بازدید 1711

اعلام حمایت ژاپن از مصر در زمینه مقابله با تروریسم

نخست‌وزیر ژاپن در جریان دیدار با رئیس جمهوری مصر در یوکوهاما بر حمایت کشورش از قاهره در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 28 August 2019

نخست‌وزیر ژاپن در جریان دیدار با رئیس جمهوری مصر در یوکوهاما بر حمایت کشورش از قاهره در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) در یوکوهاما در جنوب توکیو دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، آبه در جریان این دیدار بر حمایت کشورش از تلاش‌های مصر در زمینه مقابله با تروریسم و اندیشه افراط‌گرایی در خاورمیانه تأکید کرد.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد که دو طرف در این دیدار راه‌های همکاری مشترک ژاپن -آفریقا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سیسی در جریان این دیدار اظهار کرد که ریاست کنونی مصر بر اتحادیه آفریقا به ویژه با توجه به علاقه توکیو جهت هماهنگی نزدیک با آفریقا برای دستیابی به اولویت‌های توسعه‌ای خود، یک بُعد مهم استراتژیک به مشارکت و همکاری مصر می‌دهد.

وی در ادامه تمایل به همکاری میان دو کشور در آفریقا و استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مصر برای حمایت از طرح‌های توسعه در چارچوب مشارکت بین دو طرف و گسترش سهم آنها در ارتقاء توسعه پایدار را ستود.

از سوی دیگر، صفحه "الیابان بالعربی" در توییتر با انتشار چند پیام در صفحه اختصاصی خود؛ "احمد موسی"، خبرنگار همراه سیسی در ژاپن را در پی اظهارات جنجالی او درباره قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی در ژاپن به چالش کشید.

این صفحه با اشاره به اشتباهات موسی وی را به چالش کشید و همین مسأله واکنش و تمسخر کاربران توییتر را به همراه داشت.

این کاربران تأکید کردند که احمد موسی سیاست رسانه‌های برای گمراه کردن و جعل حقایق را ادامه می‌دهد.

موسی که در سفر سیسی به ژاپن وی را همراهی می‌کند در سخنانی گفت که قیمت سوخت در ژاپن بسیار زیاد است و قیمت یک لیتر بنزین در این کشور به ۱۵ دلار می‌رسد که این مبلغ گرانترین قیمت برای یک لیتر بنزین در سطح جهان است.

این روزنامه نگار مصری در گزارش خود آورده است: قیمت یک کیلو سیب در ژاپن به دو دلار می‌رسد، میزان صادرات ژاپن بیش از ۶۷۰ میلیارد دلار بوده و صادرات شهر یوکوهاما به خاورمیانه ۳۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

این عدد و ارقام واکنش صفحه "الیابان بالعربی" را به همراه داشت و این صفحه اظهارات موسی را "خرافات درباره ژاپن" خواند.

این صفحه در توئیت دیگری نوشت که میانگین قیمت یک لیتر بنزین معمولی در ژاپن ۱۳۸ ین معادل ۱.۳۰ دلار آمریکا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان