بازدید 4984
۳

انتقاد آل‌هاشم از بی‌توجهی به آتش‌سوزی ارسباران‌

کد خبر: ۹۱۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 23 August 2019
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر ستاد بحران یا سازمان جنگل‌ها و مراتع با سایر دستگاه‌ها اختلاف دارند، جنگل‌های ارسباران چه گناهی دارند که طعمه حریق شوند؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نمار جمعه این هفته، با اشاره به رونمایی از سامانه پدافند هوائی "باور ۳۷۳"، اظهارداشت: باور ۳۷۳ را می‌توان پیچیده‌ترین و مهم‌ترین پروژه دفاعی در تاریخ ایران به شمار آورد که تمام مراحل آن به دست متخصصان بومی در کمتر از یک دهه ساخته شده است.

وی با بیان این که این سامانه به مراتب پیشرفته‌تر از سامانه‌های آمریکائی است، ادامه داد: ما در دهه‌های قبل به سامانه‌ای قوی‌تر از اس ۳۰۰ نیاز داشتیم که بهره برداری از این سامانه تاثیر بسزائی در افزایش توان بازدارندگی دفاعی کشور داشت.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که ساخت این سامانه، دروازه‌های جدیدی از فناوری‌های نوین دفاعی را به روی کشور گشود، گفت: عدم تعهد روسیه به فروش سامانه اس ۳۰۰ در دهه گذشته، سرآغازی برای تحقق شعار "ما می‌توانیم" و "خواستن توانستن است"، بود، هر چند که روسیه در سال‌های اخیر به تعهد خود عمل کرده و اس ۳۰۰ را به ایران تحویل داد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری با امیدواری از سامانه باور ۳۷۳ یاد کرده اند، سه توصیه امام خمینی (ره) را یادآور شد و گفت: باور به خدا، مردم و خود باعث شد تا ایشان با قاطعیت، شجاعت و استقامت تمام در مقابل مشکلات بایستند.

حجت الاسلام آل هاشم طبق روال نماز جمعه هر هفته، توصیه‌ای نیز به کاندیدا‌های احتمالی آینده مجلس شورای اسلامی داشت و گفت: مردم باید دقت کنند تا کاندیدا‌های آینده، دارای سعه صدر باشند تا مقابل دشمنان، مشکلات و انتقادات به خوبی تصمیم گیری کنند.

وی با انتقاد و گلایه از وزیر کشور در جریان حادثه آتش سوزی جنگل‌های ارسباران، اظهارداشت: چهار روز است که ۳۰۰ هکتار از این جنگل‌ها سوخته است و تابحال نتوانسته اند آن را مهار کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: اگر ستاد بحران یا سازمان جنگل‌ها و مراتع با سایر دستگاه‌ها اختلاف دارند، جنگل‌های ارسباران چه گناهی دارند که طعمه حریق شوند؟

وی به نبود هلی کوپتر در ستاد بحران استان و نبود آب پاش در هلی کوپتر‌های ستاد بحران کشور اشاره کرد و ابرازداشت: تامین این تجهیزات وظیفه ستاد بحران بود، اما اگر هزینه تامین آن را نداشتند، خیرین تبریزی خود می‌توانستند با چند صد میلیون پول این تجهیزات را خریداری کنند تا در چنین مواقع بحرانی جنگل‌ها قربانی بی تدبیری نشوند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم، توصیه‌ای به هیات عزاداری داشت و گفت: گرچه این توصیه همه ساله تکرار می‌شود، اما باز تکرار می‌کنم که دستجات عزاداری باید به موقع عزاداری را به اتمام برسانند تا موجبات سلب آسایش از همسایگان این دستجات نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
خيرين تبريز خودشان تجهيزات را تهيه مي كردند ! حاج اقا ! بزرگوار ! بفرماييد اونوقت دستگاه بي در و پيكر دولت به چه درد مي خورد ؟
پول فقط برای دزدی رانت خواری موجود است اصلا برای تولید یا حقوق معلمان ویا تجقزات اتش سوزی و امنیتی ویا..... وجود ندارد فقط وفقط برای همدستی زوسای بانک با ویژه خواران موجوداست
۴ تا هلیکوپتر تو مملکت نخریدن برای این کارها این مسوولین....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر