بازدید 5105

قایقرانی در ونیز زوج و فرد شد!

کد خبر: ۹۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 20 August 2019

 ترافیک قایق ها و افزایش الودگی هوا در ونیز ایتالیا، شهرداری این شهر شناور بر روی اب را، مجبور به اجرای طرح زوج و فرد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رم، شهرداری ونیز اعلام کرد به منظور کاهش الودگی هوا و کاهش تردد قایق های موتوری در این شهر، طرح زوج و فرد پلاک های قایق ها، به مدت دو ماه در ونیز اجرا خواهد شد.

به گفته شهردار ونیز، این طرح تمام قایق های موتوری، حتی تاکسی ها را هم در بر خواهد گرفت و فقط قایق هایی برقی شامل ان نخواهند شد. این طرح ترافیک هر چند طرفدارانی دارد اما مخالفان ان نیز کم نیستند.

یک شهروند ایتالیایی گفت: «به اعتقاد من طرح زوج و فرد به صورت مقطعی راهکار مقابله جدی با الودگی هوا نیست. این طرح ترافیک که برای نخستین بار در ونیز اجرا می شود و تاکسی ها را نیز در بر می گیرد مطمئنا مشکلات زیادی را برای مردم و به ویژه رانندگان تاکسی و مسافران ان در کانال های ابی اصلی شهر به وجود خواهد اورد».

بر اساس طرح ترافیک جدید شهرداری ونیز، همچنین سبقت گرفتن، بوق زدن و دور زدن قایق ها در مسیرشان ممنوع خواهد بود و هر قایق موتوری با قایق جلوی خود باید حد اقل 15 متر فاصله داشته باشد.

شهر تاریخی ونیز ایتالیا که بر روی اب ساخته شده بزرگترین شهر بدون خودرو در اروپا است.تمامی وسائل نقلیه عمومی و خصوصی در این شهر قایق هستند و تنها گزینه دیگری که برای جابجایی مردم وجود دارد، پیاده روی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی