بازدید 6358
۷

لایحه «حذف ۴ صفر از پول ملی» به مجلس رفت

کد خبر: ۹۱۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 21 August 2019
رئیس جمهور لایحه «حذف چهار صفر از پول ملی و تغییر واحد پول ملی» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» با اجرای طرح اصلاح نظام پولی در قالب حذف چهار صفر از پول ملی و بازنگری در اقطاع اسکناس و سکه، نقش این ابزار در نظام­‌های پرداخت کشور، می‌یابد. در این راستا، دکتر حسن روحانی، لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را که در جلسه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی به تصویب رسید، برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

براساس این لایحه واحد پول ایران به تومان تغییر می‌یابد و هر تومان برابر ۱۰۰۰۰ ریال جاری و معادل یکصد ریال پارسه است.

برابری پول­‌های خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب نظام ارزی حاکم و با رعایت ذخایر ارزی و عنداللزوم تعهدات کشور در مقابل صندوق بین­‌المللی پول، محاسبه و تعیین می­‌شود.

دوره گردش موازی و اعتبار همزمان "تومان" و "ریال" که در این قانون "دوره­‌گذار" نامیده می‌­شود، حداکثر دو سال خواهد بود. طریقه جمع‌­آوری و شرایط خروج اسکناس­‌ها و سکه‌­های ریال از جریان، بر طبق قانون پولی و بانکی کشور حسب مورد، تعیین یا اجرا می­‌شود.

پس از پایان دوره­‌گذار، تعهداتی که پیش از این براساس واحد پول ریال ایجاد شده است، تنها با واحد پول تومان قابل ایفا خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۷
با سلام این طرح فقط دور ریختن سرمایه کشور و یک کار کاملاً بیخودی است و دردی از اقتصاد کشور را درمان نمی کند.
چه دردی رو میتونه درمان کنه. قدرت خرید مردم میره بالا؟ اثار تحریم ها کمتر میشه؟ کسب و کار رونق پیدا میکنه؟ دقیقا چه سودی داره این کار؟
سردگمی بیشتر برا احاد مردم و هزینه بیشتر برا دولت نتیجش خواهد بود.
انجام این کار چه سودی دارد جز انتظار تورم بیشتر
ضربه این طرح بمراتب بدتر از ضربه طرح دلار 4200 تومانی جهانگیری خواهد بود بر اقتصاد خانوار دولت محترم دنبال تقویت واقعی پول باشد با اینگونه طرحها سرکاری چیزی درست نمی شود؟؟
اصلا معلوم نیست روحانی با چه هدفی داره اقتصاد کشور رو تخریب میکنه و چرا کسی جلوشو نمیگیره، آقای روحانی چکار داری میکنی؟ چرا اجازه نمیدی جامعه آرامش داشته باشه؟ حالا که بعد از گذر از تورم ماههای قبل آرامش نسبی بر کشور حاکم شده چرا اصرار داری دوباره کشور رو متلاطم کنی؟ این اقدام تورم جدیدی ایجاد خواهد کرد و فشار بر مردم بیشتر خواهد شد و بسیاری عواقب ناجور دیگه, نمایندگان مجلس اگر واقعا نمایندگان مردم هستن و به خواسته مردم اهمیت میدن باید جلوی این دست اقدامات مخرب رو بگیرن و خواسته تقریبا همه مردم رو بر نظرات یک یا چند نفر ارجح بدونن و همچین قانونی رو تصویب نکنن
اگر نمایندگان این مصوبه را تایید کنند خیانت بزرگی در حق مردم و کشور کرده اند وظیفه دولت تقویت پول ملی است نه تضعیف آن اگر هنر دارند ارزش یک صفر آن را به ارزش آن برگردانند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی