواران
خوشدل از آنیم که حج می رویم / غافل از آنیم که کج می رویم .
مکه به دیدار خدا می رویم / او که همینجاست ، کجا می رویم؟
دین که به تسبیح و سر و ریش نیست / هر که علی گفت که درویش نیست .
دین به خدا جز به دل پاک نیست / رفع غم از چهره غمناک نیست .
شب تا سحر گریه و امن یجیب / صبح که شد در پی مکر و فریب!
بايد دید در این جنگ اقتصادی و کاهش در آمد ارزی کشور شیعه انجام کاری مستحب چگونه است
خدا کنه سود میلیاری سازمان حج و زیارت عامل پیگیری نباشه
گرچه می توان کاری مستحب معادل ثواب عمره انجام داد مانند تهیه جهزیه -نجات زلزله زذگان از کانکس نشینی - کمک به مستاجران - کمک به گرسنگانی کسانی که ماه هاست گوشت 100 ت نخورده اند -کمک به بیمارانیکه به خاطر پول نداشتن خود درمانی می کنند
محدود به چه قیمت این سفر چه توجیهی دارد بروید کمبود دارو را جبران کنید مگر عمره واجب است
به طواف کعبه رفتم ، به حرم رهم ندادند / که برون در چه کردی که درون خانه آیی؟
منافع مسوولین سازمان حج را تامین میکند و ...
تقدیم منابع ایران هدیه به بن سلمان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم