بازدید 7537
۷

دو محقق ایرانی، جزو پراستنادترین پژوهشگران جهان

کد خبر: ۹۲۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 29 August 2019

تازه‌ترین فهرست پژوهشگران برتر پراستناد علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه جولای سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در این لیست، دو نفر از پژوهشگران جهاددانشگاهی حضور دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در نتایج نظام رتبه‌بندی ESI که بر اساس میزان استنادات به مقالات مجلات انتشار یافت، نام دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی و دکتر حسین بهاروند رییس پژوهشکده زیست‌شناسی و سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در فهرست پژوهشگران ایرانی پراستناد قرار گرفت.

تازه‌ترین فهرست پژوهشگران برتر پراستناد علوم پزشکی کشور در ویرایش ماه جولای سال ۲۰۱۹ در نظام بین‌المللی رتبه‌بندی (ESI: essential science indicators) منتشر شده است؛ این نظام رتبه‌بندی یک درصد برتر نظام ISI محسوب می‌شود.

۷۲ عضو هیات علمی علوم پزشکی کشور در فهرست یک‌درصد برتر پژوهشگران حضور دارند.

طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، بر اساس این فهرست که از سوی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تهیه شده است، سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی از این ۷۲ نفر، ۶۸ نفر است که از این تعداد، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۳۳ نفر، دارای بیشترین پژوهشگر پراستناد است. ۲ نفر از جهاددانشگاهی و ۲ نفر نیز از وزارت بهداشت در این فهرست حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
ظاهرا رسم بر اینه که در هر پژوهشکده یا پژوهشگاهی یک مقاله ارائه میشه اسم رییس رو هم بهش اضافه می کنند
طرف رییس یک پژوهشکده هست و توی یک سال 120 مقاله داده یعنی اگه شغل ریاست و زندگی و خانواده رو هم کلا بزاریم کنار میشه بی وقفه هر سه روز یک مقاله .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اگر به متن خبر دقت کرده باشید این دو عزیز بخاطر تعدد مقالات برتر نشدند ، بلکه مقالات یا یک مقاله از ایشون پر استناد بوده.
و پژوهشگران دیگر کشورها از مقاله ایشون استفاده کردن و ارجاع دادن. این موضوع کاملا از سطح علمی بالای مقالات حکایت داره.
هر دو عزیز رییس پژوهشکده هستند یعنی هر کی در این موسسه ها کار می کند اجبارا اسم این دو را باید در مقاله قرار دهد. در هر حال خدا کند برتری انها ناشی از استفاده از رانت نباشد.
جالب است هر دو بزرگوار رییس موسسه هستند.
این نکته قابل تامب است.
یک مدیریت کوچک در یک دانشگاه یا موسسه کلی از وقت محققین رادمی گیرد. عجیب است که دوستان بزگوار با اینکه رییس موسسه اند این موفقیت را کسب کرده اند.
که چی بشه؟! این آقایون دکترها معلمین خوبی هم هستند؟ قطعاً خیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
الان این واژه‌ی «قطعاً» رو از کجا اوردی؟ و هیچ دلیلی هم نداره یه محقق خوب معلم خوبی باشه...
ايران يا جهان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی