بازدید 8793
۴
نبض بازار ارز در چهارمین روز هفته؛

قیمت دلار و یورو سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸/ نوسان شاخص ارزی در کف کانال ۱۱ هزار تومانی/ یورو ۴۰۰ تومان ارزان شد

بازار ارز در معاملات امروز، با کاهش نسبی قیمت ها، فعالیت خود را شروع کرد. به گونه‌ای که دلار در بازار آزاد به رقم ۱۱ هزار تومان رسید و بازارساز نیز همسو با این روند، دست به عقب نشینی از نرخ‌های اعلامی در صرافی بانکی زد. اما در ساعات پایانی روز، شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها هستیم. به نظر می‌رسد نوسان گیران در پی جلوگیری از افت قیمت‌ها هستند.
کد خبر: ۹۲۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 27 August 2019
قیمت دلار و یورو سه شنبه
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در معاملات امروز، با کاهش نسبی قیمت ها، فعالیت خود را شروع کرد. به گونه‌ای که دلار در بازار آزاد به رقم ۱۱ هزار تومان رسید و بازارساز نیز همسو با این روند، دست به عقب نشینی از نرخ‌های اعلامی در صرافی بانکی زد. اما در ساعات پایانی روز، شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها هستیم. به نظر می‌رسد نوسان گیران در پی جلوگیری از افت قیمت‌ها هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه پنجم شهریورماه ۹۸)؛ بهای دلار و یورو به عنوان ارز‌های پرطرفدار در بین معامله گران، با کاهش نسبی همراه بود. روندی که به باور بسیاری از کارشناسان و فعالان سنتی بازار، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و موجب شده است که بازار این روز‌ها با نوسان کاهشی همراه شد.

این روزها، خبر‌های منتشر شده در خصوص تلاش‌های فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا و همچنین افزایش عرضه ارز از سوی صادرکنندگان به چرخه اقتصادی و در نهایت مدیریت هوشمندانه بازار توسط بانک مرکزی، موجب شده است که شاخص ارزی روند کاهشی را به ثبت رساند.

از سویی دیگر، باید به بازار سرمایه اشاره داشت که این روز‌ها در بهترین شرایط چند ماهه اخیر قرار دارد و بیشترین سوددهی و بازدهی را در بین بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو داشته است و این جذابیت باعث کوچ سرمایه گذاران از بازار ارز به سمت بازار سهام شده است در نتیجه تقاضا نیز در بازار ارز کاهش یافته است.

اما امروز بازار بر اساس اطلاعات دریافتی، با کاهش قیمت کار خود را آغاز کرد. به گونه‌ای که دلار در صرافی‌های بانک و مجاز کشور به قیمت ۱۱ هزار تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد، اما در میانه روز این رقم به ۱۱۰۶۰ تومان و در نهایت در لحظه تنظیم این گزارش به رقم ۱۱۱۹۰ تومان رسیده است.

همچنین اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ نشان می‌دهد که در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۱۱۰۵۰ تومان خریداری شده و با افت ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۱۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود، هرچند این نرخ نسبت به ابتدای روز، ۱۰۰ تومان رشد داشته است.

هر اسکناس یورو نیز در سامانه سنا، به نرخ ۱۲۲۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۲۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است که این رقم نسبت به روز دوشنبه، ۴۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.  

قیمت دلار و یورو سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸/ بازارساز ترمز کاهش قیمت دلار را کشید/ نوسان شاخص ارز در کف کانال ۱۱ هزار تومانی/ یورو ۴۰۰ تومان ارزان شد
 

نرخ ۲۲ ارز کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه پنجم شهریورماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۶۶ ریال کاهش  نسبت به روز گذشته ۵۱ هزار و ۲۹۴ ریال و هر یورو نیز با ۱۶۱ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۶۳۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۰۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۰۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۵۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۵۳ ریال، روپیه هند ۵۸۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۲۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۶۵۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۷۲۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۲۲ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۷۸۱ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۷۵۰ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۰۶ ریال، روبل روسیه ۶۳۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۴۱۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۲۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۴۱ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۸ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۳۸۵ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۰ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۸۴۶ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۸۶۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۳۱۲ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۸۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۵۹۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۶۴ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۲۶۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۸۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۱۴۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یکی بگه چه جوری میشه افغانستان پولش از ایران گرونتره؟ واقعا مایه تاسف برای مسوولان
کاهش قیمت ارز مثل افزایش آن کار دولت است و برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت طلا به علت افزایش قیمت جهانی طلا است. متعاقب کاهش قیمت جهانی طلا قیمت ارز را بالا خواهند برد. ...
بزودی دلاربه بالای ۱۵ هزارتومان جهش خواهدکرد ایننخط اینم نشان !!!
دلار باید در حد 1000تومانی سال 82باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار