بازدید 14707

افزایش نگرانی ها در اسرائیل در مورد حمله احتمالی حزب الله/ نتانیاهو سید حسن نصرالله را دعوت به آرامش کرد!

پس از تجاوز پهبادهای اسرائیل به خاک لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز گذشته خود، اعلام کرد که به زودی پاسخ این تجاوز اسرائیل را خواهد داد. این تهدید فوری سید حسن نصرالله نگرانی های جدی در محیط امنیتی اسرائیل به وجود آورد؛ به طوری که بلافاصله کابینه امنیتی اسرائیل به دستور نتانیاهو تشکیل جلسه داد. این نگرانی ها به اندازه ای گسترش پیدا کرد که نتانیاهو به صورت مستقیم وادار به واکنش شد.
کد خبر: ۹۲۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 27 August 2019

پس از تجاوز پهبادهای اسرائیل به خاک لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز گذشته خود، اعلام کرد که به زودی پاسخ این تجاوز اسرائیل را خواهد داد.

به گزارش تابناک، این تهدید فوری سید حسن نصرالله نگرانی های جدی در محیط امنیتی اسرائیل به وجود آورد؛ به طوری که بلافاصله کابینه امنیتی اسرائیل به دستور نتانیاهو تشکیل جلسه داد. این نگرانی ها به اندازه ای گسترش پیدا کرد که نتانیاهو به صورت مستقیم وادار به واکنش شد.

نتانیاهو که از دو روز پیش از بیم اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله، در جلسات متعدد با مقامات نظامی و امنیتی به سر می‌برد، مدعی شد سران ایران و حزب‌الله از جمله نصرالله باید مراقب چیزی که می‌گویند و کاری که انجام می‌دهند باشند زیرا اسرائیل می‌تواند از خودش دفاع کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به تهدیدهای روز یکشنبه نصرالله گفت:‌«شنیدم نصرالله چه گفت. به نصرالله پیشنهاد می‌کنم آرام باشد. او به خوبی می‌داند که اسرائیل می‌داند چگونه از خودش دفاع کند و پاسخ دشمنانش را بدهد».

بعد از تهدیدهای نصرالله بود که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به همراه تمام سران نظامی و سیاسی در مقر ارتش در تل‌آویو تشکیل جلسه اضطراری داد.

افزایش نگرانی ها در اسرائیل در مورد حمله احتمالی حزب الله/ نتانیاهو سید حسن نصرالله را دعوت به آرامش کرد!

وبگاه خبری «رأی الیوم» امروز سه‌شنبه نوشت، «بر خلاف فشار دولت اسرائیل بر رسانه‌ها برای کنترل اخبار (درباره واکنش حزب الله)، دستگاه‌های امنیتی به رسانه‌های اسرائیل دستور داده‌اند که موارد زیادی در این خصوص افشا نکنند. منابع امنیتی و نظامی در تل‌آویو گفته‌اند که میزان آماده‌باش در شمال اسرائیل در انتظار حمله غافلگیرکننده حزب‌الله تا بالاترین حد افزایش یافته است».

رأی الیوم توضیح داد: منابع مطلع نظامی گفته‌اند که ارتش چند سامانه گنبد آهنین جدید نصب کرده؛ سامانه‌ای که در مقابل شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است.

رأی الیوم نوشت: با این حال، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی بلندپایه و نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر نقل کرده‌اند که نتانیاهو از طریق طرف ثالثی که احتمالا آمریکاست، به حزب‌الله هشداری جدی داده و گفته که اگر پاسخ حزب‌الله سخت، دردناک و خارج از عُرف باشد، اسرائیل از حمله به لبنان دریغ نخواهد کرد و حزب‌الله تاوان سنگینی خواهد داد.

طبق این گزارش، ارزیابی نهادهای امنیتی اسرائیل این است که نصرالله دستور داده که عملیات در الجلیل (شمال فلسطین اشغالی) انجام شود نه در جولان (سوریه) یا منطقه مزارع شبعا و این حمله نیز دردناک خواهد بود.

رأی الیوم نوشت، با آنکه اسرائیل رسماً عملیات [جنوب بیروت] را بر عهده نگرفته، اما سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان مسئولیت کامل عملیات را بر عهده اسرائیل دانست و گفت که اسرائیل پشت این عملیات حضور دارد.

در همین رابطه، رویترز به نقل از یکی از مقامات نزدیک به حزب الله مدعی شد که حزب الله لبنان خود را برای یک حمله ضربتی به اسرائیل که منجر به جنگ هم نشود، آماده می کند.

شورای عالی دفاع لبنان نیز اعلام کرد ما حق لبنان برای دفاع از خود به هر روشی را مورد تایید قرار می دهیم. برخی از ناظران این اظهارات را در راستای مجوز به حزب الله برای حمله  احتمالی به اسرائیل ارزیابی می کنند.

با توجه به اعتبار تهدید سید حسن نصرالله و عملی کردن تهدیدات از سوی او، به نظر می رسد نگرانی های عمیقی در اسرائیل به وجود آمده است که در اظهارات مقامات اسرائیلی و رسانه های آن می توان مشاهده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
زدن خوبه؟!خوردن نه؟! بهترین دفاع حمله هست
ظاهرا همینطوری است که شما میگویید اما در دنیای واقعی اسراییل قویتر از چندین کشور عربی است و نابودی اسراییل کار حزب الله نیست. ارتشی قویتر از گروه حزب الله میطلبد.
بيشتر شبيه به تهديد بود تا دعوت به آرامش!
بماچه
جنگ در راهه کسانی که دلشون میخواد با اسراییل جنگ کنن آماده باشند
بازیهای سیاسی
ببخشید، اما متاسفانه (و باز هم متاسفانه) آنچه امروز از صحبتهای آقای نتانیاهو برداشت میشد، نشانی از نگرانی نداشت. اسرائیل خبیث و البته تیزهوش متوجه شده که با توجه به التهاب حاکم بر خاورمیانه، هیچ کدام از طرفین این بحران آمادگی ورود به جنگ را ندارند، چون یک جرقه میتواند به جنگی تمام عیار منجر شده و از کنترل خارج شود. به همین دلیل است که این روزها اسرائیل به راحتی در عراق و لبنان و سوریه جولان میدهد و گردن کلفتی میکند.
زنده باد ایران. مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
باتوجه به تعبیر نشدن رویای مذاکره با امریکا از۱۵ شهریور( اغازمرحله سوم والبته جدی کاهش تعهدات برجامی) شاهدسقوط تاریخی بورس خواهیم بود
در نگارشتان آ نمیافتد...مثلا آرام را نوشته اید رام..اصلاح نمایید..
در مقابل این جنایتکارها مثل صهیونیستها وامریکا اگرقاطع موضع گرفته بشه قطعا کوتاه خواهند آمد ولی افسوس عده ای هنوز این را درک نکرده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار