بازدید 15873
رئیس جمهور در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی؛

تمام توان ما در مذاکره مردم هستند/ دولت اگر قدرتمند نباشد، مردم زندگی خوشی را تجربه نخواهند کرد/ بزرگترین ضرر در کشور، اشتباه دخالت و نظارت است/ برای از بین بردن فساد باید همه چیز شفاف باشد/ فساد در تاریکی رخ می‌دهد

حسن روحانی با بیان اینکه شرایط امروز کشور، همراه با سختی و مشکلاتی است که از سوی بدخواهان و دشمنان ایران به ملت بزرگ ما تحمیل شده، گفت: در عین حال در دوران شهید رجایی و باهنر هم سختی‌ها و مشکلاتی داشتیم و امروز نیز مشکلاتی داریم که البته با دشواری‌های آن دوره تفاوت دارد.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 28 August 2019

رئیس جمهور تقدیر از خدمتگزاران مردم را موجب افتخار دانست و تأکید کرد: به رغم انواع توطئه ها، جنگ تحمیلی و جنایات منافقین در سال های اول انقلاب، مردم، امام، نظام و دولت را تنها نگذاشتند و جنگ اقتصادی اخیر علیه ملت ایران را نیز با وحدت، مقاومت و ابتکارات مدیریتی پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، عصر چهارشنبه در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه جشنواره شهید رجایی برای نزدیکتر شدن دولتمردان به منش و روش شهیدان رجایی و باهنر است، اظهار داشت: در شرایط سخت، روی مسئولان و کارکنان دولت به روی مردم باید گشاده تر باشد، چون ما خادم مردم هستیم و مشروعت دولت در گرو خدمت به مردم است.

رئیس جمهور شهیدان رجایی و باهنر را مدیرانی ارشد، خدوم، متواضع، پرتلاش و مخلص دانست و گفت:‌ هرکجا خدمت و اخلاص در کنار هم قرار بگیرد، موجب فخر و افتخار است.

رئیس جمهور در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور، همراه با سختی و مشکلاتی است که از سوی بدخواهان و دشمنان ایران به ملت بزرگ ما تحمیل شده است، گفت: در عین حال در دوران شهید رجایی و باهنر هم سختی‌ها و مشکلاتی داشتیم و امروز نیز مشکلاتی داریم که البته با دشواری‌های آن دوره تفاوت دارد.

دکتر روحانی ادامه داد: در آن دوران کشور در شرایطی قرار داشت که دشمن متجاوز جنگی را علیه ملت تحمیل کرده بود و مزدوران و منافقان به جان مردم افتاده بودند و مردم بی‌گناه و مدیران خدوم را ترور کرده و به شهادت می‌رساندند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سال ۵۸، سال سختی برای استقرار نظام و سال ۵۹ که بیشتر خدمات افرادی مانند شهیدان رجایی و باهنر هم در این سال و اوایل سال ۶۰ رقم خورد، شرایط دشوار و توطئه‌های فراوان علیه مردم به کشور تحمیل شده بود از جمله اینکه در آن دوران شاهد توطئه، حمله هوایی و تجاوز آمریکا در طبس بودیم. کودتایی در داخل کشور طراحی و همزمان عراق به خاک ایران تجاوز کرده بود. علاوه بر آن، میان مسئولان اجرایی، قضایی و مقننه کشور هم فاصله و شکاف وجود داشت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در سال‌های آغازین انقلاب، فاصله میان رئیس جمهور، نخست‌وزیر، وزرا و دستگاه قضایی و مردم مشکلات فراوانی را بوجود آورده بود، گفت: علیرغم همه مشکلات، مردم عزیز ایران با مقاومت خود صبر کردند و امام را تنها نگذاشته و در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و توانستیم از آن مشکلات بگذریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز نوع مشکلات متفاوت و یک جنگ اقتصادی، روانی و تا حدی سیاسی بر کشور تحمیل شده و ما باید این جنگ را با پیروزی و فتح ملت ایران در برابر متجاوزان تمام کنیم و این کار نه تنها شدنی است، بلکه بر اساس تاریخ و سابقه ملت ایران و وعده‌های خداوند، قطعی خواهد بود.

دکتر روحانی تأکید کرد: مطمئناً می‌توانیم با وحدت، صبر، مقاومت و ابتکارات جدید در برابر توطئه دشمنان به پیروزی برسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز اداره کشور با توجه به شرایط با سبک و سیاق، سال‌های قبل متفاوت است، خاطرنشان کرد: حتماً باید مسئولان با ابتکارات جدید به گونه‌ای عمل کنند که معضلات و مشکلات را به فرصت تبدیل کنند و این حتماً امکان‌پذیر بوده و شدنی است.

دکتر روحانی اظهار داشت: امروز نامه‌ای از وزیر نیرو دریافت کردم که در آن ایشان طرحی را که برای برگزاری مراسم و جلسات از طریق ویدئو کنفرانس داشتند، ارایه کرده بودند و با اجرای این طرح صرفه‌جویی بسیاری به وجود آمده بود که در همین راستا، این طرح را برای اجرا در تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، ابلاغ کردم تا همه از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور صرفه‌جویی، پایین ‌آوردن هزینه‌ها و افزودن به خدمات به مردم را بااهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این بسیار مهم است که مردم در این شرایط که با سختی‌ها و مشکلات مواجه هستند، زمانی که به دستگاه‌های اجرایی مراجع می‌کنند، با روی گشاده مواجه شوند و این کار تا زمانی که باور نکنیم خادم مردم هستیم، اتفاق نخواهد افتاد.

دکتر روحانی افزود: تا زمانی که خود را رئیس می‌دانیم، نمی‌توانیم با مردم با روی گشاده برخورد کنیم و باید این را باور کنیم که مردم ما را انتخاب کردند تا به آنها خدمت کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هر چه میزان خدمت مسئولان به مردم افزایش یابد، مشروعیت آنها ارتقا خواهد یافت و هر چه کمتر به مردم خدمت کنیم، مشروعیت‌مان کاسته می‌شود، گفت: مردم در انتخابات به ما رأی دادند، تا خدمات بهتری به آنها ارایه کنیم و انتظار دارند به واسطه هر انتخاباتی که در آن حضور می‌یابند، شرایط برایشان راحت‌تر و بهتر از گذشته شود.

دکتر روحانی ادامه داد: مردم برای این پای صندوق می‌آیند که افرادی بهتر، قوی‌تر، سالم‌تر و با امید و هنر بیشتر مانند شهیدان رجایی و باهنر به مردم خدمت کنند.

رئیس جمهور دیوان و دولت‌داری را یک افتخار و کاری بزرگ دانست و گفت: از لحاظ تاریخی ایرانیان پرقدرت‌ترین مردم در ساخت دولت و دیوان بوده‌اند.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولتمردی با کارمند بودن تفاوت دارد و جایگاه مهمی است که بزرگانی همچون بزرگمهرها، خواجه نصرالدین‌ها و امیرکبیرها آن را در اختیار داشتند، گفت: در تاریخ ایران حتی در دوران خلافت عباسی ایرانی‌ها بودند که کشور را اداره می‌کردند و ما طراح نظام اداری بوده‌ایم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایران و ایرانی در ذات خود نه تنها صد سال بلکه هزاران سال پیش هنر دولت‌داری را داشته و در انقلاب اسلامی ایران، امام راحل بزرگوار بالاترین قدرت را به دولت داد که این در نامه‌های امام به ویژه در سه تا چهار سال آخر عمرشان، دیده می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت اگر قدرتمند نباشد، مردم زندگی خوشی را تجربه نخواهند کرد، اظهار داشت: قدرت و توان دولت به معنای آن است که بتواند در صحنه سخت مدیریت اختیارات لازم را داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها، منطبق با اختیارات بوده و دولت باید صاحب قدرت و اختیار باشد، گفت: این به معنای دیکتاتوری و قدرت‌طلبی نیست.

دکتر روحانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای هیأت دولت فرمودند که دولت در وسط میدان قرار دارد و باید بتواند، اقدامات خود را به انجام برساند، گفت: دستگاه نظارتی در کشور ما دچار یک خطا شده و امیدواریم به دست مسئولان نظارتی این خطا اصلاح شود.

رئیس جمهور با اشاره به کلامی از امیر المؤمنین(ع) مبنی بر اینکه ایشان می‌فرماید، «من را با نظارت و نصیحت‌ خالی از فریب، غش و خیانت کمک کنید»، گفت: برخی در قالب انتقاد و نصیحت تخریب می‌کنند و نیش می‌زنند که اصل انتقاد و نظارت باید موجب کمک شود.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه نصیحت و دلسوزی و انتقاد خالصانه کنید که خالی از فریب باشد، تصریح کرد: دستگاه نظارتی باید موجب کمک شود این به معنای دخالت نیست و بزرگ ترین ضرر در کشور اشتباه دخالت و نظارت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر به جای نظارت، دخالت شود، تنها مردم ضرر می‌کنند چرا که در آن صورت مدیر نمی‌تواند کار کند و نظارت برای این نیست که مانع و سرعت‌گیر ایجاد کنیم و دل مدیر را بلرزانیم، بلکه نظارت برای کمک است و دستگاه‌های نظارتی باید به دولت کمک کنند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در میدان جنگ بازرسی وجود دارد تا در صورت بروز خطا، اعمال نظر و بررسی کند، گفت: اما اگر از ابتدا بازرسی وارد عمل شود، دیگر فرماندهی و طراحی میدان جنگ امکان‌پذیر نیست.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی دلسوزی نبوده، بلکه به هم زدن مدیریت کشور است، افزود: من این مهم را زمانی اعلام می‌کنم که تنها دو سال از عمر دولت باقیمانده است و اگر هر کسی در این کشور رئیس جمهور، وزیر، معاون و مدیر باشد و دستگاه نظارتی مداخله کند، آن دولت ناموفق است و مدیران، ابتکار و خلاقیت را کنار خواهند گذاشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه از مدیران ارشد، دستگاه‌های نظارتی و همچنین مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که در اقدامات و همچنین تدوین قوانین و مقررات تجدید نظرهایی داشته باشند، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در کشور فساد رخ دهد و نظارت تعطیل شود، اما باید دخالت تعطیل شود، چون در این صورت دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند به اهداف خود برسند، البته مردم و روزنامه‌ها باید در بیان نظرات خود آزاد باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه قضایی مستقل باید فرد متخلف را طبق قانون محاکمه نماید، ادامه داد: نباید اجازه دهیم شائبه سیاسی در محاکمه وارد شود که در نتیجه قضاوت می‌میرد.

دکتر روحانی تأکید کرد: اگر شبهه و شائبه سیاسی در ذهن مردم ایجاد شود، کار دستگاه قضایی تمام است و مشروعیت قضاوت از بین می‌رود. مردم باید حس کنند هر فردی از هر قوم، قبیله، مذهب و جناحی در دادگاه یکسان دیده می‌شود و در محکمه ،منزلت اجتماعی، جایگاه سیاسی و قومیت فرد کاری ندارند و باید وجدان، پرونده و قانون در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه یکی از وظایف بزرگ دولت مبارزه با فساد و رانت در کشور است، تصریح کرد: با دادگاه و دستگاه قضایی، فساد از بین نمی رود بلکه دستگاه قضایی آخرین مرحله است و با بگیر و ببند فساد از بین نخواهد رفت.

دکتر روحانی با بیان اینکه آغاز مبارزه با فساد بر دوش دولت است و باید مدیران و دولت از طریق شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک جلوی فساد در کشور را بگیرند، افزود: برای از بین بردن فساد، باید همه چیز شفاف باشد، چون فساد در تاریکی رخ می‌دهد و اگر خورشید شفافیت روشن شود فساد از بین خواهد رفت و این زمانی رخ می‌دهد که در کشور رانت باشد؛ بنابراین، باید رقابت سالم را ایجاد نماییم و در جاهایی که دولت مسئولیت دارد، به مردم وگذاریم و در رقابتی که مردم حضور دارند، دولت ورود نکند.

وی با بیان اینکه اگر مبنا بر این باشد بخشی از بنگاه‌های اقتصادی، دولتی، نظامی، شبه نظامی و بخش دیگری از آن خصوصی باشد، در نهایت این بخش خصوصی است که باید با آنها بسازد و کنار بیاید، ادامه داد: در اینجاست که فساد رخ می‌دهد و باید رقابت سالم را بوجود بیاوریم. شفافیت، رقابت و قانون برای ما اصل است که این مهم از طریق دولت الکترونیک ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد دولت الکترونیک برای بخش اداری، سخت خواهد بود، چون از دخالت و قدرت آنها کاسته خواهد شد، افزود: اگر خدمات به مردم ظرف چند روز انجام و این خدمات بدون دیدن چهره مدیر و کارشناس مربوطه دریافت شود، طبعاً این برای آن مدیر و کارشناس سخت است؛ این همان مشکل ابتدایی است و اگر مبنا خدمت نبود، بلکه سیاست باشد، دچار مشکل خواهیم شد.

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در ایجاد دولت الکترونیک در کشور، گفت: می‌توانیم با بهره‌گیری از دولت الکترونیک مخارج دولت و مردم را کم کنیم و فساد در سیستم اداری از بین برود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر انتخابات الکترونیک شود، مشکلات انتخاباتی به حداقل خواهد رسید، گفت: برخی مشکلات به دلیل عدم شفافیت است.

دکتر روحانی با اشاره به آمار دکتر انصاری مبنی بر اینکه تا پایان سال ۹۹ اقدامات مرتبط با دولت الکترونیک به پایان می‌رسد، گفت: البته این کمی دیر است و اواخر دولت خواهد بود و باید این اقدام بزرگ در دولت دوازدهم انجام شود و تلاش کنیم، زودتر به این مهم برسیم، چون قدم مهمی برای خدمت‌رسانی راحت به مردم و جلوگیری از فساد و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی مردم است.

رئیس جمهور با درخواست از مقامات و وزرا برای حضور بیشتر بین مردم ادامه داد: اگر خدمات مقام ها و مسئولان به مردم اعلام شود، دشمنان نمی‌توانند در دل آنان شبهه‌ای ایجاد کنند و باید همچنین برای نقدهای مردم کاملاً آماده باشیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ما بهترین نیستیم و افکار ما نیز بالاترین نیست، گفت: جمع فکر مردم از ما بالاتر است و راه برای نگاه‌داشت نظام این است که مردم حس کنند با آنها یکی هستیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هر چه مردم خود را با دولت یکی بدانند، نظام مستحکم تر خواهد شد، تصریح کرد: در این شرایط باید وحدت و اتحاد به وجود آوریم، والا دشمنان در صورت دیدن ضعف، فشار را افزایش خواهند داد.

دکتر روحانی ادامه داد: ما از تمام شیوه‌های سیاسی، دیپلماتیک و مذاکره استفاده می‌کنیم، اما اساس قدرت و توان ما حتی در مذاکرات، مردم هستند که اگر دولت و مردم یکی باشند، در نتیجه این دولت قدرتمند خواهد بود و در مذاکرات موفق می‌شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید این راه را برای افزایش قدرت ملی و دولت ادامه دهیم که در سایه هم‌افزایی و کمک امکان‌پذیر است.

دکتر روحانی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از مدیران نسل جوان در کشور، تأکید و خاطرنشان کرد: باید جوانان را وارد عرصه مدیریت کشور نماییم که هدف‌گذاری دولت این بوده که هشت سال سن مدیریت کاهش یابد.

رئیس جمهور با اشاره به هدف‌گذاری و اقدامات دولت برای حضور بانوان در عرصه مدیریتی و اینکه ۳۰ درصد مدیران در کشور از بانوان باشند، گفت: در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و تعداد مدیران زن با یک افزایش ۲۵ درصدی ، از ۹ هزار و ۳۴ تن در سال ۹۶ به ۱۲ هزار و ۲۰۹ تن در سال ۹۸ رسیده است.

دکتر روحانی ادامه داد: مدیران زن از ۱۳.۶ دهم درصد سال ۹۶ به ۱۸.۷ دهم درصد در سال ۹۸ و همچنین در سطح مدیریت عالی از ۳۱ نفر به ۶۷ نفر افزایش داشته و در سطح استان‌ها و شوراها نیز زنان حضور فعال‌تری پیدا کردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید به جوانان امید بست، چون کشور متعلق به نسل جوان است، ادامه داد: ما نسل اول و دوم باید زمینه را برای حضور نسل سوم و چهارم انقلاب فراهم کنیم تا کشور با نیرو و نشاط اداره شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵۷
دکترجان روی ما حساب نکن چیزی از ما با این قانون ها و مقررات شما باقی نمانده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بزرگ ترین توفیق دولت تسهیل صادرات سفیران (به قول اون دلاور قمی که ۶ تا بچه اش امریکا هستند) به بلاد کفر برای ترویج آرمانهای والای انقلاب بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اقای رییس جمهور جوری حرف میزنند انگار که جای مردم هستند 5 سال چه کار کردید حالا اگر میخواهید. و نمی توانید استعفا.بدهید و علت را هم رو راست به مردم بگویید د
آذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
ولی اینو هم قبول کنیم که تنها مقام بلند مرتبه کشور هستند که مستقیم تا حدودی توسط مردم انتخاب میشوند و این نقطه قوتی برای چنین پستی می باشد اما بقیه مقامها به هیچ وجه چنین نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اتفاقا ما می گوییم روی ما حساب باز کن چون ما می دانیم که تندروها دارند دست و پا می زنند تا زیر مای
دولت شما دا خالی کنند. ما بیش از این تندروی نمی نمی خواهیم. ما می دانیم بسیاری از کامنت هایی که در پایین آمده متعلق به این تندروهاست و نه مردمی که از فشارها به درد آمده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
متاسفانه دیر شده و مسئولین محترم(از همه گروه و جناح) پشتیبانی مردم را از دست داده اند.ناچارید فقط به طرفداران اندک خود اتکا کنید کار در این شرایط بسیار سخت است.
خو ش نظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دکتر جان فساد در دولت شما بصورت اشکار ن در تاریکی بلکه در روشنی اتفاق می افتد . نمونه شرکتهای خودروسازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شرط و شروط پمپئو برای مذاکره مقامات ایران و آمریکا

«مایک پمپئو» در مصاحبه با ان بی سی نیوز که متن آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده شرط مذاکره با ایران را دست کشیدن تهران از فعالیت‌های انقلابی مطرح کرد.!!!!!
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اقای روحانی نظرات مردم درموردعملکرددولتت راببین
محمد
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
ددمت گرم اخه ملت کجای این توافقات شما قرار گرفته
چمد درصد موافق کمک به فلسطین و یمن و سوریه هستن
خودتان میبافید سایز میگیرید و میدوزید
کجای این توافقات شما ملت قرار دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دلارامروزپنجشنبه ۷ شهریور از۱۱۳۰۰ عبورکرد خواب دلارزیرده هزارتومان ازطریق مذاکره باامریکا تعبیرنشد ازهفته دیگروبا اجرای مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی شاهدصعودبیشتردلاروالبته سقوط ازاد بورس خواهیم بودودیگردستکاری درنرخ هاهم تاثیری نخواهدداشت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
سلام به همه دوستان. امیدمان را حسن جون ضعیف کردی و تدبیرمان را ضعیف تر خواهشا بده کار را
دست یکی دیگه
خودتم نمی دونی چکار میکنی و چی میگی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اقای ناشناس 9:39 شمایی که سرت را عین کبک کردی زیر برف و همه را نظرات مردم را مربوط به گروه فشار و تندروها میدانی.. یک گشتی توی جامعه بزن تا ببینی که ایده و تفکر لیبرالی امثال شماها که اتفاقا اول همه از میدان در میروید چه بلایی به سر زندگی مردم آورده است . نتیجه تفکرامثال شماها شده نابودی همه چیز این مردم از وضعیا اقتصادی بگیر و برو تا مشکلات و بحرانهای اجتماعی و اعتقادی .مردم دارند له میشوند و امثال تو همه چیز را رنگ و لعاب سیاسی میدهید تا توجیه کنید ناکارامدیها را
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اینو تا حالا نشنیده بودم که مشکلات کشور مربوط به لیبرال ها هست واقعا این افراطیون تندرو و محافطه کار با چه توجیهی سفسطه میکنند . مشکلات گرانی و بیکاری و حجاب اجباری . مخالفت با حصور زنان در ورزشگاه و تقابل با غرب و حمله به سفارت خانه ها و اعدام طلا فروش و ارز فزوش را لیبرالها مقصر هستند . سرت را از زیر برف بیرون بیار . تو روز روشن تو رسانه ها و سایت ها روشنفکران و اصلاح طلبان و لیبرال ها را مقصر میدانید . اینقدر مرگ بر امریکا گفتید تا امریکا از برجام خارج شد
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
به احمد = وضعیت بیکاری درایران طوری هست که خیلی ازجوانان ازشدت بیکاری می میرند ویا نمیداند چه کار کند ازانطرف گروهی دیگر مثل اقازاده ها چون خودشان مشکلات بیکاری ندارند وخودشان حقوقهای نجومی میگیرند وبچه هایشان یا درخارج درس می خواند ویا با رابطه بازی وفساد ورانت به راحتی شغلی را به راحتی بدست میاوردند الان گرانی وتورم به بالاترین حدخودش رسیده است ارزش پولی ملی ایران به کمترین بهای خودش رسیده است تورم طبق گفته بانک مرکزی و مرکزامار 50 درصد رسیده است انوقت یکسری تند رو چون منافعشان درجنگ هست ازخدایشان هست که جنگی صورت بگیرد بعدش اافراد تندرو جنگ هم که صورت گیرد بچه هایشان توی خارج میروندجوانان وملت ایران چه گناهی کرده اند که چهل سال است که سالی نبوده که یا درتحریم هستند یادرجنگ هستند بعدش به نظرم باید یک بازنگری درقانون اساسی صورت بگیرد واختیارات ریاست جمهوری زیاد شود درعوض نظارت استصوابی شورای نگهبان که اصلا درقانون اساسی اول جمهوری اسلامی ایران نبود باید به طورکامل حذف شوددرضمن به نظرم حرف اقای روحانی صحیح وروی منطق واستدلال است فراموش نکنیم که درسال 65 امام راحل حتی فرماندهی کل قوا را همان ابتدا به رئیس جمهوراول وبعدش به مذحوم رفسنجانی داد بالاخره وقتی جنگ اقتصادی است حتی اگر فرماندهی کل قواه را هم به رئیس جمهور بدهند بازهم کار عاقلانه ای صورت گرفته است چون اینکار راامام راحل هم انجام داد وفرماندهی کل قواه را به مرحوم رفسنجانی داد باید درشرایطی که وضعیت ایران خطرناک است رئیس جمهور اختیارات ومسئولیتهای بیشتری داشته باشدچون این دولت است که مسئولیت اجرائی مملکت را دراختیاردارد
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
منظور از مردم همان تعداد چند درصد هست
خخخخخه
نکند میخواستی فرار رو به جلو بکنی در مقابل خبر ارز ۴۲۰۰ ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شش ساله که گذشته هنوز باید باید میکنه حتما میخواد دوماهه آخر دولت بایدهاش عملی کنه
شما که بی اعتبار شدید بین مردم نه تنها کلیدتان نا کارآمد بود بلکه چنان قفلی زدید که تا سالها باز نخواهد شد پس مردم رو با این حرفها سرکار نگذارید
لطفا از مردم مايه نگذاريد مردم را با کليد اميد و تدبير فريب دادين در حاليکه هر روز خبري از رانت و دزدي و احتکار و گراني و کمبود توسط رسانه ها آنهم از نوع داخليش منتشر مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دوست گرامی اختلاس و رانت ربطی به دولت ندارد چون ساختار اقتصادی و نهادها در اقتصاد هستند بوجود میاید . دوم اینکه روحانی را مردم انتخاب کردند به همان شعارها رای دادند بجای چالش کشیدن دولت اول بروید شعارهای انتخاباتی را اجرا کنید . چه ان شعار خوب بود یا بد بود .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نکنه انتظار داری ایران بشه مثل سوئیس..... بهتره بری تو اتاقت به حرفات فکر کنی عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
چرا آن موقع که کلید را به مردم نشان میداد متوجه نشدید که کلیدرا از طرف سر گرفته بود چون خودش میدانست کلید وارونه قفل را باز نمیکند.
همونطور که خوشی ها فقط واسه دولت و ملت سهمی ندارن، پس مذاکره هم واسه خودتون بمونه بهتره
دروغ دروغ دروغ مردم در اولویت نیستند سیاستها به خواسته مردم مربوط نیست
مذاکره خوبه ، ولی بنده نظر دیگری دارم، ببینید همسایه ما پاکستان و روسیه بمب و موشک اتمی دارند، اسرائیل موشک اتمی داره و حتی قادر به شلیک از زیردریایی است، امریکا هم که در منطقه حضور داره موشکهای قاره پیمای اتمی داره، با این تفاسیر، آیا ما حق داشتن چند کلاهک اتمی را نداریم؟ موازنه قدرت با کشورهای صاحب اتم برقرار نیست، و باید به تغییر دکترین روی بیاوریم، وقتی اتمی شدیم، مطمئن باشید همین اسرائیل حساب کار دستش میاد، و امریکا با زبان نرم تری با ایران حرف میزنه در مذاکره
تابناک جون، اگه سانسورم کنی ، امشب خوابم نمی بره، گفته باشم.
پاسخ ها
سرباز وظیفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
سلاح های کشتار جمعی و اتمی و شیمیایی خوشبختانه در دکترین مذهب اسلام و شیعه حرام ومنفور است ،،،و طرح این مطلب از طرف شما اگر چه بوی وطن پرستی داره اما انقلاب ایران مرام خاص خودشو داره، در جنگ با عراق به راحتی در روزهای اشغال خرمشهر که بدون سکنه بود میشد با شیمیایی شهر را آزاد کرد اما نکرد، قطعا بمب اتم کاری انسانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اونجا که نشستی جات خوبه؟ راحتی؟مشکلی چیزی نداری که انشاالله؟
کدوم کشوری شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دوست عزیز ؛ اونها فرهنگ استفاده اش را دارند ؛
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دیر امدیم ای نگار سرمست .وقتی دیگران قدرت جمع می کردند ما خواب بودیم حالا هم جامعه جهانی نمی پذیره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
کدوم شیمیایی دهه چندی هستی
انقدر نهادها و ارگان های موازی در این کشور وجود دارند که از دست هیچ دولتی کاری به عمل نمی اید.اقای روحانی حداقل در این 2 سال باقیمانده با قدرت و به پشتیبانی کسانی که به شما رای دادند جلوی این بساط رو بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
یک نمونه از طرح های عامالمنفعه دولت منتخب ات را ذکر کن ببینیم کیا نگذاشتن کار انجام بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
جلوی فساد در دولت بگیره بقیه پیشکشش
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
نفست از جای گرم بلند میشه ؟؟؟؟؟ مردم میخوان مثل بقیه مردم دنیا عادی زندگی کنن اونوقت تو از اتم و بمب اتمی صحبت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اولا این نهادها را با هم مقایسه کنید ببینید در حوزه عمل کدامها موفق تر بودند .
راه و پل را باید وزارتخانه زیر نظر رییس جمهور انجام میداد یا قرار گاه خاتم ؟
بازسازی مناطق سیل و زلزله چی ؟
برخورد با گران فروشان و ... کار دستگاه نظارت دولت نیست ؟ و الی آخر
اگر این نهادهای موازی هم نبودند جمعیت ایران بخاطر فقر و گرسنگی نصف شده بود .
فعالیتهای گروههای جهادی و فقر زدایی در مناطق محروم را ندیدید؟ اقدام های ساختمان سازی و پزشکی و .... را انکار میکنید ؟
اینها وظیفه دولت نبوده ؟
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
از برجام بیشتر چی میخواد
مقدار زیادی شعار و حرف، و مقداری مختصری عمل و کار ،

طبق معمول ملت تکلیف خودشون رو نمی دونند، کارخانه دار نمیداند سرمایه گذاری اش به gel می نشیند یا به gol می نشیند، فقط دلال ها دارند حال میکنند در این نوسانات اقتصادی.

ضمنا تابناک، این آگهی خانه دار شدن در ترکیه رو از سایت حذف کن، اگر صدها هزار دلار از کشور بدلیل این آگهی از ایران خارج بشه مسئولش شما هستی عزیزم.
بسم اله شروع کن
اول دولت، شفافسازی حقوقها
۲. لایحه شفاف سازی واگذاری ها و رانت ها
۳. شفاف سازی لابیها
۴. شفاف سازی انتصابات و استخدامیها
۵. شفاف سازی رای مجلسیها
شفاف سازی هزینه کردها و سازمان بودجه
۷. شفاف سازی مالیات ها و فرار مالیاتیها
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
تنها راه رفراندم های متفاوت است و بعد عمل تا مردم باور کنند.
۱.رفراندم برای برداشتن حصر و عمل به آن.
۲.رفراندم برای تصحیح قانون اساسی و با نمایندگان واقعی مردم و عمل به آن.
.....‌
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
مگه میشه!!آخه مردم سالاری دینی هست و نه مردم سالاری مردمی!!!ر
با سلام واحترام :فساد از زمان خودی دانستن بعضی ها ونا خودی دانستن دیگران شدت گرفت.
قدرت دولت ناشى العمل است نه حرف زدن وشعار دادن يعنى در عمل مشكلات توليدحل شود سكاف طبقاتى در كشور روى امريكا را سفيدنكند مثل هنر رئيس جمهور فقط خوب حرف زدن است نه عمل خوب كردن
آقای رئیس جمهور حرف های قشنگی میزنه ولی خودش و دولتش به این حرفها اعتقادی ندارن
درسته شفافیت عالیه و جز مسائل نطامی همه چیز باید شفاف باشه ،هر قراردادی که بعد از برجام بسته شد همشون مهر محرمانه خوردن،مثلا اینکه پژو و رنو چند تا خودرو چرندشون رو بدن به گروه مونتاژ کاران ایران خودرو و سایپا که اون خودرو چرند رو بردارن ب طرز فجیعی مونتاژ کنن و بدن دست مردم هم محرمانه بود
جالب نیست؟؟؟؟
بااین شعارهای پوچ مردم رابیچاره نمودید بطوریکه قشرحقوق بگیر توان خرید یک کیلو گوشت را ندارند این شد مملکت داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
داشتن بمب اتم در کشورهایی که به شهرومدان اموزش میدهند که در خیابلن مردم را همدیگر را محاکمه کنید و همانجا تنبیه کنید بسیار خطرناک هست .در ممالکی که دمکراسی و حاکپیت رای مردم کارساز نیست خطرناک هست . گرفتی داداش .ارزانی گوجه و خیار را ولش کن . مشکلات خیلی پیچیده تر هست
مذاکره یک ابزار است، مثل موشک که یک ابزار است در وقت جنگ، مثل طیاره که ابزار است در وقت جنگ و یا حتی برای پیش گیری از جنگ، بنابراین از همه ابزار ها باید استفاده کرد.
دست بردارید
شما اصلا مردم ادم حساب نمیکند میکردند در خانه های صد میلیاردی نمی شستند از کجا اوردند چرا نمیذارند بررسی بشه که چطوری در چهل سال خانه های میلیاردی حساب های پر از پول از کجا اوردند
زنده و موفق باشی شیخ اعتدال در خدمت به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دیگه دوره این تملق گویی ها گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
ارباب وعده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
کامنت های منفی راببین
بعله کسی را نگیرند تا من و تیمم به راحتی ....برداریم و یک اب هم روی ان !!!!
و بعدا بگوییم که من هیچ کاره هستم!!!!!!
به نظرم نظارت و بازرسی نباشه فساد بیشتر میشه ، برعکس باید نظارت ها و بازرسی ها بیشتر بشه تا اونی سرکار بیاد که قصد و نیتش مردم و کار و پیشرفت باشه
فساد در روز روشن و در حضور قانون، در برابر چشم ملت و در عمق نهادهای دولتی رخ می دهد آقای رییس جمهور...
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
با اون اب وتان دو نا نماینده را گرفتید گفتید با ضمانت ازاد شدن مدعیالعموم گفت نه انها بدون ضمانت ازاد شدن قبول ولی به پشتوانه چه کس و گروهی دوباره برگشت به مجلس تا برای ملتش دوباره سرافرازی کنه اینه شفاف سازی
قربان اون اعتدالت کلیدت و اون رنگ بنفشت
چند روز پیش یادتان میاد گفتم این دعوای زرگری هست و با هم‌چند روز دیگر مینشینند و چایی میخورند .
الان زندگی مردم خوشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
از دید آنهاییکه مردم فقط خودی ها هستند پاسخ اره است.
آقای رئیس جمهور سخنی دارم با شما لطفاً به دقت بخوانید.
در وهله اول متاسفانه شما با مردم صادق نیستید .اقدامات اجرایی کشور و دولت جنابعالی موید بر این صحبت بنده هست .در طلیعه صحبتهای شما که گفتید : شرایط امروز کشور، توأم با سختی و مشکلاتی است که از سوی بدخواهان و دشمنان ایران به ملت بزرگ ما تحمیل شده است.
میخواستم بدونم این بدخواهان و دشمنان ملت بزرگ ایران چه کسانی هستند؟ آیا به دورو بر خودتون نگاه کردید که این دشمنان از بدنه خودتون هستند! حقوق های چندصد میلیونی مدیران عامل بانکهایی که به پیشنهاد نزدیکان حضرتعالی که البته با تأیید جنابعالی بوده و بانک مرکزی که ریخت و پاش در بانکها و بانک مرکزی را سبب شدند و بدهکاری های چند هزار میلیاردی را خلق کردند و این تلاطمات ارزی و بازار سکه که زندگی مردم فقیر و ضعیف و قشر کارگر و کارمند رو به مرز سقوط رسانده و بازهم ادامه دارد برای این بوده که بدهی های این بانکها تسویه شوند.نمونش بانک تجارت که با ارز دولتی که به این بانک تخصیص پیدا کرد ارز حاصل را به قیمت آزاد فروخته تا بدهی بانک را البته تا حدودی جبران کنند .خوب چرا مدیران و روسای بخورند ببرند و به رفاه و زندگی های لاکچری برسند و سفرهای خارجی با عزیزانشان در یکسال و در چندین نوبت برند و بریز و بپاش کنند خدا رو خوش میاد مردم قشر ضعیف رو اهرم متجاوزان به بیت المال کنید تا فشار به مردم بیاد ولی بچه فلان مدیر و رییس اخم نکنه!!

شما اگه میخواهید زودتر به این مهم برسید که قدم مهمی برای خدمت‌رسانی راحت به مردم و جلوگیری از فساد و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی مردم فراهم کنید به نزدیکان و وابستگان البته از نوع نزدیکش نگاه و توجه بیشتری داشته باشید.
در جای دیگری گفتید
مبارزه با فساد بر دوش دولت است و باید مدیران و دولت از طریق شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک جلوی فساد در کشور را بگیرند، افزود: برای از بین بردن فساد باید همه چیز شفاف باشد چرا که فساد در تاریکی رخ می‌دهد و اگر خورشید شفافیت روشن شود فساد از بین خواهد رفت و این زمانی رخ می‌دهد که در کشور رانت وجود داشته باشد و باید رقابت سالم را ایجاد نماییم و در جاهایی که دولت مسئولیت دارد به مردم وگذار نماییم و در رقابتی که مردم حضور دارند نباید دولت ورود کند.
آخه با اینهمه فساد و مشکلاتی که به زور به مردم تحمیل کردید این حرفها تون جور میشه؟!

شما و دولت شما بیشترین فشار و مشکلات رو به مردم مظلوم و ضعیف وارد کردید. و فرزندان و خانواده ها رو از کمترین و حداقل تمرین امکانات رفاهی و خورد و خوراک از میوه و‌گوشت و البسه و وسیله نقلیه گرفته تا تفریحات و درس خواندن و صدها مورد دیگر که همه اینها از ساله گذشته به اینور اتفاق افتاد کارگر کارمندی که حقوقش ۲۰ درصد نهایتا اضافه شد و کالا و خدمات و مایحتاج زندگی از وسایل خانگی و خورد و خوراک و خدمات حتی دولتی نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش رو به زور تحمیل کردید به مردم و تو رسانه های خودتون و مرکز آمارتون تورم ۴۰ درصدی به مردم تحویل دادید.میدانید اینها یعنی چی ؟ آیا فکر میکنید مردم رو فریفتن عاملی هست که خدا رو فریب دهید.

در پایان این دردودلم رو به مردم واگذار میکنم تا اونها قضاوت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
می خواستی نری رای بدی خلایق هر چه لایق
مهدی امینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
من به این آقا رای ندادم .تا
. گناه این آقا و طرفدارش و حامیانش شریک نباشم. معلوم شد از اونهایی هستی که منفی دادی.شماها به مردم بدهکارید و مطمینا باش تا تو این دنیا باشی جزاش رو خواهید گرفت.
نزدیک انتخاباته

ایندفعه گول نمی خوریم

حرفهایتان تکراری است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
انتخابات در حکم تغییر راننده اتوبوسی هست که مسیرش از قبل تعیین شده. هر کس راننده بشه فرق نمیکنه
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بی نهایت لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شمایی که وعده 100 روزه و کلید دور اول را گول خوردید دور دوم هم گول خودید. بازم پاش بیفته گول می خورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
همه گول خوردند حتی اونایی که به دیگری رای دادند
وطن دوستu
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
من از ملت تشریف ایران عذر خواهی میکنم که دو دوره ابقای روحانی رای دادم. مگر جان آدم چقدر ارزش دارد که بخاطر آن 80 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی کنند ویا جوانان ما به خارج پناهنده شوند. مگر جان یکنفر از جان هزاران شهید با ارزش تر است اقای روحانی میتواند با یک حرکت انقلابی خیلی شفاف با مردم صحبت کند. اگر الان حرکت نکند بعد از پایان ریاست جمهوری از طرف مردم طرد خواهد شد
خواهش میکنیم دست از شعار دادن بردارید شش ساله دارید شعار میدهید و وضعیت مردم در دوران مدیریت شما به زیر صفر رسیده....به خدا قبل از شما وضعمون خیلی خیلی بهتر از حالا بود.
آقای روحانی : فساد در تاریکی رخ می‌دهد نه آقای روحانی حالا دیگه توی روشنای هم رخ می‌دهد
چرا نمی گی تمام توان ما در مقاومت و مقابله با زورگویی ترامپ مردم هستند؟!
به راست راهنما میزنی و به چپ می پیچی؟!
دولتى كه اقتصاد كشور را با دستورات خلق الساعه فلج كرده ومردم را به فلاكت رساند واقعأ اگر قدرت ندارد چرا در اين ٦سال استعفا نمى دهد تاكى ميخواهند عدم مديريت ونه دانم كارهاى مجموع دولت را به گردن ديگران بياندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اشتباه منفی دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
با شما موافقم اگر آقای روحانی راست می گوید که به فکر مردم است نه به فکر قدرت با استعفا یش خودرا فدای مردم
کند نه با ماندن در قدرت
رو که نیست که...
طوری صحبت می کنه ایشون که انگار هنوز رئیس جمهور نشده و مردم ندیدن چطور این همه بدبختی سر مردم آورده.
جناب رییس جمهور شما را به خدا دیگر بس است... باز نزدیک انتخاباته؟ ایندفعه هم میخواهید آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنید که...
شما می فرماید فساد در تاریکی رخ میدهد آیا اعلام نرخ دلار 4200 نیز در تاریکی تصمیم گیری شد ه بودیا اینکه برق رفته بود گه باعث اینهمه گرانی در کشور شده است.
چند ماهه کارخانه ما مدیر عامل نداره ، خیلی بهتر اداره میشه و هیچ کمبودش احساس نمیشه
اگر فردا اعلام کنن رییس جمهور نداریم ، خیلی بهتر میشه شرایط کشور ، حداقل همه با هم تصمیم میگیریم آیندمون چی بشه نه اینکه یه عده با توجه به منابع خودشون برای ما تصمیم بگیرن
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
کاملا با شما موافقم. در محل کاربنده رییس بیسوادی داشتیم که خون همه را در شیشه کرده بود وراندمان به صفر رسیده بود.و ماهی 30 میلیون تومان هم حقوق می گرفت .خدارا شکردوسال است بازنشسته شده وبنا به دلایلی رییس جدید هم نیامد .کارها بسیار بهتر انجام میشود و راندمان افزایش چشمگیری یافته به طوریکه مدیر عامل بسیار تعجب میکنه و میگه اگه اینطور باشه .بهتره که ما رییس نداشته باشیم و با یک سرپرست که از بچه های قدیمی همان قسمت است کارها را انجام دهیم.
شما ها براي مردم وإيران نابودي خلق كرديد
تاریخ تولید میکنیم، پس هستیم!
جوانان اول انقلاب ، امید داشتند که بعد از پایان جنگ تحمیلی کشور بحالت عادی ،و نرمال بازگردد ، اما متاسفانه اینگونه نشد ،؟‌خیلی از به اصطلاح ایثارگران که در آن دورهٔ‌هشت ساله به قدرت رسیدند و امیدهارا ناامید کردند ، از اول انقلاب در کرمناشاه مشغول خدمت شدم و تا پایان سی سال خدمت در کرمانشاه باقی ماندم ، و در سخت ترین مناطق استان کار کردم ، اما اکنون بلطف اختلاسها ،و ، رانتخواریها که باعث کاهش ۲۰ هزار درصدی ارزش پول ملی کشور شده است در دهه هفتم زندگی دچار فقر ،و ناتوانی ،و شرمندگی شده ام ؟، تنها مرگ است که خوشی را به من باز میگرداند ؟، با عنوان مهندسی اکنون حقوق بازنشستگیم ، ۲/۷ میلیون تومان است که کفاف هزینهٔ ده روز را نمیکند ؟ جناب ریس جمهور ، بی عدالتی و فقر باعث همهٔ فسادهای احتماعی میشود ؟ کدام مسول میتواند بعنوان بزرگ خانواده ، با ماهی ۲/۷ میلیون تومان زندگی نماید ؟،،،،اعتماد را عدالت بوجود می آورد ،؟،،،،،
شما الان که قدرتمند نیستید مردم را بیچاره و درمانده کرده اید و دستتان تا بازو در جیب مردم فرو رفته. وای به روزی که قدرتمند هم بشوید جناب روحانی! تورم، مالیات غیرقانونی و تبعیض آمیز، بی اعتمادی مردم به دولت، بی اعتباری طرحهای غارتگرانه بانک مرکزی نزد مردم، رانتخواری دلار ۴۲۰۰، ثبت سفارش هزاران خودرو در نیمه شب، ژنهای خوب، ... بس است یا باز هم نام ببرم هنرنمایی های دولت فخیمه شما را؟ ما مردم دیگر خسته ایم، هم از شما و هم از خودمان.
اگر اول درسوزاخی مار شخص را گزید مقصرماراست ولی اگربرای باردوم درسوراخ مار شخص راگژید مقصرشخص است نه مار
این روحانی با چه جراتی دوباره حرف از مذاکره می زند. آقای روحانی شما با یک بار مذاکره کشور را به پرتگاه سقوط کشاندید. اکنون دیگر می خواهید چه امتیازاتی به غرب بدهید. حد اقل این شجاعت را داشته باشید و به اشتباه خود اعتراف کنید.
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
یادم میاد قبل از اینکه آمریکا از برام خارج شود چندین مقام های کشور های اروپایی به ایران آمد دنند ولی ما همه آن ها را رد کردیم. حالا میگوییم آمریکا به برام برگردد ما آماده مذاکره هستیم. بعد از اینکه 80 میلیون نفر بدبخت شدند. و ما نتوانستیم
میلیارد ها دلار درآمد نفتی داشته باشیم باید از صفر شروع کنیم. یک بی سیاستی برای چیست.
دیگه دیر شده و شما پلان ب نداشتی مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار گرفتن ووبسیاری از خانواده ها از هم پاشید
باز سخنرانی های انتخاباتی. شماها تشنه ی قدرت هستین نه بفکر مردم.
دین که قطعا نداری ، کاش چیزی از آزادگی میفهمیدی .
چرا دو پهلو حرف می زنید
صریح و روشن بگو چه می خواهی و چقدر اختیار لازم داری ؟
و مانع چیست و کیست ؟
آقای رییس جمهور شما تنها یک وظیفه دارید و آن هم رفاه و امنیت مردم ومنافع ملی ایران . تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اگر از گروه اصولگرا هستی با سخن مصباح به تو پاسخ میدهم . ایشان گفتند رفاه و اسایش اولویت اصلی کشور نیست بلکه حجاب دختران و زنان مهم هست . تفسیرش را نگرفتی ؟
بسمه تعالی
فقر، تنها راه مهار ایرانی ها !
مردم عزیز ایران
متاسفانه
سیستم نظارت و افراد ناظر بدرد الان و عصر حاضر نمی خورند
ناظران و سیستم نظارت نا کارامد در تمام زمینه ها
به عنوان مثال
در صنوف مختلف خود ناظر بی اطلاع از قیمت ها ست
و متاسفانه هیچ اطلاع و آگاهی از قیمت ها ندارد
و با حدس و گمان و تخمین و پرس جو از چند فرد منافع طلب قیمت های اشتباه ناعادلانه و گران را قانونی و تایید می کند و نظارت ناکارامدی هم در بالا رفتن قیمت از قیمت ناعادلانه دارد
مردم عزیز ایران
شما هم در این گرانی دخیل هستید
زیرا اگر کسی اجناس زیر را با این قیمت ها که قیمت تمام شده در تولیدی و کارخانه است را با مبلغ کمی سود به شما بدهد نمی خرید و تعجب می کنید
قیمت ها
پنجشنبه ۲۹ اوت ۲۰۱۹
۷ شهریور ۱۳۹۸

یک پیراهن خوب با بهترین جنس و برند
ده هزار تومان است (۱۰ هزار تومان)
بهترین کیف و محافظ گوشی مارک دار جنس عالی
هزار تومان ( یک هزار تومان)
بهترین هندزفری jbl وجبرا ( دو هزار تومان)
بهترین جارو برقی (75 هزار تومان )
بهترین گوشی های اپل و سامسونگ ( صد هزار تومان )
بهترین گوشت برزیلی درجه یک( هفت هزار تومان )
بهترین دست کامل دندان مصنوعی ( از پنجاه هزار تومان تا حداکثر دویست هزار تومان )
و ...
ولی وقتی به عنوان مثال می خوای گوشت برزیلی بخری میگن نرخ قانونی و تایید ناظران قیمت و مصوب ۵۰ هزار تومان است
با کمی تحقیق متوجه می شوید که برزیل از قیمت بالا و سود دلالان و رانت خوران در تعجب است و خواستار بالا بردن قیمت در مبادی است
اگر گوشت گوسفند در ایران یک کیلو صد هزار تومان است
در کشوری یک کیلو گوشت گوسفند یک میلیون است
در کشوری یک کیلو گوشت گوسفند هم ده هزار تومان است
این را بدانید مردم سیاست های پولی و اقتصادی و هزینه های تمام شده در کشورهای مختلف متفاوت است
یا به عنوان مثال
گوشی a50s سامسونگ که به تازگی رونمایی شده قیمت تمام شده 12 دلار است یا کمتر برای کارخانه
یا گوشی های اپل تمامی مدل ها زیر ۸ ۱ دلار هزینه می برند در کارخانه
اب معدنی فروش در اروپا ۴۰ هزار تومان
آیا جنس آب از طلاست!!!
متاسفانه تولید کنندگان ما گرون می فروشند و مونتاژ کارند د غیر اینصورت باید خیلی خیلی ارزون مدادند دست مردم
مثل آب معدنی چهل هزاری رو می دن هزارو پانصد بدون مونتاژ
دست از سراب مذاکره بردار جناب رئیس
یک بار به ما توضیح دهید این مردم مورد نظر شما کیا هستند ، من و تمامی افرادی که می شناسم که شامل این مردمی که شما ازش دم می زنید نیستند!
برو یک کد بورسی بگیر و چند روزی بشین در بورس معامله کن و ببین تو روز روشن چقدر فساد تو این محل به اصطلاح شفاف وجود داره انهم از نوع قانونی اش!!!!!!
باید باید خسته شدیم.
چشم آقای دکتر روحانی !!!

مردم دوباره حرفها و وعده های شما و هم تیمی های شمارو باور خواهند کرد ؛ تا دچار پسرفت و نابودی بیشتری بشوند ! شما که استعفا نمیدین !!! کی میشه که این دوره بزرگوارانه ریاست جمهوریتون تموم بشه که مردم از دست شما و وعده های تو خالیتون ، خلاص بشن ؟ ( تابناک جان ! الان یک هفته هستش که هیچ مطلبی از بنده را منتشر نمیکنین ! در حالیکه گفتین فحاشی و توهین و . . . را منتشر نمیکنین ! ولی . . . )
جناب آقای رییس جمهور
شما گه میگویید فساد به دخالت دادگاه و نظارت رفع نمیشود ، بسم الله شما بفرما جلو ، هیچ میدانید در دولت جنابعالی بیشترین اختلاس و راندبازی و فریب به وقوع پیوسته
جناب آقای رییس جمهور
شما که میگویید و از داخل ماشین و از پشت عینک ، با دیدن حالات مردم از وضعیت آنان باخبرم و آمار دارم ، از داخل همان ماشین هم میتوانید حرف های مردم را هم بشنوید؟
آقای رییس جمهور لطفا رو مردم حسابی باز نکنید .
اولا اینقدر در این 6 سال ضعیف شده اند که حتی فرزندان خود را هم نمی توانند حمایت کنند چه برسه حمایت از دولت شما
دوما دیگه این مردم مانند 6 سال پیش نیستند در تنور مشکلات پخته تر شده اند و به سادگی گول نمی خورند .
سوما شما که دوباره باید هایتان را شروع کردید . خوب انجام میدادید . این باید ها کهوظیفه شماست و ما هر آنچه از رانت و کوه خواری و زمین خواری و ... دیدیم که از اعضا و خانواده ها و نزدیکان کابینه شما بودند .
پس می بینید که مردم همه چیز را می دانند و این مشکلاتی که برای مردم بوجود آوردید از طرف خودتان بوده و انتظار دارید مردم باور کنند که خواهان زندگی خوش برای مردم هستید .
اگر قرار بر شفافیت بود رئیس صندوق بازنشستگی رو بر کنار نمی‌کردید آقای روحانی اونم شبانه
با سلام
اگه اینجور مملکت داری میکنن مادر بزرگ من 10 تا مملکتو بهتر از این میچرخونه
ضمنا این دولت کاری کرده فساد نه در تاریکی بلکه در روز روشن انجام میدن ... نخونده برجام امضا میکنن / رئیس دولت نرخ ارز تعیین میکنن / واگذاری های خانوادگی و قومی و خودرو و .....
و الی ... آخر
موندیم تو کار خلایق
امروز می گی می خوام عکس بگیرم
فردا می گی دلت نخواد با من عکس بگیری ها
تکلیف این مردمی را که فرمودی روشن کن
به مناسب های مختلف از شخصی که تمام عمر خودش را در جبهه و جنگ و اسارت و جانبازی سپری کرده است سالی یک بار تقدیر و در حد ۲۰۰ هزار تومان به او هدیه می دهند اما در همان اداره ای که او کار می کند مافوق او و یا همسان او با یک تفاوت اضافه کار ۵۰ ساعت که ۵۰۰ هزار تومان می شود ماهی ۵۰۰ هزار تومان تشویق می شود. و متاسفانه به بهانه مختلف هم که افراد ارزشی در حاشیه رانده شده و این دروغ و فریب را چندبرابر کرده است. مشکل کشور ما این است که سکانداری ادارات در دست کسانی است که بر اساس اصول مدیریت و سلسله مراتب و تجربه و سابقه بالا نیامده اند و اصولا پایش و ارزیابی مدونی وجود ندارد که بخواهد درست کار کند. اگر حتی بر این اساس اصول مدیریت حتی یک مدیر نالایقی هم امور را در دست بگیرد بهتر از وضعیت الان است چون حداقل به بهانه بی عدالتی و تبعیض و رفیق بازی در انتخاب منصب ها انگیزه های کارمندان که مهمترین موضوع در سیستم اداری است از بین نمی رود
این مردم کی هستند . کره مریخی هستند .
جناب دکتر این حرفها رو برا چی به ما میگی.
به جای شعار برو کارکن .
یه ذره هم به صلح و آرامش فکر کنید برای مردم بدبخت
حقوقها رو یکسان کنین همه چی خودبخود حل میشه چرا باید یه وزیر یا نماینده بگیره بیست تومن و یه کارمند بدبخت فلک زده با مدرک دکترای واقعی بگیره سه تومن...
جالب اینجاست که دولت شماوشخص شمارکورددارشعارووعده های الکی هستید
مردم در چهل سال ثابت کردند مردند
مسئولان گرچه برخی خدوم بودند ولی بیشترشان ثابت کردندناکارامدند
آقای روحانی اگه به اندازه ریش خودتان به مردم بها می دادید امروز شاهد این همه بدبختی نبودیم .
متوجه نشدم
نظارت که نیست وگرنه این همه اختلاس نبود

عجب دنیایی شده!
اتفاقاً امثال شماها و جناح مخالفتون !!! ثابت کرده اید که تنها چیزی که براتون مهم نیست مردم هستند .
آقای روحانی کم کم دارید دلیلی که مردم به شما رای دادند را درک می کنید امیدوارم این درک، ناشی از فشارهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نباشد و در هنگام قدرت هم همین نظر خود را حفظ کند!
متاسفانه رای های منفی به روحانی تنها از دل مردم درمانده از فشارها برنمی آید بلکه تندروها هم در این رای نقش دارند. پس خیلی خوشحال نشوید که همه می آیند و در اینجا از روحانی بد می گویند و تابناک هم همه نظرات را بالا می آورد. به واقع این اظهار نظرها شامل تندروهایی هم هست که می آیند اینجا و از شرایط ابزاز ناراحتی می کنند. آنها به دنبال بهبود شرایط زندگی مردم نیستند بلکه به دنبال کسب قدرت اند. پس حواستان باشد که به چه چیزی رای مثبت و منفی می دهید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شما همانی نیستی که اول نظرها موضوع تندروها را مطرح کردی ؟ دست بردار اقا . مردم دارند زیر بار فشار زندگی له میشوند هی تندرو تندرو میکنید . رو که رو نیست ... تا میتوانید تو چشم مردم نگاه کنید و دیگران را مقصر نشان دهید. حداقل توی این یک کار تبحر دارید همتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
و تو هم همون تندرویی نیستی که اومدی همه این کامنت هارو یه تنه نوشتی؟
جواب خدا را ان دنیا چه جور میدهی.خودتان روزگار رابا خوشی سپری کردید .ملت را در فقر وفاقه گذاشتید.
من چقدر با هوش هستم
دو روز پیش در همین تابناک نوشتم
مقاومت , موشک , انرژی هسته ای و... بیچاره مردم . اینقدر از مردم بیچاره مایه نذارید .
اینو به جناب محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس هم بگویید که چرا با شفاف سازی رای مجلسیها مخالفه
متاسفانه دیر شده،مسئولین محترم(همه گروه و جناح)طرفداری مردم را از دست داده اند.تنها هستید ،اقلیتی محدود از مردم طرفدار اصولگرا و اصلاح طلب هستند.کارتان بسیار سخت است.
این دولت عملکرد خوبی داشته تمام حرفای ریس جمهود درسته چرا که هر کدام از ریس جمهود های قبلی در اواخر دولتشان همین حرفا رو زده اند
روحانی سال 92:
والله اگر مشکلات راه حل نداشت کاندیدا نمی شدم

روحانی اکنون:(بعد از شش سال افتضاح)
رییس جمهور اختیارات ندارد

این یعنی توهین به شعور مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
با نظر شما موافقم آقای روحانی در هنگام تبلیغات انتخاباتی می گفتند کاری می کنم که مردم به این یارانه 45 هزاری احتیاجی نداشته باشند . شاید هم درست گفته که ما مردم را سر کار بگذارد .چون انقدر مردمبد بخت شدند که به این 45هزار تومان احتیاجی ندارند چون ارزش 45هزار ریال را هم ندارد.
حسن جان ملت زندگی بدبختی را تجربه می کنند
خوب معنی این چیه؟
ما که اول صبح تا پاسی از شب کار می کنیم چیزی از این دولت ندیدیم جز ناکارامد ی
من چقدر با هوش هستم
دیروز در همین تابناک نوشتم
رییس‌جمهور هیچ کاره است
پاسخ ها
فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
با هوش نیستی اگه با هوش بودی درست انتخاب میکردی.
اقای رییس جمهور اینقدر ناتوانی خود را گردن دیگران نداز . اگر دولت قبل به اندازه تو اختیار داشت واین همه کار مثبت برای اسایش مردم انجام داد وشما ومجلس و.. مزاحمش شدید وقوانین رابراش تصویب نکردن مردم همه این قضایا میدانند ۰
جناب آقای رئیس جمهور.امیدوارم این دولت الکترونیک شما به سرنوشت دولت الکترونیک آقای احمدی نژاد دچار نشود.چرا که در آن زمان هم با کلی بوق وکرنا کردن وتحمیل هزینه های ریز ودرشت به مردم نهایتا به شکست منجر شد.پس اعتمادی وجود نداره .تا اینکه صداقت راویان در عمل ثابت شود. شادمانی از میان ما پرکشیده با چندر قاز حقوق کارمند با این گرانی عامل فقر وبدبختی ما مردمان فقط وفقط حرفهای زیبا وبدون پشتوانه عملی در طی تمامی سال ها که توسط مسئولین عنوان شده هست.پس ما را امیدی به این سخنان زیبا نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
هرچه دارایی داری مال دولت قبل هست..که این سالهای اخیر ودر دوسال آینده مجبوری بفروشی تا گذر ایام کنی بنده خدا
من تو کف اوناییم که هنوز امید به اصلاحات دارن
حالا کاره ایم نیستنا الکی میخوان حرف بزنن
مردم مردم مردم مردم خیلی جالبه
چقدر هی در هر خط ذکر کرده اید رییس جمهور گفت دکتر روحانی گفت. خوب همه اش سخنرانی وی بوده است. همان سرفصل کافی است و بقیه صحبت ها را فقط می نوشتید. آدم از این همه تکرار «رییس جمهور گفت» «دکتر روحانی گفت» حالش به هم می خورد.
جناب رییسی سلام علیکم
امیدوارم ما را ببخشید که با وجود قاطعیت مثال زدنی جنابعالی ،رای به دیگری دادیم که حتی برای آب خوردن هم باید اجازه بگیرد
اقای روحانی برای مذاکره مردم حرفی ندارند در بین جمعیت ۸۵ میلیونی شما یک نفر رو باید راضی کنید که اون یک نفر هم به شما اجازه مذاکره نمی دهد.
پاسخ ها
فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
تو در باره خودت نظر میدهی چرا مردم حرفی ندارند نتیجه این همه بدبختی رها کردن قدرت ملی است
دولت تدبیر و امیدت خیلی عالی بود. فقط یه نون مونده یه بنزین. اینا رو هم گرون کن که افتخارات دولتت کامل بشه
جناب روحانی
تجربه را تجربه کردن خطاست!
این پست و جایگاه و فرصت خدمتتان در حال پایان است، لطفا به قیامت و برزخ و شب اول قبر و نکیر و منکر و ... هم فکر کنید
والله از شما راضی نیستیم
چنان رونق اقتصادی ایجاد بشهههههههههه.................................
فقط در مدت 100 روز ..................................
برجام را خدا آورده ...........................
شیب ملایم تورم ................
افزایش قیمت مسکن امیدوار کننده .......................
تمام بدی ها در خانه ای است و کلید آن دروغ است.
آقای روحانی کاش این دو سال مثل برق و باد میگذشت و ما از دست شما و دولتی فخیمه تان راحت میشدیم اینقدر حرف و وعده و وعید زده و میدهید و میشنوم عصبی میشوم .
اگه سر سوزنی تعهد در دولت روحانی بود تا حالا صد بار استعفا داده بود
خدایا به داد این ملت برس
با آمدن مدیران زن و جوان خیلی تغییری حاصل نمی شه، اگه قرار باشه اونها هم غرق روزمرگی نظام دولتی شن. برخوردهای عملی و اساسی با چالشهاست که مردم را امیدوار می کنه.
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دولت فخیمه که داماد وزیر میلیاردها تومن اختلاس
میکنه و وززیرش هنوز سر کاره آخرش همین میشه
بیشتر از 6 سال از ریس جمهوری حسن روحانی میگذرد حالا امده و اعتراف میکند مقام ریس جمهور در ایران هیچ کاره است
پاسخ ها
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
به هر حال همیشه کسی که کاری بلد نیست بهانه می آورد
همش شعار و وعده بخداخسته شدیم دست بردارمارابه خیرتوامیدی نیست شرمرسان
بسمه تعالی
بزرگترین معظل کشور وجود احزاب گیج و خنگ و بی عقل داخل کشور است که برای رسیدن به مطامع خودشون اخلاق و انسانیت رو زیر پا گذاشتن تا چند صباحی بتوانند بر قدرت تکیه زده و مشغول به چپاول و رانت و اختلاس دار و دسته خود را فراهم آورند و همیشه عامه مردم متضرر شده اند.
کاش به اندازه شادروان منتظری شجاعت دل کندن از قدرت را داشتید و سریعا استعفا می دادید تا نامتان در کنار شادروان منتظری در تاریخ به نیکی ثبت شود.
دکتر روحانی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از مدیران نسل جوان در کشور، تأکید و خاطرنشان کرد: باید جوانان را وارد عرصه مدیریت کشور نماییم که هدف‌گذاری دولت این بوده که هشت سال سن مدیریت کاهش یابد:
یکی باید از آقای ریئس جمهور میپرسید مگه رئیس (یغما صالحی) صندوق بازنشستگی جوان نبود چرا کمتر از پنج ماه از ریاست افتاد
آقاي روحاني استان كرمانشاه خيلي تاريك است لطفا چراغي برايمان بياوريد خسته شديم از اين وضع!!!!!!!!!!!
اگر تمام توان شما در مذاکره ملت هستند بسم الله ملت اکثرشون موافق مذاکره هستند ؟/
موقع فشار و مقاومت، وظیفه مردم است. موقع انتخابات وظیفه مردم است. اما هیچ نفع و سودی مردم از اینهمه مقاومت نمیبرند. آقازاده ها در ناز و نعمت، مردم در حال مقاومت!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل