بازدید 4243

سرپرست سازمان زندان‌های آمریکا برکنار شد

کد خبر: ۹۱۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 20 August 2019

مرگ مشکوک قاچاقچی سرشناس دختران زیر سن قانونی در بازداشتگاه منهتن باعث شد تا سرپرست زندان‌های آمریکا از سمت خود برکنار شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا تنها یک هفته پس از مرگ مشکوک «جفری اپستین» میلیارد آمریکایی و رئیس باند قاچاق دختران زیر سن قانونی در بازداشتگاه منهتن، «هاگ هورویتز» سرپرست سازمان زندان‌های آمریکا از سمت خود برکنار شد.

برکناری سرپرست سازمان زندان‌های آمریکا پس از مطرح شدن شواهدی صورت می‌گیرد که نگهبانان بازداشتگاه منهتن مسئولیت خود برای مراقبت از اپستین را به درستی انجام نداده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا و بازپرس کل وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی مرگ این قاچاقچی سرشناس دختران زیر سن قانونی هستند.

طبق اسناد دادگاه آمریکا، اپستین با چهره‌های سرشناس دنیای سیاست مانند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، ارتباط نزدیکی داشت.

سال ۲۰۰۷ پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» تلاش کرد او را به‌خاطر وادار کردن دختران زیر سن قانونی به تن‌فروشی، تحت پیگرد قرار دهد. از نظر حقوقی چند سال زندان و حتی زندان ابد در انتظار این بانکدار بود، اما او در عمل تنها به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

علت این مجازات سبک، معامله‌ای بود که خارج از دادگاه برای مختومه شدن پرونده انجام گرفت. اپستین با پرداخت رشوه دهان قربانیان این پرونده را بست. وی به خاطر رفتار مناسب، پس از ۱۳ ماه از زندان آزاد شد.

سال جاری میلادی دادگاهی در فلوریدا اعلام کرد که توافق مربوط به پرونده اپستین، قوانین آمریکا را نقض کرده است. این دادگاه قربانیان ماجرا را فراخواند و از آنها دوباره تحقیق کرد.

اپستین ۶ جولای (۱۵ تیر) دستگیر شد ​و سه هفته پیش نیز تلاشی ناموفق برای خودکشی داشت. او در نهایت، هفته گذشته به طور مشکوک در زندان خود را حلق‌آویز کرد و جانش را از دست داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی