بازدید 3556

«روس‌نِفت» از «ترنس‌نِفت» شکایت می‌کند

«روس‌نِفت»، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روس اعلام کرد از شرکت «ترنس‌نِفت» به علت وجود الودگی در شبکه انتقال این شرکت شکایت و درخواست خسارت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 10 August 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، «روس‌نِفت»، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه برای نخستین بار اعلام کرد از شرکت «ترنس‌نِفت» برای کاهش تولید نفت به علت وجود آلودگی در شبکه انتقال این شرکت در اوایل امسال شکایت و درخواست خسارت خواهد کرد.

این آلودگی در ابتدا در ماه اوریل در بلاروس کشف شد و سبب شد تا از صادرات یک میلیون بشکه در روز از نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا جلوگیری شود و تولید نفت این کشور کاهش یابد.

روس‌نِفت که به ندرت در مورد آلودگی اظهارنظر کرده است روز جمعه اعلام کرد این شرکت خسارات کاهش تولید نفت در برآورد خسارت آلودگی به حساب خواهد آورد.

این شرکت اعلام کرد مجبور شده است تا تولید نفت خود را به علت اینکه شبکه خط لوله ترانس نفت قادر به انتقال نبوده است، پایین بیاورد.

روس‌نِفت اعلام کرد: «محاسبه خسارات می‌تواند پس از یک برآورد پیچیده پیامدها تکمیل شود...ازجمله کاهش اجباری تولید نفت در آن زمان به علت کاهش ورودی نفت به شبکه ترانس‌نفت.»

ترانس‌نفت در پایان ماه جولای، سقفی به میزان 15 دلار برای هر بشکه آلودگی برای جبران قرار داد که انتقادات برخی از خریداران را به دنبال داشت که این پیشنهاد بسیار پایین است.

به گزارش فارس، از بیستم ماه آوریل، آلودگی نفتی روسیه را مجبور کرد تا جریان نفت از خط لوله دروژبا، مجرای کلیدی برای تامین نفت اروپای شرقی و آلمان را متوقف کند. از آن زمان تاکنون حدود پنج میلیون تن نفت روسیه به مقصد اروپا از طریق این خطوط لوله متوقف مانده است.

روسیه مجبور به قطع صادرات نفت به مشتریان خود در بلاروس، اوکراین، لهستان، آلمان و تعدادی از کشورهای آسیای میانه شده است . 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان