بازدید 3953

«وبا» در یمن ۷۷۳ قربانی گرفت

کد خبر: ۹۱۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ 22 August 2019
سازمان‌های بین المللی روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کردند که وبا در هشت ماهه سال جاری میلادی جان ۷۷۳ تن در یمن را گرفته است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بهداشت جهانی در این گزارش افزودند، ۵۳۶ هزار نفر در یمن به این بیماری مبتلا هستند.

در تیرماه گذشته شمار مبتلایان به بیماری وبا، ۴۶۰ هزار نفر اعلام شده بود، این درحالی است شمار مبتلایان به این بیماری در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۸۰ هزار نفر بود.

در این گزارش آمده است: در ماه‌های نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، در ۹۵ درصد از شهر‌های یمن شاهد مبتلایان به اسهال شدید بودیم.

این دو نهاد بین المللی افزودند: کودکان زیر پنج سال یک چهارم مبتلایان به بیماری وبا را شامل می‌شوند، بیماری که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۷۷۳ قربانی گرفته است.

براساس این گزارش، یمن کشوری است که همچنان بیشترین شمار مبتلایان به وبا را داراست.

پیش‌تر نیز سازمان جهانی نجات کودکان، اعلام کرد: شیوع بیماری هم اکنون به دلیل وضعیت ضعیف بهداشت در یمن افزایش یافته است. همچنین جابجایی‌های اجباری و سوء تغذیه هم موجب شده، مردم در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیرتر شوند؛ و تنها نیمی از مراکز بهداشتی یمن در حال حاضر کارآمد هستند و بقیه آن‌ها یا تعطیل شده اند یا عملکرد ضعیفی دارند.

از آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فروردین ۹۴، بخش بزرگی از زیرساخت‌های آب آشامیدنی و بهداشت یمن از بین رفته و در نتیجه حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی به آب سالم دسترسی ندارند.

همچنین محدودیت دسترسی به سوخت هم باعث شده است عملیات جمع آوری زباله‌ها با مشکلاتی رو به رو شود و در نتیجه آن، بخش‌هایی از یمن به محل گسترش بیماری‌های خطرناکی از جمله وبا تبدیل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی