بازدید 3910

بازار طلا و سکه ۲۴مرداد/ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان

بازار طلا و سکه تهران آخرین روز هفته را با نوسان اندک در محدوده نرخ‌های روز‌های اخیر پشت سر گذاشت. روندی با توجه با آرامش در بازار ارز، تنها تحت تاثیر نوسان نرخ جهانی طلا قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 15 August 2019
بازار طلا و سکه تهران آخرین روز هفته را با نوسان اندک در محدوده نرخ‌های روز‌های اخیر پشت سر گذاشت. روندی با توجه با آرامش در بازار ارز، تنها تحت تاثیر نوسان نرخ جهانی طلا قرار دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز پنج شنبه بیست و چهارم مردادماه ۹۸، بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با افزایش قیمت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت همراه بوده است.

بر این اساس، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان ارزشگذاری شد.

هر سکه یک گرمی در بازار امروز، به قیمت ۹۷۰ هزار تومان معامله شد.  

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۶ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۸۰۴ هزار تومان رسید.

اونس همچنان بالاتر از ۱۵۰۰ دلار معامله می‌شود

امروز در بازار‌های جهانی قیمت هر اونس طلا کاهش اندک ۱۰ سنتی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به قیمت ۱۵۱۶ دلار معامله شد.  

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان ۱۵۰۷ و در بیشترین زمان ۱۵۲۳ دلار به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۱۱۰ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۳۴۱ دلار افزایش داشته است.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم هر اونس نقره به قیمت ۱۷ دلار و ۱۹ سنت افزایش داشت و فلزات گرانبهایپالادیوم و رادیوم افزایش‌هایی به ترتیب ۱۴ و ۵۰ دلار را تجربه کردند، اما فلز پلاتینیوم کاهش ۸ دلاری داشت.

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت طلا امروز پنج‌شنبه به دلیل سودگیری سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌های روز‌های گذشته اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران به دلیل قیمت بالای طلا عرضه خود را در بازار افزایش داده بودند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود و این مسئله قیمت طلا را اندکی کاهش داد.

قیمت اونس طی روز‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته، هفته گذشته معادل صد دلار در هر اونس رشد کرد و همین عاملی شد تا سرمایه‌گذاران برای گرفتن سود بیشتر عرضه را در بازار افزایش دهند.  

قیمت شمش در جلسه گذشته حدود یک درصد افزایش یافت. چرا که در میان کاهش ارزش اوراق قرضه آمریکا که به بیشترین کاهش تاریخی را داشت سرمایه‌گذاران فلز طلا را به عنوان سرمایه‌گذاری امن برای خود در نظر گرفتند.

بر اساس این گزارش، نگرانی از رکود اقتصاد جهانی و نیز کاهش ارزش سهام بازار‌های جهانی به کمترین میزان دو ماه گذشته سرمایه‌گذاران را به سمت فلز زرد ترغیب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی