بازدید 4997

ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس شکست می خورد

کد خبر: ۹۱۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 10 August 2019

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که ائتلاف نظامی آمریکا با ادعای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بیشتر جنبه روانی دارد گفت: قطعا این ائتلاف همچون سایر اجماع‌ها و ائتلاف‌های تحت امر آمریکا با شکست مواجه شده و راه به جای نمی‌برد.

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس اظهار کرد: در شرایطی که بعد از توقیف نفتکش انگلیسی‌ها آنها حالت استیصال پیدا کردند، آمریکایی‌ها نیز با تهدیدات و تذکرات قاطع نیروهای دفاعی ایران مواجه شدند، موضوعاتی که باعث شد مسوولان دولت‌ها انگلیس و آمریکا نزد مردمان‌شان احساس حقارت کنند و به فکر ایجاد ائتلاف بیفتند.

وی افزود: این ائتلاف بیشتر جنبه روانی دارد تا از ظرفیت برخی کشورها استفاده کنند که به قول خودشان به دنبال دوشیدن منابعشان هستند. قطعا تحت هیچ شرایطی ایران از خود هیچ نرمشی نشان نخواهد داد؛ برای ایران فرق نمی‌کند که آمریکا و انگلیس کنار هم باشند چون آن قدر قدرت دارد که از عهده آنها برمی‌آید.

وی با تاکید بر این که ائتلاف آمریکا همچون سایر ائتلاف‌ها و اجماع‌ها شکست می‌خورد گفت: تجربه نشان داده که اقدامات آنها راه به جای نمی‌برد فقط آنها به دنبال اطمینان بخشی به کشورهای عربی هستند.

رضایی با تاکید بر این که باید امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه تامین شود گفت: این همان پیشنهادی است که جمهوری اسلامی داده است. بهتر است کشورهای منطقه به جای آن که زیر سایه آمریکا باشند، جایگاه خود را پیدا کنند و بدانند آمریکا تنها می‌خواهد به اهداف خود برسد. آمریکا نمی‌تواند امنیت منطقه را ایجاد کند؛ امنیت توسط کشورهای منطقه تامین شدنی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار