بازدید 4986

دیگو فورلان اروگوئه ای از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

کد خبر: ۹۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 07 August 2019

دیگو فورلان اسطوره فوتبال اروگوئه مهاجم اروگوئه‌ای سال‌های دور اتلتیکو مادرید و منچستر یونایتد به طور رسمی از دنیای مستطیل سبز خداحافظی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیگو فورلان ۴۰ ساله آخرین بازی خود را برای تیم کیتچی در لیگ هنگ کنگ در ماه می‌سال قبل انجام داد و حالا اعلام کرد که دیگر قصد بازی کردن ندارد. این مهاجم سابقه بازی در تیم‌های منچستریونایتد، اتلتیکومادرید، ویارئال و اینتر را دارد.

به گزارش بخش بین‌المللی گل، فورلان ۴۰ ساله آخرین بازی خود را در ماه می‌سال جاری برای کیچی در هنگ کنگ انجام داده است. او که سابقه بازی در اینتر، ویارئال را هم در کارنامه خود دارد، روز سه‌شنبه تایید کرد که دیگر برای تیمی بازی نخواهد کرد. او در گفتگو با Telemundo گفت: تصمیم آسانی نبود، من نمی‌خواستم زمان آن فرا برسد، اما می‌دانستم که بالاخره باید این کار را انجام دهم. حالا تصمیم گرفتم به دوران فوتبال حرفه‌ای‌ام پایان دهم.

Uruguay football team-تیم ملی اروگوئه- مهاجم های اروگوئه ای- جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

فورلان فوتبال حرفه‌ای خود را در ایندیپندنت آرژانتین آغاز کرد و در ژانویه ۲۰۰۲ راهی منچستر یونایتد شد. او همراه با منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۲/۰۳ قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و در فصل پس از آن، قبل از این‌که راهی ویارئال شود، قهرمان جام حذفی انگلیس شد. او در لالیگا در ۲۴۰ بازی لیگ موفق به زدن ۱۲۸ گل برای ویارئال و اتلتیکو مادرید شد و بعدتر در سال ۲۰۱۰ همراه با اتلتیکو مادرید به قهرمانی لیگ اروپا رسید. بهترین فصل او در اتلتیکو مادرید، فصل ۲۰۰۸/۰۹ بود که او موفق شد در ۳۳ بازی، ۳۲ گل به‌ثمر برساند و بالاتر از ساموئل اتوئوی بارسلونا و داوید ویا از والنسیا، آقای گل لیگ اسپانیا شود.

پس از یک دوره کوتاه بازی برای اینترناسیونال، کرزو اوزاکا، پنارول، مومبای سیتی، او سرانجام راهی کیچی شد و در این تیم به دوران فوتبال خود پایان داد. فورلان در عرصه ملی نیز موفق شد در ۱۱۲ بازی ۳۶ گل به ثمر برساند و همراه با این تیم به قهرمانی رقابت‌های کوپا آمریکای ۲۰۱۱ برسد. در عین‌حال، او برنده توپ طلای مخصوص بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۰ شد، رقابت‌هایی که اروگوئه در آن به رتبه چهارمی رسید. لوییس سوارز، هم‌تیمی او در تیم ملی اروگوئه در ستایش فورلان، نوشت: تاریخ برای فوتبال اروگوئه. لحظات فوق‌العاده و غیرقابل فراموشی را برای تمام اروگوئه‌ای‌ها رقم زدی، هم در تیم ملی و هم در تیم‌های باشگاهی‌ای که برای آن‌ها به میدان رفتی. من همیشه قدردان چیز‌هایی که به من آموختی هستم، هم درون زمین و هم بیرون زمین. تو الگوی من برای بازی بود و همیشه در اروگوئه اسطوره ما هستی. امیدوارم در چالش‌های جدیدت به موفقیت‌های زیادی برسی، دوست من.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی