بازدید 2405

درخواست وزیر اسرائیلی برای اجرای شریعت یهود جنجال‌آفرین شد

درخواست اخیر وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی برای اجرای احکام دین یهود در اراضی اشغالی موجب واکنش شدید مخالفان در اراضی اشغالی شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 06 August 2019

درخواست اخیر وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی برای اجرای احکام دین یهود در اراضی اشغالی موجب واکنش شدید مخالفان در اراضی اشغالی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بتسلئیل سموتریچ، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در صفحه خود در فیسبوک در این رابطه نوشت: در اتاقی مملوء از پیروان تمامی فرقه‌های آیین یهود صحبت کردم و گفتم همه ما دوست داریم در سرزمینی زندگی کنیم که تورات و آیین یهود بر آن حاکم باشد، این خواسته مذهبی هر یهودی متدین است.

سموتریچ در ادامه نوشت: اما همزمان تاکید کردم همه می‌دانیم نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم اعتقادات خودمان را به دیگران تحمیل کنیم، زیرا ما در اینجا به تنهایی زندگی نمی‌کنیم و باید هر کاری که می‌توانیم برای رسیدن به راه‌حل‌هایی متناسب با همه مردم انجام دهیم.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی افزود: بله، فکر می‌کنم بدون بسیاری از دشمنی‌ها و کینه‌ها و همراه با عشق، مراقبت و توجه می‌توان به راه‌حل‌هایی دست یافت.

سموتریچ این مطلب را در پی اظهارات اخیرش در کنفرانسی مذهبی با همین موضوع منتشر کرد. اظهارات او در کنفرانس یاد شده موجب خشم مخالفان اسرائیلی در احزاب راست‌گرا و میانه‌رو شد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم و رئیس حزب "اسرائیل خانه ما"، حزب راست‌گرا و یک چهره مخالف در فیسبوک نوشت: به صورت غیر قابل باوری، بار دیگر شنیدیم سموتریچ به اجرای احکام یهودیت امیدوار است و اگر کار در دست او و دوستانش بود، آیین یهود جای قوانین اسرائیل را می‌گرفت.

لیبرمن با اشاره به انتخابات هفدهم سپتامبر آتی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: خبرهایی برای تو دارم، هرگز لازم نیست تو به انتخابات ملحق شوی، زیرا پس از ۱۸ سپتامبر یک دولت یکپارچه لیبرال بدون تو و یا هر شخصی که تلاش کند احکام دینی را تحمیل کند، تشکیل خواهد شد.

اما "مجمع دموکرات" که ائتلافی میان دو حزب "میرتس" و "اسرائیل دموکرات" است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید در انتخابات آتی پیروز شد، شکست در این انتخابات به معنای آن است که احکام یهودیت در اسرائیل اجرا خواهند شد و در مقابلش نیز، نتانیاهو از محاکمه در مصونیت خواهد ماند.

نتانیاهو تا این لحظه واکنشی به این اظهارات نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار