بازدید 6689
۲

ضرب و شتم دو پرستار در یک هفته

کد خبر: ۹۱۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 August 2019

دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به حادثه ضرب و شتم دو پرستار در دو بیمارستان دولتی و خصوصی، بروز چنین حوادث تلخی را نگران کننده دانست.

به گزارش «تابناک»، محمد شریفی مقدم، در گفتگو با مهر، گفت: پس از ضرب و شتم پرستار شیرازی توسط پزشک متخصص، یک پرستار دیگر نیز در بیمارستان دانشگاهی توسط همراه بیمار مورد ضرب و شتم و حمله قرار گرفت.

وی در ارتباط با علت ضرب و شتم پرستار دوم، توضیح داد: پزشک معالج از لاعلاج بودن بیمار بستگانش را مطلع و چهارشنبه صبح بیمار دچار ایست قلبی شده و احیای قلب برای این بیمار صورت می گیرد اما متاسفانه بیمار فوت می کند و به بستگان اطلاع داده می شود و همراهان بیمار جهت انجام امور اداری به بخش و بیمارستان مراجعه می کنند که یکی از بستگان متوفی بعد از اطلاع به شروع به فریاد می کند و به سمت پرستار خانم حمله ور شده که با مداخله حاضران پرستار از دست فرد حمله کننده آزاد می‌شود.

دبیرکل خانه پرستار خاطر نشان کرد: تکرار ضرب و شتم و حمله به دو همکار پرستار در یک هفته گذشته توسط یک پزشک متخصص در بیمارستان خصوصی و همراه بیمار در بیمارستان دولتی باعث موج گستره اضطراب و نگرانی ودغدغه خاطر پرستاران در سراسر کشور بویژه همکاران پرستاری در شیراز شده است.

وی ادامه داد: این ماجرا در حالی در فضای مجازی منتشر شده که متاسفانه مسئولان بیمارستان از مدیر پرستاری و مدیر بیمارستان تا رئیس بیمارستان در حمایت از این پرستار هیچ اقدامی نکرده اند. با توجه به اینکه مدیران و روسای بیمارستان ها و دانشگاه ها مرتبا فشار بی امانی به پرستاران وارد می کنند و پرستاران را موظف به اضافه کار اجباری کرده و انتظاراتی بیش از حد از پرستاران دارند و با عنوان این مطلب که مردم حق دارند که خدمات با کیفیت از پرستاران دریافت کنند، پرستاران را تحت فشار قرار می دهند، بنابراین مسئولان بیمارستان نیز باید پاسخگوی مسائل و مشکلات پرستاران به عنوان ارباب جمعی باشند و وظیفه دارند حداقل امنیت جانی پرستاران را تامین نمایند و زمانی که مورد حمله قرار می گیرند باید از پرستاران دفاع کنند.

شریفی مقدم یادآور شد: وظیفه ریاست، مدیریت و مدیر پرستاری بیمارستان این است که از این پرستاران دلجویی به عمل آورند که متاسفانه این عمل انجام نشده است.

وی تاکید کرد: توصیه ما به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز این است که با توجه به اینکه تکرار ضرب و شتم دو پرستار در یک هفته نیاز به ورود جدی و تمهید ات لازم و برخورد با خاطیان دارد و همچنین فراهم کردن محیطی ایمن برای پرستاران ضروری است که در یک فضای آرام بتوانند خدمات خود را ارائه دهند بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

شریفی مقدم یادآور شد: همچنین از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مقامات قضائی، انتظامی و حتی امنیتی استان فارس و به ویژه شیراز تقاضا داریم جهت پیشگیری از موارد بیشتر به ناهنجاری ها و ضرب و شتم هایی که ظرف یک هفته گذشته اتفاق افتاده حساسیت بیشتر نشان دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به ماهیت شغل پرستاری مثل شبکاری و فشار کاری، شیفت های نامتعارف، اضافه کاری های اجباری، معوقات بیش از یکسال پرستاران و همچنین سختی کاری که پرستاران در محیط کار با آن روبرو هستند، اگر فرد ویا گروهی باید کم تحمل، عصبانی و خشمگین باشد قطعا پرستاران باید باشند.

دبیر کل خانه پرستار، ادامه داد: آستانه تحمل پرستاران هم اندازه ای دارد ، اگر وزرات بهداشت پول ندارد که البته برای پرستاران پرداخت کنند و بیش از ۱۶ماه معوقه ایجاد شده حداقل امنیت گروه پرستاری را در بیمارستان ها تامین نماید و اگر نتوانسته امنیت را تامین نماید لااقل از پرستاران مضروب حمایت قانونی و یا حداقل دلجویی نماید تا پرستاری احساس وابستگی نماید.

شریفی مقدم گفت: با توجه برخوردهای دوگانه و متفاوت مسئولان با گروه پرستاری و حساسیت های ایجاد شده ، از وزیر بهداشت می خواهیم که به اتفاقات ضرب وشتم و هتاکی ها علیه پرستاری ورود کرده تا جامعه پرستاری احساس اعتماد کرده و آرامش به پرستاری برگردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
تو این قضایا و بعضی وقتها پرستاران معصوم و بیگناه نیستند . بعضی از پرستاران موقع کار خیلی بداخلاق و خشن هستند .
من پرستار هستم از این همه ساعت اضافه کاری اجباری وشیفتهای شب پی در پی وبخشهای بسیار شلوغ به ستوه اومدم متاسفانه چون پرستاران 24 ساعنه در بخش هستن گله تمام کم کاری وکمبود های بیمارستانی رو به پرستارها میکنن وقتی مثلا داروبی ام ار ای نیست وقتی امبولانس نداریم وقتی پزشک برای ویزیت نیومده یا دیر اومده وقتی اسانسور خرابه اب جوش نداریم کیفیت غذا بده ویلچرخرابه عمل بیمار کنسل شده یا تخت خالی نداریم. خلاصه هر مشکلی تو بخشها هست دعواش رو با ما پرستارها میکنن هرچقدر به مدیران بالایی میگیم ما هم ادمیم سوپرمن نیستیم نمیتونیم این حجم بالای کار رو باکیفیت انجام بدیم توجهی نمیکنن ما هم ادمیم احتیاج به استراحت داریم نیاز داریم برای خانواده مون زمان بگذاریم خودمون رو که به کل فراموش کردیم نه جمعه داریم نه عید نه شب نه روز هر وزیری میاد فقط وعده میده که نیروی پرستاری استخدام میکنیم اما ما که این نیروها رو نمیبینیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار