بازدید 2965

دومین اعتراض صنفی به تصمیم «خانه سینما»: چرا از حقمان محروم شدیم؟

بر اساس کدام قاعده و قانونی می‌توان یک عضو را از حق طبیعی و قانونی او که حق راُی در مجمع عمومی است باز دارند!؟ سال‌های سال دوش به دوش تمامی اعضاء در سخت‌ترین مراحل، خانه سینما را یار و یاور بودیم و امروز ما را بنا به چه مصلحتی و چه بهانه‌ای (عدم ثبت در وزارت کار) از موهبت حق رای باز می‌دارند!؟
کد خبر: ۹۱۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 11 August 2019

پس از کانون آهنگسازان، انجمن «کارکنان لابراتوارهای فیلم» هم نسبت به منع حضور خود در انتخابات خانه سینما، نامه اعتراضی منتشر کردند.

به گزارش مهر، یک روز پس از انتشار نامه «کانون آهنگسازان سینمای ایران» خطاب به همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما در اعتراض به ممنوعیت حضور صنوف ثبت نشده در وزارت کار در مجمع عمومی این نهاد صنفی، انجمن «کارکنان لابراتوارهای فیلم» هم طی نامه‌ای خطاب به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی کشور، اعتراض خود را در این زمینه اعلام کرد.

در متن این نامه که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته، آمده است:

«جناب آقای دکتر انتظامی

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور

با عرض سلام و تقدیم احترام به استحضار می‌رساند، انجمن کارکنان لابراتوارهای فیلم ایران پس از شکل‌گیری و تاسیس خانه سینما، از جمله صنوفی بود که با تدوین و ثبت اساسنامه خود، رسماً افتخار حضور در جمع جامعه اصناف سینما کشور و به تبع آن عضویت خانه سینما را کسب کرد. این انجمن در طی دوران سرنوشت‌ساز سینمای بالنده کشور بویژه پس از پیروزی انقلاب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های روزافزون این سینما، سهم ارزشمندی در کسب افتخارات درون مرزی و برون مرزی سینمای نجیب و هنری کشور ایفا کرده است.

متاسفانه مدتی است که هیئت مدیره خانه سینما به بهانه عدم ثبت صنوف در وزارت کار این انجمن و تعداد دیگری از اصناف را از حق راُی در مجامع عمومی و انتخابات هیئت مدیره پیش رو محروم کرده است. به راستی چرا؟

لازم به ذکر است که در مقطعی صنف کارکنان لابراتوار فیلم نسبت به ثبت انجمن خود در وزارت متبوع فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت شماره  ۱۰۳۲۰۸۷۹۴۵۵ به تاریخ ۹۲/۳/۲۵ اقدام کرده است. این انجمن با توجه به اینکه بخش اعظمی از اعضای آن در لابراتوارهای بخش دولتی متمرکز هستند، نمی‌تواند نسبت به ثبت خود در وزارت کار اقدام نماید. (ممنوعیت عضویت کارکنان بخش دولتی در وزارت کار).

برادر بزرگوار، کارکنان نجیب، زحمتکش، صبور و مظلوم لابراتوارهای فیلم علیرغم برخورداری از دانش و تخصص فنی و هنری والا که بدون تردید بخش قابل توجهی از افتخارات سینمای کشور مدیون و مرهون تلاش‌های شبانه روزی ایثارگرانه این عزیزان می‌باشد اما در کسب منافع مادی این سینما در پایین‌ترین رده صنفی قرار دارد.

فعالیت در محیط‌های پر استرس، مجاورت و تماس با مواد شیمیایی خطرناک، استنشاق گازهای سمی و خطرناک در محیط تاریک و مرطوب و... موجب شده که امروز با انواع و اقسام دردهای مفاصل و آرتروزهای مزمن، مشکلات بینایی و شنوایی، امراض کبدی و سرطان‌های پوستی و تنفسی دست به گریبان باشند.

برادر محترم، براستی بر اساس کدام قاعده و قانونی می‌توان یک عضو را از حق طبیعی و قانونی او که حق راُی در مجمع عمومی است باز دارند!؟

سال‌های سال دوش به دوش تمامی اعضاء در سخت‌ترین مراحل، خانه سینما را یار و یاور بودیم و امروز ما را بنا به چه مصلحتی و چه بهانه‌ای (عدم ثبت در وزارت کار) از موهبت حق رای باز می‌دارند!؟

انتظار داریم تا جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام سینمایی کشور انجمن کارکنان لابراتوار فیلم را در احقاق حقوق خود که همانا کسب حق راُی آزاد در مجامع عمومی خانه سینما است،  یاری‌رسان باشید.

پیشاپیش از لطف و مساعدت حضرتعالی کمال تشکر و امتنان را داشته و از خداوند متعال برای شما عزیز گرانقدر و دیگر خدمتگزاران سینمای ایران عزیز توفیق روزافزون خواستاریم.

جهانگیر رجبی‌خواه/  نایب رئیس انجمن کارکنان لابراتوار فیلم»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان