بازدید 4371

گفت وگوی تلفنی عمران خان و ترامپ درباره کشمیر

کد خبر: ۹۱۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶ 17 August 2019
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در یک تماس تلفنی، مسایل مربوط به تحولات کشمیر و اوضاع افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا رادیو دولتی پاکستان اعلام کرد: عمران خان در این گفت وگوی تلفنی، ترامپ را نسبت به نگرانی‌های پاکستان درخصوص اوضاع بحرانی کشمیر مطلع کرد.

وی گفت: نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع کشمیر نیز برگزار می‌شود.

نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به تحولات افغانستان تاکید کرد که اسلام آباد نقش سازنده‌ای برای کمک به برقراری صلح در افغانستان ایفا می‌کند و در آینده نیز متعهد به نقش آفرینی در این خصوص خواهد بود.

رادیو دولتی پاکستان افزود: عمران خان و دونالد ترامپ توافق کردند که در خصوص کشمیر با یکدیگر در ارتباط باشند.

براساس این‌گزارش؛ پاکستان در آستانه نشست شورای امنیت درباره کشمیر اقدام به رایزنی با سران اعضای دائم شورای امنیت کرده و قرار است عمران خان با رییس جمهوری فرانسه نیز به زودی گفت: وگو کند.

«عمران خان» اواسط مردادماه امسال و در واکنش به تصمیم هند برای لغو امتیازات منطقه جامو و کشمیر، ضمن ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در کشمیر، گفت: زمان عمل به میانجیگری دونالد ترامپ میان اسلام آباد و دهلی فرا رسیده است.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به حل مناقشه کشمیر پیشنهاد میانجیگری بین اسلام آباد و دهلی نو را مطرح کرده که اکنون زمان عمل به آن فرا رسیده است.

در عین حال رهبران ارشد احزاب سیاسی پاکستان می‌گویند: دونالد ترامپ برای کمک به حل مسائل شبه قاره صادقانه رفتار نمی‌کند بنابراین دولت «عمران خان» از اعتماد به وی اجتناب کند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان ماه گذشته به دعوت رسمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن سفر کرد، ترامپ در دیدار با عمران خان، میانجی گری بین پاکستان و هند در موضوع کشمیر را پیشنهاد داد.

پاکستان برخلاف هند با ورود سایر کشور‌ها برای حل مساله کشمیر مخالفت نمی‌کند و تاکنون چندین بار در مجامع بین المللی مساله کشمیر را مطرح کرده و خواستار میانجی گری کشور‌ها شده است.

بر اساس توافق شیملا که در سال ۱۹۷۲ میان هند و پاکستان امضا شد، دهلی نو خواهان حل مساله کشمیر به صورت دوجانبه شده و با دخالت کشور سوم نیز مخالفت کرده است.

دهلی نو پیش از این نیز با پیشنهاد میانجی گری آمریکا، ترکیه و سازمان ملل برای حل مساله کشمیر مخالفت کرده بود.

در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان (از هند) در سال ۱۹۴۷ میلادی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان