بازدید 3801

هشدار دستیار ترامپ درباره عواقب جنگ تجاری با چین

لری کودلو سرپرست شورای ملی اقتصادی آمریکا با اشاره به عواقب منفی جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی گفت: قصد بازنگری اساسی در گفتگو‌های تجاری با چین داریم و امیدوار هستیم که با پکن به توافقات جدیدی برسیم.
کد خبر: ۹۱۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰ 19 August 2019
دستیار اقتصادی ترامپ در گفت: وگو با فکس نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، افزود: هفته پیش استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت و گوی تلفنی خوبی با مقامات اقتصادی چین داشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کودلو اضافه کرد: اگر هیات اقتصادی چینی در هفته‌های پیش رو به این مذاکرات بپیوندند، پیشرفت‌های مهمی حاصل می‌شود.

به گفته او، هنوز مشخص نیست که این هیات حاضر به انجام چنین سفری باشند.

فرانس ۲۴ گزارش داد: به دنبال افت شاخص‌های اقتصاد جهانی متاثر از جنگ تجاری میان دو غول بزرگ اقتصادی؛ اکنون آمریکا در پی بازنگری در نحوه مذاکرات و جنگ تجاری کنونی میان خود و پکن است.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین تاثیرات زیادی بر اقتصاد این دو کشور و همچنین اقتصاد جهانی داشته است. سازمان‌های بین المللی اقتصادی نسبت به ادامه این روند هشدار داده اند.

آمریکا دهم مرداد ۱۰درصد تعرفه تازه بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین وضع کرد. چین نیز تهدید کرد که این اقدام را تلافی خواهد کرد.

دولت چین درپاسخ به این اقدام آمریکا روز دوشنبه ۱۴ مرداد از ارزش یوان در برابر دلار کاست و قیمت دلار نسبت به واحد پول چین به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ رسید.

پکن همچنین اعلام کرد که خرید فرآورده‌های کشاورزی از ایالات متحده را متوقف می‌کند.

رسانه‌های چینی به‌نقل از بانک مرکزی این کشور اعلام کردند که کاهش ارزش یوان واکنشی به یک جانبه‌گرایی و نیز وضع تعرفه‌های جدید بر کالا‌ها و فرآورده‌های چینی است.

به گزارش ایرنا، آمار‌ها نشان می‌دهد که محاسبات دونالد ترامپ در تشدید این جدال درست از آب در نیامده وسیاست‌هایی سخت‌گیرانه دونالد ترامپ به نتیجه مطلوب نرسیده است و واشنگتن در این رویارویی تا کنون بیشتر از پکن خسارت دیده است.

در سال ۲۰۱۸ تجارت دوجانبه دو کشور بیش از ۴۱۹ میلیارد دلار به نفع چین بود. آمریکا تنها ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات به چین داشت و چین نیز بیش از ۵۳۹ میلیارد دلار صادرات به آمریکا انجام داده بود.

روند مبادلات تجاری در نیمه اول سال جاری میلادی تغییر موازنه به سود چین را تایید می‌کند؛ در شش ماه اول سال گذشته صادرات چین به آمریکا ۱۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیش از واردات بوده، این میزان در مدت مشابه امسال به ۱۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل