بازدید 66539

فالش خوانی جنجالی محمدرضا گلزار؛ برای موسیقی به کنسرت می‌رویم؟!

این تصاویر اسباب نقد و بعضاً تمسخر گلزار را فراهم آورده که به نظر نمی‌رسد برای او را فراهم آورده اما بعید به نظر می‌رسد که این موضوع چندان اهمیتی برای این بازیگر داشته باشد، چرا که به هر حال کنسرت‌هایش در پایتخت و شهرستان‌ها به سرعت سولد اوت می‌شود و بازارش رونق دارد.
کد خبر: ۹۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ 29 August 2019

فالش خوانی جنجالی محمدرضا گلزار؛ برای موسیقی به کنسرت می‌رویم؟!پس از کنسرت اخیر محمدرضا گلزار، حجم بالایی از ویدیوها از این کنسرت منتشر شد که نشان می‌داد او علاوه بر آنکه فالش می‌خواند، ویولن را نیز فالش می‌نوازند که اسباب نقد این کنسرت‌ها شد و چنین پرسشی را پیش آورد که آیا مخاطبان چنین کنسرت‌هایی برای شنیدن موسیقی به این رویدادها می‌روند و اساساً کیفیت موسیقی پاپ، چه میزان در انتخاب کنسرت‌ها برای مخاطبان موسیقی به ویژه مخاطبان جوان اهمیت دارد؟

به گزارش «تابناک»؛ محمدرضا گلزار تور تازه کنسرت‌هایش را در شهرستان‌ها آغاز کرده و در اتفاقی مرسوم بخش‌هایی از این کنسرت توسط حاضرین ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. ویژگی مشترک این بخش‌های منتشر شده از کنسرت‌های گلزار، صدای بسیار بد و همچنین فالش خوانی این بازیگر است که با فالش نواختن ویولن مجموعه عجیبی را شکل داده است. البته ممکن است عنوان شود صدای بد گلزار متاثر از امکانات محیطی و صدا است اما فالش خواندن و نواختن او را چگونه می‌توان توجیه کرد؟!

فالش خوانی جنجالی محمدرضا گلزار؛ برای موسیقی به کنسرت می‌رویم؟!

این تصاویر اسباب نقد و بعضاً تمسخر گلزار را فراهم آورده که به نظر نمی‌رسد برای او را فراهم آورده اما بعید به نظر می‌رسد که این موضوع چندان اهمیتی برای این بازیگر داشته باشد، چرا که به هر حال کنسرت‌هایش در پایتخت و شهرستان‌ها به سرعت سولد اوت می‌شود و بازارش رونق دارد. مشتری بلیت‌های گرانقیمت این کنسرت‌ها نیز عمدتاً دختران و بعضاً پسران نوجوان و جوان هستند که شاید نمی‌خواهد این فرصت دیدن گلزار را از دست بدهد و یا شاید هم برای موسیقی پاپ به این کنسرت‌ها می‌رود اما آیا واقعاً کیفیت موسیقی برای این گروه اهمیت دارد؟

پاسخ به این پرسش سهل و ممتنع است اما با توجه به شواهد باید گفت بعید به نظر می‌رسد کیفیت و سطح موسیقی پاپ ارائه شده تاثیر عمیقی بر انتخاب‌ها داشته باشد. بسیاری از خوانندگان جوان و مطرح موسیقی پاپ ایران که صدا و اجرایی به مراتب باکیفیت و جذاب‌تر از گلزار دارند، حتی نیمی از مخاطبان او را ندارند و از این منظر می‌توان دریافت که شاید نفس موسیقی عامل خرید بلیت‌های کنسرت گلزار نباشد و شاید طرفداران گلزار که کاراکترش را دوست دارند، صرفاً برای دیدنش بلیت می‌خرند و برخی دیگر نیز برای تعامل طرفداران گلزار بلیت می‌خرند!

البته نباید به سمتی راست که به سلیقه موسیقایی طرفداران گلزار توهین کرد و نقدهایی که حاوی توهین به سلیقه خریداران بلیت کنسرت این خواننده است، پذیرفتنی نیست اما فالش‌خوانی دیگر ارتباطی با «سلیقه» ندارد و مشخصاً درباره اصول بدیهی اجرای موسیقی است و انتظار می‌رود سوای اینکه صدای خواننده و کیفیت اجرای گروه نوازنده در هر سطح کیفی باشد، دست‌کم فالش نخوانند یا ننوازند، چرا که این توهین مستقیم به آنهایی است که به عشق شنیدن زنده چند قطعه موسیقی بلیت خریده‌اند؛ مگر آنکه گلزار اطمینان داشته باشد، آنها برای شنیدن موسیقی به کنسرت او نیامده‌اند!

تعداد بازدید : 9678

رفع فالش‌خوانی نیز یک روش بسیار ساده و بدیهی دارد و آن هم اجرای مداوم و تمرین نفس‌گیر خواننده و گروه موسیقی است که باعث می‌شود حتی ضعیف‌ترین خواننده نیز دست‌کم فالش نخواند. باورپذیر نیست که گلزار و گروهش ماه‌های پیاپی روزانه چندین ساعت پیاپی تمرین داشته‌اند و در نهایت با چنین سطحی از اجرای روی صحنه حاضر شده‌اند و پول‌ها را جمع کرده‌اند. البته نمی‌توان از گلزار ایراد گرفت که چرا کنسرت می‌گذارد و او حق دارد با هر سطح کیفی و حتی فالش اجرا داشته باشد و این مخاطب است که باید تصمیم بگیرد در درجه اول برای شنیدن موسیقی به کنسرت برود.

با این نگاه انتظار می‌رود تلاش‌هایی در سطح موسیقی کشور برای ارتقای سطح ذائقه موسیقایی عموم مردم از سوی بزرگان موسیقی با همراهی رسانه‌ها باشیم، چرا که این گوش تربیت شده با موسیقی باکیفیت است که می‌تواند سطح موسیقی را بهتر تشخیص دهد و انتخاب‌های بهتری داشته باشد. آیا در آینده به چنین سطحی از شناخت موسیقی نزد عموم مردم و انتخاب‌ کنسرت بر اساس سطح موسیقی خواهیم رسید؟ دورنمایی روشنی در این مسیر مشهود نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶۹
ی بنده خدایی میگفت که دختران نوجوان و جوان کنسرت گلزار رو برای چهره اش میرن
پسران نوجوان و جوان هم برای همون دختران میرن
و اقای گلزار هم فک می کنه که صداش واقعا خوبه که کنسرتش اینقدر شلوغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
فقط علیخانی رو عشقه.
شبکه 3 به شبکه علیخانی تغییر نام داده. یه مقاله هم در مورد تسخیر شبکه 3 توسط علیخانی زیبا بنویسید
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
اگه فالش خوندن برای یک خواننده زشته جمله بندی غلط و نامفهوم هم برای یک نویسنده ناپسنده. چقدر جمله بی سر و ته داشت این گزارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
داداش دقیقا زدی وسط خال
خیلی متاسفم برای نویسنده که از کلمات انگلیسی مثل »sold outرو استفاده میکنن و به زبان فارسی احترام نمی گذارند... مثلا نمیشد نوشت که بلیط کنسرت به اتمام میرسد؟؟!!! حتما باید یک کلمه انگلیسی بی معنی ان وسط نوشت،،،، متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
اتمام هم کلمه عربیه ،که وارد فارسی شده. حداقل انگلیسی از عربی بهتره ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
بلیت یک کلمه فرانسوی هست که به اشتباه نوشته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
برو یکم آب بخور حالت جا بیاد.ما را کشتید با این زبان فارسی .
واقعا گند زده به دنیای هنر... فقط نون مثلا خوش تیپیشو میخوره و...
مطمئن هستید ویولن بوده چون اون چیزی که تو تصویر هست ویولن نیست ها !!!
فالش چیه؟
پاسخ ها
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
خارج شدن از حالت درست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
بجای کلمه آلمانی فالش،" اشتباه خوانی" و یا "اشتباه نوازی" را هر ایرانی بهتر متوجه میشود
وقتی سالهاست رسانه میلی سطح سلیقه مردم را در همه چیز کاهش داده،دیگر چه انتظاری می توان داشت!
گلزار گندشو درآورده . اعتیاد به پول این آدم آخر کار دستش میده
سلبریتی های بی هنری که فقط در ایران امکان هنرنمایی دارن !!
با تشکر از اطلاع رسانی شما و همچنین نقد به جا و منطقی تان فقط در عکس گیتار است اما در متن به ویولون اشاره کردید
آقای گلزار نه بازیگر خوبی هستند نه مجری و نه خواننده خوب و این حجم از طرفدار صرفا بخاطر تیپ و قیافشون هست . بازیگری ایشان کاملا مصنوعی است و اصلا در حد بازیگرانی مثل شهاب حسینی ، امین حیایی ، جواد عزتی و و و نیست . در خوانندگی و مجری گری نیز همینطور هست اما حجم طرفدارانش چندین برابر اینها ست که حکایت از آن دارد طرفداران برای هنر او طرفدارش نشدند .
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
ایرادی نداره تو یک هزارم کار گلزار رو اگه تونستی اجرا کنی میتونی نقدش کنی.یا حسادت اذیتت میکنه
گلزار به اندازه وسع خودش داره کار میکنه و.مردم هم دوسش دارن .بگو ببینم تو چه هنری داری و برامردمت چیکار کردی که اینطوری نظر منفی مینویسی ؟؟::
اه اه
چقدر فالش تایپی داشتی تابناک
فالش فالش فالش!
نمیدانم این بشر چطوری به خودش میگه خواننده توهم زده بنده خدا
استاد عزیزی که بالای منبر رفته ای و الان کلی خوشحالی که تونستی یکی رو یه دل سیر نصیحت کنی، صرف نظر از درست یا اشتباه بودن نقدتون .... بلیط های کنسرتش سولد اوت میشود؟؟؟؟این چه طرز نوشتن است؟ بهتر نیست به جای سولد اوت مینوشتید فروخته میشود؟ یا تمام میشود؟ به جا دلریم میریم که یه ظرف قضیه محمد رضا گلزار هست و طرف دیگر ناقدی که عشق میکنه واژگان انگلیسی لابلای جملاتش استفاده کنه
به هر حال هر کسی سلیقه خودشو داره من خودم شخصا یه سری از اهنگاشونو دوس دارم
فقط کاش تو انتقاد از چیزی یا شخصی اول خوبی بگیم بعد انتقاد رو به زبان نرم بیان کنیم
پاسخ ها
بینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
"من" ، "خودم" ، شخصا"

بیش از حد تاکید نمیکنید؟!
دخترای برای دیدن گلزار میرن و پسرا برای دیدن دخترا میرن. جالبش اینجاست که گلزار فکر می کنه چون خواننده خوبیه اینقدر از کنسرت هاش استقبال میشه.هیشکی برای موسیقی نمیره کنسرت چه گلزار بخونه چه شجریان عزیز.دختر پسرای ما برای چیز دیگه ای میرن کنسرت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
هر چیزی باید یک استانداردی داشته باشه کنسرت باید استاندارد های خودش را داشته باشه که اولین چیز زنده خوانی است باید مسولاان هنر از اینجور کنسرت ها جلوگیری کنند و اگر سلبریتی ها برای یک مشت هنرنشناس می خوان برنامه بذارن کنسرت را خراب نکنن یک باب دیگه براش باز کنند مثلا اسم اینجور چیزها را بگذارند دیداری با گلزار که استاندارد هنر موسیقی پایین نیاید اونم پولش را جمع کند برود این ولنگاری در هنر باید به دست خود هنرمندها ساماندهی شود
بلیط‌هایش به سرعت «سولد اوت» می‌شود؟!!!! ای استاد زبان انگلیسی! ای زبان دان! ای مسلط به زبان فرنگی!
بی استعداد در تمام ضمینه های هنری که درش فعاله چه خوانندگی چه نوازندگی و چه بازیگری فقط قیافه
این آقای گلزار با اعتماد به نفس بیخودی که‌پیدا کرده فقط در این فکر است که پول و شهرتی بدست آورد و بزودی خواهید دید که پول را بر میدارد به آنطرف آب میرود و مثل تتلو به ریش همه ما میخندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
یک بار رفت دید به خوبی اینجا پول در نمی اورد برگشت
بارها در این متن کلمه «فالش» به کار رفته که اولین باری است که من این کلمه رو می بینم.
ضمنا حرف «آ» در متن خبرهاتون مدتی است که نشون داده نمیشه.
بله دقیقا این موضوع به مخاطب برمی گرده که دنبال چه چیزی هست. متاسفانه الگو سازی های غلط و بی محتوا از افرادی که هیچ توانایی خاصی ندارند سبب بوجود آمدن این پدیده ها میشه.
تمومش کنید این مسخره بازیارو سوژه بهتر از این پیدا نکردید واسه مسخره بازی
گوگلو که باز میکنی همش نوشته فالش خوانی گلزار اصلا کسی که کنسرت ایشون نرفته چطور به خودش اجازه میده این پرت و پلاهارو بنویسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
معلومه بدجوری طرفدار گلزاری.اخه بچه کوچیکم باشه میفهمه این خواننده نیست فقط به خاطر پول شده خوننده.وگرنه گلزار استعدادخوانندگی رو نداره
تحریم اینجوریش کرده
آخه گلزار رو چه به خوانندگی و نوازندگی !!!
به قول یه کسی که میگفت خیلی چیزهای زندگی ما بنجل شده، یکیش هم سلیقه مون
با مهاجرت ایرانی های باهوش کسانی که باقی مانده اند و حاضر به تحمل شرایط شده اند با همین چیزها حال میکنند.
این هم شکلی دیگری از کلاهبرداری است که در آن کلاهبردار از ناآگاهی خریدار سوء استفاده میکند
حال آدم از این هنرپیشه نمتها به هم می خوره.
این مردم هم بارفتن به کنسرتهای آدمهای بی هنرکه اصلاچیزی ازموسیقی وهنرخوانندگی سرشون نمیشه..باعث بازارگرمی اینهامیشن...آخه این گلزارچه هنری داره؟بخداهیچ...
به قول شما این انخاب با مخاطبش است
شخصیت دوست داشتنی دارد و به خاطر خودش می روند
انسانیت و فرهنگ بالایی دارد
به قول شما این انخاب با مخاطبش است
شخصیت دوست داشتنی دارد و به خاطر خودش می روند
انسانیت و فرهنگ بالایی دارد
گلزار طلافی این چند سال که ممنوع الکاربوده رو داره به هر طریقی درمیاره
فکر می کنم جناب آقای روزنامه نگار که این مطلب رو نوشته کلاسهای انشا رو در مدرسه غایب بوده اند.
توصیه می کنم یک بار متن خود را قبل از انتشار بخوانید.
50 بار از کلمه فالش استفاده کردید. ما در فارسی می گوییم "خارج خواندن" ولی نگین متن شما استفاده از ترکیب "سولد اوت شدن" بودن. یا فارسی یاد بگیرید یا ننویسید.
وقتی شجریان نیاد ونخونه
حضوراینهاطبیعیه
وقتی صدا وکنسرت فاخری اجراوپخش نشه,استاندارد وشاخص صدا هم مفهومشو وجایگاهشو نمیدونه کحاست
چندین ساله استاد صداش پخش نمیشه صدا وسیما مجرمانه سلیقه ملت رو تنزل داده
تا زمانی که این مردم ما پول برای هر برنامه الکی می پردازند استفاده کنندگان چرا سفرهای انچنانی نداشته باشند و به ریش مردم نخندند
اشکال از جاییه که موسیقی سانسور و فرمایشی میشه. ترویج موسیقی خلاف شرع اعلام میشه و کار به جایی میرسه که هنرمندان واقعی کنار میرن سلبریتی ها وسط میان.
و در انتخاب بین بد و بدتر و بدترین، مردم گلزار رو انتخاب میکنن.
مردم مگه گزینه دیگه ای هم دارن؟ اکثر هنرمندهای محبوب مردم یا فرار کردن یا مجوز نمیگیرن. معدود خواننده هایی هم که مجوز میگیرن کنسرتشون لغو میشه. ولی چون آقای گلزار بازیگر دولتی هستند و در صدا و سیما فعالیت دارن حاشیه امنیت دارن و مردم اطمینان دارن که کنسرت لغو نمیشه
اینقدر که موزیک پاپ دستوری شده و ریتم ها و ترانه ها ممیزی میشه همه آهنگ ها شبیه هم شدن و هیچ فرقی نمیکنه کنسرت کی بری. همش یه جوره و با ریتم هایی شبیه به مداحی.
ما با موردی روبرو هستیم
به نام به تو چه به من چه

که انرا به حق انتخاب وصل میکنن

تا جایی درست تا جایی نادرست است
تا جایی درست است که...هرکسی هرجور دوستدارد گوش بدهد و ببینید و لذت ببرد...
مانند انتخاب رنگ...موسیقی...فیلم...کتاب...درامد...شغل...انتخابهای اتومبیل...و...

اما بحثی که هست انتخاب در شرایط موجود ست

مثال رفتن به کنسرت اقایی در خارج کشور که سراسر فحش و بی ادبی ست...و کنسرت داخلی از مدل کنسرت اقای مربوطه
حال...مشتری حق دارد انتخاب کند
اما از طرفی....هنرمند ارجمند سطح کیفی بدی از هنر را ارایه میدهد....علاقمندان میروند
بفد از مدتی سرخورده میشوند و...
عزیز دلم
هرکسی نسبت به سطح سواد و علاقش انتخاب میکنه دیگه

یکی میره ترکیه و گرجستان ..کنسرت اقای ت فحش میخوره..میگه بهبه...
یکی هم اینجا میره ...این کنسرت...میگه چهچه

اگر موسیقی مانند بسیاری از کشورها در پایه ابتدایی شروع به تدریس لازمه میشد
که ملت بدونن نت چیه
باعث میشد کارهای بهتری رو طلب کنن از هنرمندان
نه با هر چیزی توجیهی داشته باشن


قطعااااا....در هیچ جای دنیا رفتن به کنسرت موسیقی پر از توهین...نشان حق انتخاب ازاد نیست...بلکه ایراد در اموزش است
این پول ها رو چطور میخواد بخوره؟ البته اونهایی که به این کنسرتا میرن چیزی از موسیقی نمیدانندیا فقط پز دادنشونه. آقای گلزار بسکن . حد اقل انتظاری که ازت میره برای شادی تمام اقشار سعی کن.حالا با خوانندگی یا هر هنر دیگه که داری
علاوه بر فالش خوانی ، فالش نوازی هم دارند استاد. اهمیتی نداره مهم اینه که پول و طرفدار داره
سلام
چرا از اصطلاحات فارسی استفاده نمی کنید؟ استفاده از کلمات غیر فارسی خیلی باکلاسه؟
فالش یعنی چه؟ توی یکی دیگه از خبرها تیتر زدید فیشینگ؟
با سلام مثل بیشتر خواننده ها مثل ساسی مانکن ارش و‌مسیح و چاووشی محسن یگانه و غیره الان بیشتر آهنگ ها کامل شده است آیا باید باور‌کنیم یا نه باز هم خدا رو باید شکر کرد
مزخرف
دوستان عزیز و نویسنده محترم این مقاله، باید به عرض برسونم که همونطور که پیداست انتخاب امروز جوانان اعم از دختران و پسران بر اساس شایستگی نیست بلکه بر اساس تبلیغات و ظواهر انجام میشه البته باید گفت اکثریت به این صورته. این انتخاب میتونه برای مشخص کردن مسدولی باشه یا هنرمندی یا... ولی هر چی که هست تبلیغات و تبلیغات و تبلیغات. البته این تبلیغات در تمام دنیا وجود داره ولی توی کشور ما مردم رو به سمت سویی دیگری سوق میده که اصلا به نفع مردم و جامعمون نیست. به امید باز شدن چشمهای ما مردم ساده ایران
نه بازیگر خوببه نه مجری گری بلده نه خواننده است.یه عده عوام بی دانش طرفدارش هستند
اخه وقتی به استاد چشم آذر اجازه ندن ترانه های ساخته خودش را که خواننده های اون ور آبی خوندن اجراکنه ولی به مدیری و گلزار اجازه بدن اونا را اجرا کنه اوضاع میشه این.
ترانه ای که گلزار ویولن زد و خراب کرد یکی از همین ترانه هاس که توسط یه استاد اون ور آبی اجرا شده. واقعا جای تاسف داره.
سوار بر اسب جهل
ببینید اونای که باید بفهمن میفهممن من چی میگم من نوازندگیش رو تایید نمیکنم ولی خوانندگان بزرگ دنیا هم شاید زمانی ک لایو میرن ی جاهایی فالش بخونن.
همه چیز ایران به هم می آید ... گلزار و خوانندگی! جوک سال ...
ما مردم ایران و نیز مسئولان این کشور هستند که از این آدم ها برای جوانها و نسل های بعدی خودمان الگو ساختیم. اینها آدم های سطح پایین و حقیری هستند که نباید الگو شوند. ما دکترها، مهندسین و هنرمندانی و ... هایی داریم که به اخلاق، علم و استعداد بینظیر در دنیا شهره هستند.از هنرمندان میتوان به اساتیدی چون فرشچیان، حسین علیزاده و ... نامبرد.در عالم علم که بیشمار هستند.اینها در نهایت تواضع، اخلاق را جنبه اصلی زندگی خود میدانند که بسیار زیباست. متاسفانه امثال برخی (بخوانید اکثر) سلبریتی ها هم ممکن است حتی دارای جوایزی باشند(که نشاندنهده تنزل سلیقه ماهاست)،شده اند الگو برای نسل ها. احمق ها را بزرگ نکنیم.اینها دارای مشکلات اساسی روانی و اجتماعی و اعتقادی در زندگانی خودشان هستند.چطور میشود فرزندان ما و شما الگو پذیری کنند از این افراد؟
اصل کاری پهلوان بود که فراریش دادین گلزار هم به زودی فرار میکنه
اووووووف ویولنش از فالش مالش گذشته واقعا گوشخراش بود
جا دارد یه دست محکم برای آقای فروغی مدیر شبکه سه برای مشهور کردن بیمایگان بزنیم که بدون وجود امثال ایشان , مردم قدرت اتتخاب دیگری ندارند و بقیه خانه نشین او شده اند .
حح
اصلاواسه طرفداراش مهم نیست چی کارمیکنه اونافقط واسه وجودش میرن واسه قلب پاکش میرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس