بازدید 5695
۹

ادغام دو شرکت نفتی به عنوان زیر مجموعه شرکت گاز

کد خبر: ۹۱۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 06 August 2019

ایده وزارت نفت برای انتقال شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت و گاز پارس به شرکت ملی گاز ایران با تصویب کلیات اساسنامه شرکت ملی گاز در کمیسیون انرژی مجلس یه گام دیگر به نهایی‌شدن نزدیک شد.

به گزارش مهر، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸ بود که خبرگزاری مهر در خبری نوشت: با جدی‌تر شدن تغییرات در حوزه اجرایی صادرات گاز، شرکت ملی گاز در صورت تصمیم وزارت نفت حوزه اکتشاف، توسعه و تولید میادین گازی را بر عهده خواهد گرفت. در این خبر اشاره‌ شده بود  طی ماه‌های آینده دو شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت و گاز پارس که تولید گاز کشور را بر عهده‌ دارند به‌زودی از شرکت ملی نفت جداشده و زیر نظر شرکت ملی گاز ایران قرار خواهند گرفت.

بااین‌وجود، وزارت نفت ترجیح داد موضع روشنی درباره این موضوع اتخاذ نکند اما بر اساس طرحی که کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کشور برای اساسنامه شرکت ملی گاز آماده کرده و کلیات آن را به تصویب رسانده است، این دو شرکت به شرکت ملی گاز ملحق خواهند شد. 

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این ایده محصول شورای اصلاح ساختار وزارت نفت و از حمایت وزیر نفت برخوردار است. این همان شورایی است که طی چند سال اخیر با یک شرکت بلژیکی نیز همکاری داشته و درنهایت برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های گازی به این مسئله رأی مثبت داده است.

وی افزود: پیگیر اصلی این موضوع و البته اساسنامه جدید شرکت ملی گاز، یکی از اعضای این کمیسیون است. اساسنامه پیشنهادی شرکت ملی گاز هم تفاوتی خاصی با اساسنامه شرکت ملی نفت ندارد و درواقع در برخی بندها، شاهد تغییرات وظایف شرکت ملی گاز هستیم.

وی درباره اینکه آیا در اساسنامه جدید، انتزاع دو شرکت نفتی از شرکت ملی نفت و انتقال آن به شرکت ملی گاز مطرح شده است یا خیر توضیح داد: اساسنامه پیشنهادی به‌صراحت به این موضوع اشاره نکرده است ولی با توجه به شرح وظایف عنوان شده برای شرکت ملی گاز، می‌توان با یک آئین‌نامه شرکت‌های نفتی را به شرکت ملی گاز منتقل کرد.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه چنین طرحی مورد استقبال شرکت ملی گاز است ادامه داد: از سال‌های گذشته تا به امروز، شرکت ملی گاز درصدد بیرون آمدن از زیر سایه شرکت ملی نفت بوده و همواره تلاش می‌کرده است تا با به دست‌گیری توسعه میادین گازی و تولید از آن، صادرات گاز را هم بر عهده بگیرد که در دولت دهم، موفق شد شرکت ملی صادرات گاز را در اختیار بگیرد ولی باروی کار آمدن دولت یازدهم، وزیر نفت این شرکت را به شرکت ملی نفت بازگرداند و درنهایت آن را منحل کرد.

به گفته وی انحلال این شرکت و بیکار شدن کارکنان آن موجب اضطراب کارکنان شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و نفت و گاز پارس شده و بر همین اساس، نگرانی‌های بسیاری در بدنه صنعت نفت ایجادشده است.

بر اساس این گزارش، از سال گذشته، واگذاری تولید گاز به شرکت ملی گاز ایران جهت برنامه‌ریزی برای مصارف داخلی و صادراتی در دستور کار قرارگرفته است و گویا توافق‌هایی برای واگذاری شرکت نفت و گاز پارس به شرکت ملی گاز ایران صورت گرفته است که در گام بعدی، واگذاری سایر شرکت‌ها نیز آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
باسلام.آخه خدا خوشش میاد من با ۲۰ سال سابقه کار اومدم تو این منطقه عسلویه،جوانی خودم رو گذاشتم با این بدی آب و هوا و آلودگی حالا بخوام در به در بشم.با این کار زندگی ما از هم می پاشه.
ضمن عرض سلام و خسته نباشید. اخباری در رسانه ها مبنی بر ادغام شرکت نفت و گاز پارس و شرکت نفت مرکزی با شرکت ملی گاز درج شده است.انتشار این خبر و تصمیمات خلق الساعه موجب دلسردی و نگرانی کارکنان این شرکت شده است کارکنای که نیمی از عمر و جوانی خود را در این شرائط سخت و بدی آب و هوا سپری کرده اند حال بایستی چنین بلائی سر آنها بیاد.لطفا جلو تصویب این طرح را در مجلس بگیرید.
چرا بایستی نمایندگان طرحی که موجب نارضایتی کارکنان هستش رو تصویب کنند.
توی این صنعت نفت خودمون مشکلات اقتصادی کم داریم بعدش یهو خبری مثل ادغام تو فضای مجازی منتشر میشه که روی اعصاب همه راه میره.آخه وزیر محترم نفت تو را بخدا قسم این آخر خدمتی اذیت نکنید
باسلام و خسته نباشید.احتراما به استحضار می رساند در مورخ ۹۸/۰۵/۱۵ مجددا در برخی خبرگزاری ها خبری مبنی بر واگذاری شرکتهای نفت و گاز پارس و نفت مرکزی به شرکت ملی گاز درج شده است ، سوالی که از متولیان این امر دارم آیا واقعا انصاف است با اینهمه سابقه کار در عسلویه که جوانی خود رو در آن گذاشته ایم و با تحمل مرارت ها و شرائط سخت همچون بدی آب و هوا ، آلودگی و دوری از خانواده حال بخواهند چنین بلایی را سر کارکنان بیاورند؟این خطای بزرگ باعث از هم پاشیدن زندگی خیلی ها خواهد شد. اینجانبان جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز پارس از آن رسانه محترم عاجزانه خواهشمند است صدای پرسنل این شرکت را به گوش مسولین برسانید.
آخه یکی نیست به وزیر نفت و نمایندگان مجلس بگه اینهمه مشکلات تو حوزه وزارت نفت رو رها کردید یکراست اومدید چسبیدی به این مباحث حاشیه ای.
چقدر راحت با سرنوشت کارکنان بازی می کنند ! انشالله که این تصمیمات باعث ویدانتررشدن ساختار معیوب نفت نشود!
افسوس! که آنچه همچنان قربانز میشود زحمتکشان نفت میباشد !
افسوس، افسوس، و صد افسوس..؟؟؟؟؟؟
... آنچه نادیده گرفته میشود ۱_ زحمت وحشتناک در بدترین شرایط شاغلین نفت و گاز و نفت مرکزی ۲_ بی توجهی به تاثیر این تصمیم بر خانواده و فرزندان شاغلین این دو شرکت هست !!۳_ هزینه های مادی و معنوی این طرح ها ...
...
چرا پیام های معمول را حذف میکنید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار