بازدید 6514

ترامپ به دنبال خرید منطقه گرینلند از دولت دانمارک

کد خبر: ۹۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 16 August 2019
رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار ایده خرید منطقه خودگردان «گرینلند» را از دولت دانمارک مطرح کرده و کاخ سفید عملی کردن این اقدام را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور چندین بار ایده خرید منطقه خودگردان «گرینلند» را از دولت دانمارک مطرح کرده و کاخ سفید عملی کردن این اقدام را مورد بررسی قرار داده است.

تمایل ترامپ برای خرید گرینلند را اولین بار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد. این روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داد ترامپ چندین بار درباره امکان خریدن این منطقه از دستیارانش سوال کرده و به دقت به اظهارات آن‌ها در این باره گوش داده و از دفتر مشورت کاخ سفید خواسته در خصوص آن تحقیق کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم به نقل از منابع مطلع گزارش داده میان دستیاران ترامپ در این باره اختلاف نظر هست؛ عده‌ای آن را به عنوان یک راهبرد اقتصادی قوی ستوده‌اند و عده‌ای دیگر آن را خیالی زودگذر دانسته‌اند.

گریلند جزو نواحی خودمختار دانمارک و میزبان «پایگاه هوایی توله»، شمالی‌ترین پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا است.

دستیار‌های ترامپ ملاحظات و انتظاراتی درباره تمایل نامعلوم ترامپ به خریداری این منطقه داشتند و برخی از آن‌ها سوالاتی درباره قابلیت‌های نظامی و تحقیقاتی آن مطرح کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر