بازدید 5159

ترامپ تعرفه‌های گمرکی گوشی‌ تلفن همراه و لپ تاپ را به تعویق انداخت

روز سه شنبه دفتر نمایندگی تجاری آمریکا (USTR) با صدور بیانیه­‌ای درخصوص اقدامات آتی آمریکا در جنگ تجاری با چین اعلام کرد، اعمال تعرفه‌های گمرکی بیشتر بر برخی از کالا‌های چینی را تا ۱۵ دسامبر به تعویق خواهد انداخت.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 14 August 2019
تابناک اقتصادیروز سه شنبه دفتر نمایندگی تجاری آمریکا (USTR) با صدور بیانیه­‌ای درخصوص اقدامات آتی آمریکا در جنگ تجاری با چین اعلام کرد، اعمال تعرفه‌های گمرکی بیشتر بر برخی از کالا‌های چینی را تا ۱۵ دسامبر به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از راشاتودی؛ دفتر نمایندگی تجاری آمریکا همچنین بیان داشت، اعمال ۱۰ درصد تعرفه­ گمرکی بیشتر بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی چینی که تا پیش از این قرار بود از آغاز سپتامبر اجرایی شود، در مورد اقلام به­‌خصوصی به تعویق خواهد افتاد.

براین اساس، گوشی­‌های تلفن همراه، لپ­‌تاپ، کنسو‌‌ل‌­های بازی ویدیویی، تعدادی از اسباب‌­باز‌ی‌­ها، صفحه نمایش‌های کامپیوتر و چندین قلم کفش­ و لباس تا ۱۵ دسامبر از اعمال تعرفه‌­های جدید مصون مانده­‌اند.
 
ترامپ تعرفه‌های گمرکی گوشی‌ تلفن همراه و لپ تاپ را به تعویق انداخت

به گزارش این دفتر نمایندگی تجاری، حفظ سلامت، ایمنی، امنیت ملی و دیگر عوامل، آمریکا را برآن داشت تا کالا‌های به­‌خصوصی را از لیست تعرفه­ گمرکی خود خارج سازد. از این رو اجناس خاصی از تیررس مالیات‌­های تحمیلی جدید در امان می­‌مانند.

ترامپ در ابتدای ماه جاری با اشاره به آغاز اعمال ۱۰ درصد تعرفه گمرکی بیشتر بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی باقی­مانده چینی از ابتدای سپتامبر، این کشور را مورد تهدید قرار داد. این درحالی است که تاکنون ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی چینی تحمیل شده‌­است.
 
چین هم با دستور به توقف خرید محصولات کشاورزی آمریکایی این اقدام ترامپ را تلافی کرد. این حرکت ضربه شدیدی به ترامپ وارد خواهد­کرد چراکه کشاورزان اصلی‌­ترین هواداران ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بودند و حالا بازار بزرگ صادرات به چین را از دست داده­‌اند.

در حالی که مذاکرات تجاری مابین هیئت نمایندگان دو کشور همچنان ادامه دارد طرفین مذاکرات هنوز نتوانسه اند با توافق بر سر یک سیاست مشترک به نزاع یک ساله تجاری مابین چین و آمریکا خاتمه دهند.

با انتشار خبر به تعویق افتادن اعمال تعرفه‌های جدید، قیمت‌ها در بازار سهام آمریکا به شدت افزایش یافت. حدود یک ساعت پس از آغاز به کار وال استریت، میانگین سهام شرکت صنعتی داو جونز (Dow Jones Industrial) با ۱.۷۶ درصد افزایش، شاخص قیمت این سهام را تا ۴۵۶.۲۵ بالا آورد. شاخص قیمت مجموع سهام نزدک (Nasdaq) با ۲.۲ درصد افزایش به ۱۷۴ رسید و شاخص قیمت S&P ۵۰۰ با ۱.۷۵ درصد افزایش به ۵۰ رسید.
 
مترجم: نجمه نظری
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر