بازدید 8734
یک عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «تابناک»؛

با برنامه‌ریزی می‌توان سهم اصلاحات را از حاکمیت دریافت کرد/ شرکت نکردن در انتخابات، دردی را دوا نمی‌کند

چند وقتی است، برخی اصلاح‌طلبان از شرکت نکردن در انتخابات سخن به میان می‌آورند و برخی هم شرط و شروطی برای شرکت مطرح می‌کنند؛ البته جناح اصولگرا نیز بی میل برای شرکت نکردن این جبهه در انتخابات آتی نیست و شرکت نکردن آن‌ها را به معنی برنده شدن خود می‌دانند.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 08 August 2019

با برنامه‌ریزی می‌توان سهم اصلاحات را از حاکمیت دریافت/ شرکت نکردن در انتخابات دردی را دوا نمی‌کندچند وقتی است، برخی اصلاح‌طلبان از شرکت نکردن در انتخابات سخن به میان می‌آورند و برخی هم شرط و شروطی برای شرکت در آن مطرح می‌کنند؛ البته جناح اصولگرا نیز بی میل برای شرکت نکردن این جبهه در انتخابات آتی نیست و شرکت نکردن آن‌ها را به معنی برنده شدن خود می‌دانند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در این بین، سخنان چند روز پیش رئیس دولت اصلاحات، آب پاکی را روی دست کسانی که صحبت از تحریم می‌کردند، ریخت و با اعلام اینکه چیزی به نام تحریم نخواهیم داشت، نقشه راه را برای افراد این جبهه روشن کرد.

با این حال، برخی مردم و سران اصلاحات بر این باورند که اتفاق موجود در مجلس و عملکرد ضعیف فراکسیون امید و بخصوص رئیس این فراکسیون، امید به پیروزی در انتخابات آتی را بسیار ضعیف کرده و احتمال رأی آوری کاندیدا‌های این لیست در دور بعد را بسیار کاهش داده است.

مسعود رضایی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که این کشور متعلق به همه مردم ایران است و مملکت یک ملک مشاع است و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند کشور مال اوست. قطعا حکومتی هم که برخاسته از این مردم است، متعلق به همه است و همه حق دارند در آن اظهار وجود کنند. همه مردم حق دارند در امور سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند و در تصمیم گیری‌ها شرکت کنند. اصلاحات نیز به عنوان بخشی از این نظام و برخاسته از همین حاکمیت باید در انتخابات شرکت کند، البته این یک تکلیف نیست و حق آن‌هاست.

نماینده شیراز گفت: هر انسانی حق دارد در یک رویداد شرکت کند یا نکند، اما از آنجایی که همه باید حق خود را داشته باشند و در امور سیاسی و حاکمیتی دخالت کنند، باید در انتخابات شرکت نمایند. البته این موضوع به این معنا نیست که هر گزینه‌ای که جلوی ما گذاشتند، انتخاب کنیم، بلکه باید افرادی که شایستگی دارند و از نظر علمی و شخصیتی و امور سیاسی توان لازم را دارند، بین همان افراد تأیید شده پیدا کنیم و به آنان رأی دهیم؛ بنابراین این نمی‌تواند بهانه‌ای برای شرکت نکردن در انتخابات باشد. از سوی دیگر، شرکت نکردن در انتخابات دردی را دوا نمی‌کند.

ما یا باید تکلیف خود را روشن کنیم که آیا اپوزیسیون هستیم یا نیستیم و اگر باشیم آن زمان می‌توانیم بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم؛ اما ما عضوی از این نظام و کشور هستیم و حق شرکت داریم و باید در انتخابات شرکت کنیم و از این حقی که داریم بهره مند شویم. با این حال باید چانه زنی‌های سیاسی خود را داشته باشیم تا افرادی که از نظر ما صلاحیت دارند و در ظرف انتخابی ما جا می‌شوند در بین افراد تأیید شده باشند، چون در این صورت، قطعا ما می‌توانیم این افراد را با توجه به زندگی سیاسی و کارکرد‌هایی که داشتند، پیدا کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر ما بتوانیم نیرو‌های زیادی را برای انتخابات معرفی کنیم، هر میزان هم که تأیید نشود، تعدادی از آن‌ها تأیید خواهند شد و ما می‌توانیم از میان همین افراد، کسانی را انتخاب و با یک برنامه ریزی هدایت شده در انتخابات شرکت و سهم خود را از حاکمیت دریافت کنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار