بازدید 6503
یکی از مخاطبان سایت تابناک با ارسال مدارکی از خرید خود از سایت دیجی کالا و دریافت کالای ناقص، مدعی شد که دیجی کالا تعویض ندارد و پول نیز بعد از ۴۸ ساعت پس از معیوب بودن کالا عودت داده می‌شود. وی گفت: در بازار به این معروف شده است که پیمانکارانش اقدام به خرید اجناس معیوب می‌کنند و آن را به خریداران دیجی کالا تحویل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 August 2019
تابناک اقتصادییکی از مخاطبان سایت تابناک با ارسال مدارکی از خرید خود از سایت دیجی کالا و دریافت کالای ناقص، مدعی شد که دیجی کالا تعویض ندارد و پول نیز بعد از ۴۸ ساعت پس از معیوب بودن کالا عودت داده می‌شود. وی گفت: در بازار به این معروف شده است که پیمانکارانش اقدام به خرید اجناس معیوب می‌کنند و آن را به خریداران دیجی کالا تحویل می‌دهند.

به گزارش تابناک اقتصادی، مهر ماه سال گذشته بود که کاربران توئیتر فارسی کمپینی را با عنوان تحریم دیجی کالا راه انداختند. دلیل این واکنش برخی کاربران ایرانی توئیتر به دیجی کالا این بود که آن‌ها معتقد بودند این شرکت علیرغم همه شعار‌هایی که می‌دهد، کالا‌های خود را به قیمتی بالاتر از بازار به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین کاربران ایرانی این شبکه مجازی معتقد بودند که با افزایش قیمت ارز در آن برهه زمانی، دیجی کالا کالاهایی، چون گوشی تلفن همراه را احتکار کرده است و آن‌ها را به بازار عرضه نمی‌کند.

این اولین باری نبود که کاربران به دیجی کالا واکنش منفی نشان می‌دادند و از عملکرد آن انتقاد می‌کردند بلکه در گذشته نیز این شرکت به دلایلی، چون بی نظمی در تحویل کالا و تقلبی بودن برخی اجناس و یا تغییر در اجناس خریداری شده نیز مورد انتقادات کاربران قرار گرفته بود.

به تازگی یکی از مخاطبان سایت تابناک با ارسال متنی تجربه خرید خود از دیجی کالا را برای این سایت ارسال کرده و انتقاداتی را به عملکرد این شرکت داشته است.

ماجرا از این قرار است که این مخاطب سایت تابناک در مورخه ۵ مرداد ماه سال جاری اقدام به خرید یک دستگاه ماشین ظرفشویی از شرکت دیجی کالا می‌کند و به دلیل آنکه قیمت این کالای خریداری شده بالاتر از ۳ میلیون تومان می‌باشد، این شرکت از خریدار می‌خواهد که کل مبلغ را در همان زمان خرید واریز نماید. طبق مدارک ارسال شده برای سایت تابناک، قیمت ماشین ظرفشویی خریداری شده از شرکت دیجی کالا، شش میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده است.


تجربه یک خریدار از دیجی کالا؛ جنس معیوب تعویض نمی شود

طبق توافقات صورت گرفته این کالا در مورخه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ درب منزل به خریدار تحویل داده می‌شود، اما به گفته خریدار بسته بندی کالا پاره و کثیف بوده است. تصویر کالا را در زیر مشاهده می‌کنید.

تجربه یک خریدار از دیجی کالا؛ جنس معیوب تعویض نمی شود

خریدار پس از دریافت ماشین ظرفشویی خود، جهت باز کردن بسته و نصب آن با شرکت بوش سرویس تماس می‌گیرد و سپس اقدام به باز کردن آن می‌کند که متوجه شکستگی درب ماشین ظرفشویی می‌شود.


تجربه یک خریدار از دیجی کالا؛ جنس معیوب تعویض نمی شود

وی پس از مشاهده ناقص بودن کالا با شرکت دیجی کالا تماس می‌گیرد که با این جملات رو به رو می‌شود: تعویض نداریم و پول شما به شرط تایید نماینده بوش سرویس ظرف ۴۸ ساعت عودت داده خواهد شد.

این مخاطب سایت تابناک مدعی شد که پس از مراجعه به سه راه امین حضور (بورس لوازم خانگی در تهران) جهت خرید یک ماشین ظرفشویی دیگر اولاً این کالا را با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۸۰ هزار تومان کمتر از دیجی کالا) خریداری کرده است و ثانیاً پس از تعریف ماجرا برای فروشندگان، آن‌ها بیان نموده اند که دیجی کالا، در بازار به این معروف شده است که پیمانکارانش اقدام به خرید اجناس معیوب می‌کنند و آن را به خریداران دیجی کالا تحویل می‌دهند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت دیجی کالا، در برخی موارد کالا‌هایی را برای مشتریان ارسال می‌کند که علیرغم داشتن ضمانتنامه، متاسفانه به دلیل فروش دیر هنگام آن‌ها و شروع زمان ضمانت از مدت‌ها قبل یا تاریخ ضمانتنامه هایشان به پایان رسیده و یا مدت اندکی برای به پایان رسیدن مهلت ضمانتنامه آن‌ها باقی مانده است.

تجربه یک خریدار از دیجی کالا؛ جنس معیوب تعویض نمی شود
 
در انتها با توجه به اینکه شرط اول فروشندگی مشتری مداری است باید از شرکت دیجی کالا پرسید که آیا این حق مشتری است که اولاً کالا را به قیمت بالاتر از بازار از این شرکت خریداری کند ثانیاً در صورت معیوب بودن کالا، نتواند آن را تعویض کند یا حداقل سریعتر به پول خود برسد؟ و ثالثاً کالایی را دریافت کند که تاریخ شروع ضمانت آن مدت‌ها قبل از خریداری و تحویل کالا شروع شده باشد؟
اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
من هم از دیجی کالا خرید داشتم جنس ناقص تحویل شد و علیرغم اعتراض بنده حتی برای تعویض هم اقدامی انجام نپذیرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
من هم از دیجی کالا یک گلس گوشی موبایل خریدم . جنس خراب و تقلبی را تحویل دادند و وقتی اعلام کردم زیر بار تعویض و یا پس گرفتن جنس معیوب نرفتند و گفتند کالا را باز کرده اید!! چگونه بدون باز کردن جنس از خرابی و تقلبی بودن کالا مطلع شویم ؟ مگر اینکه علم غیب داشته باشیم.

متاسفانه شرکت هایی که جنس تقلبی عرضه می کنند زیاد شده اند . مخصوصا اگر قیمت محصول خریداری شده زیاد نباشد. مشتری در ذهن خود محاسبه فایده- هزینه کرده و به این نتیجه می رسد که وقت و انرژی که باید صرف بازگرداندن زیان وارده بدهد خیلی بیشتر از قیمت و ارزش کالای از دست رفته است و لذا از پیگیری و شکایت صرفه نظر می کند و این موضوع را فروشندگان کالای تقلبی خوب می دانند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
نبود نظارت ها باعث اين مشكلات ميشود
Hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اولا چه عجب انتقادى رو منعكس كردين احتمالا آشنابوده
ديجى كالا كلا خيلى فرق كرده ومهم سودى هست كه ازفروشندگان مى گيره ونظارتى رو قيمت وكيفيت نداره نمونه هم زياده كلى كالاى مشابه هست يعنى عين هم ولى قيمتشون تو خود ديجى كالا از ٥٪؜ تا٥٠٪؜ تفاوت مى كنه، انتقادات رو در نظرات كاربران سانسور مى كنه، هيچ نظارتى هم روش نيست موبايل انر8x رو خريدم ٣/١٠٠ از سايت معتبر همزمان ديجى زده بود ٣/٥ م !
عسل كرمى شكلى خريدم ١٥/٥٠٠ تومن دوهفته بعد خواستم بخرم شده بود ٢٣٠٠٠ تومن! متاسفانه درصدى كه از فروشندگان مى گيره بالاست وكنترل درحد صفر
البته ناگفته نماند ارسال رايگان بالاى صدتومن به شهرستان ونيز عودت رايگان جنس از خدمات خوبش هست كماكان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
دیجی کارش درسته .
الکی جو ندید. برای یک مشکل نمیشه همه کارهاش رو زیر سوال برد.
ما خودمون یک عالمه خرید ازش داشتیم و راضی بودیم.
انشالا مشکل این خریدار هم با دیجی حل میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
من هم تجربه مشابه دارم، دوبار
اولی جنس ناقص تحویل من شد دو عدد کابل همراه جنس در مشخصات آمده بود که متاسفانه موقع تحویل نبود، هر چی پیگیری کردم به جواب نرسید

دوم روغن توتال گرفتم موقع تحویل پلمپ درب روغن باز شده بود. هر چی پیگیری کردم برا مرجوعی فایده نداشت. متاسفانه اشتباه کردم و ریختم تو ماشین به قدری افتضاح بود که بعد 1000 کیلومتر مجبور به تعویض آن شدم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
با سلام،،در تمام نمایندگی های فروش از ایران خودرو تا سایپا و..........این مشکل وجود داره،،هیچ کس هم جوابگو نیست،،،بهتره اب از سرچشمه درست گردد
مدبر
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بنده گوشی همراه تلفن از دیجی کالا خریدم خیلی خوب بود و از افراد دیگر هم سزاغ گرفتم اونهام راضی بودند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
برای من یه هفته پیش روغن موتور تقلبی با در باز فرستاده بودن و حاضر به تعویض نشدن
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
من هم ۲ هفته پیش یک مایکروفر از دیجی کالا خرید نماودم که قیمت آن ۴ میلیون بود ، خوشبختانه قبل از نحویل کالا متوجه شدم که قیمت آن در سایت شرکت تولید کننده ۳ میلیون و ششصد است، خرید دیجی کالا را کنسل نمود ، و دیجی کالا بعد از چند ساعت پول من رو پس داد که این کارشون قابل تقدیر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
با سلام من از دی جی کالا یک ساعت اسمارت خریدم که پس از مراجعه پیک ، قیمت آن را نقدا پرداخت نموده و پس از بازکردن درب جعبه ساعت متوجه شدم که درب پشت ساعت موجود نیست . همان لحظه به دی جی کالا زنگ زدم با کمال تعجب گفتند : « این ساعت ها همشمون اینطورین اگر نمیخواین یادداشت کنم بفرستم بیان برای مرجوعی » .

گفتم چرا جنس ناقص را میفرستید ؟
گفتند که خوب درش نیست که بزاریم روش !!!!
مسعود قربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
کالای معیوب بنده در مورخه 98/5/16دریافت شد و بقول مدیر فروش دیجی کالا که سعی میکرد خود را موجه نشان دهد اعلام نمود اقدام به واریز به موقع میشود همکنون که ساعت 21می باشد تقریبا 48ساعت گذشته و هنوز هم وجه مربوطه به حساب نیامده و احتمالا تا شنبه هم به حساب واریز نخواهد شد
ببنید 98/5/5وجه دریافت شده و امروز 98/5/17می باشد که هنوز وجه بنده نزد دیجی کالا می باشد
امید قزاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بنده یک گوشی نوکیا از سایت دیجی کالا خریدم که از شروع گارانتی عملا ۱۱ ماه گذشته بود و قیمت برای مصرف کننده روی آن ۳۰۰ هزار تومن درج شده بود که به قیمت جدید ۴۵۰ هزار تومن فروختن و به پشتیبانی بابت مشکل گارانتی تماس گرفتم گفتند گوشیت که سالمه و گارانتی هم فرمالیتس و در نهایت یک کد تخفیف ۲۰ هزارتومنی برام فرستادن و خلاص
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
برو خدارو شکر کن این رو هم دادند والا باید میموندی هاج و واج
باید یه نهادی به این مسئله رسیدگی کنه والا به یک معضل تبدیل میشه
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
کالای مرجوعی و دسته دوم رو به جای تو واسه من فرستاده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
من هم از بامیلو و هم از دیجی کالا خرید کردم ولی به مشکل خاصی برنخوردم البته یه بار از یه محصولی دوتا سفارش دادم ولی بعدا فهمیدم یکی از اون جنس مونده بود که هزینمو برگردوندند ولی در کل راضی ام ازشون ولی سعی کنید کالا هایی که الکترونیکیه از اینترنت نخرید چون معلوم نیست معیوبه یا نه و همچنین کالا هایی که ممکنه خراب باشه رو هم نخرید .

من به شخصه کالاهایی که خریدم بنظرم بامیلو بود که ارزونتر از بیرون بود خریدم ولی دیجی کالا خیلی گرونه ولی جنسایی که خریدم ارزون بودند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
من الان سه هفته هست که یه لپ تاپ گرفتم چون دیدم تو سایت دیجی نوشته مودم داخلی داره ولی باز کردم دیدم نداره. زنگ زدیم دیجی کالا ما رو ارجاع دادن به فوشنده دیدم فروشنده ششصد کیلومتر دور تر از من یه مغازه تو سنندج هست. الان سه هفته هست دیجی کالا ارجاع میده به فروشنده و فروشنده هم به دیجی کالا.
یعنی عملا با این سیستم جدید که تو یکی دو ساله اخیر راه انداخته امکان مرجوعی تو دیجی کالا وجود نداره.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
هفته قبل 10 عدد لامپ کم مصرف خریدم. روی جعبه لامپ ها نوشته 30 ماه گارانتی دارد ولی تاریخ تولید لامپ ها بیش از 35 ماه پیش است. ( تاریخ گذشته )

تقاضای مرجوع کردن کالا را رد کردن. کارشناس تلفنی بهیچ وجه زیر بار نرفت. کامنت زیر کالا نوشتم چاپ نکردن و ...

2 سال تجربه فوق العاده عالی از سرویس مرجوعی این شرکت داشتم. ظاهرا بنظر میرسد افراد یا سیاست آنها حسابی تغییر کردن !
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
من به تازگی از دیجی کالا یک گاز صفحه ای که تخفیف خود خورده بودم خریدم. تو اطلاعات محصول و پس از صحبت با پشتیبان مشخص بود که دو سال گارانتی داره. بعد از تحویل گرفتن محصول با شرکتی که محصول گارانتی گرده بود تماس گرفتن در عین ناباوری اعلام کردن این گاز به شرکت ما مربوط نیس و هیچگونه خدماتی از جانب شرکت ما ارائه نمیشه. با پشتیبان دیجی کالا که صحبت کردم گفت محصولتون مرجوع کنین و پولش پس بگیرن. حتی تو قسمت نظرات هم که این مسئله عنوان کردم کامنت من پاک شد. بنظرم دیجی کالا نوعی جدید از کلاهبرداری را داره تو ممکلت باب میکنه. غالب محصولات دیجی کالا چون گارانتی ندارن یا اتعبار گارانتیش تمام شده تخفیف میزنن که فروش بره اما اعلام نمیکنن که محصول بدون گارانتی. در واقع کلی پول میدی بابت گارانتی بعدم محصول بدون گارانتی میگیری و کسی هم دستش به جایی نمیرسه.
حسین صیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
من هم یه تبلت خریدم در مشخصات نوشته 4g ولی گوش 3g هست برام جالبه کسایی ه در دیجی کالا در مورد خرید این گوشی نظر نوشتن همه راضی و انگار نه انگار این مشکل رو داشته
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من ۲روز پیش اسمارت واچ خریدم بعد از تحویل گرفتن از داخل جعبه آوردم بیرون دیدم روشن نمیشه.داخل اپلیکشن دی جی کالا گزینه مرجوعی نداره و امور مشترکین اش پاسخگو نداره.
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
من چند سال بود مشتری دیجی کالا بودم و به مناسبت های مختلف خرید می کردم و به موقع میرسیدچون زمان برام مهم بود.الان چند وقته که علاوه بر اینکه کالاهای تخفیفی اش بخصوص ۴۰ ۵۰درصدی هاش رو تو سایتای دیگه حتی ازین ارزونتر می تونی پیدا کنی به موقع هم ارسال نمیشه من تو چند روز اخیر سه تا خرید داشتم.یکی اش ۱۳ بهمن دومی ۱۶ و ۱۸ بهمن امروز که ۲۳ بهمنه هنوز در مرحله آماده سازی می باشد حتی برای سفارش سومم همه ی کالاهایی رو انتخاب کردم که آماده ارسال بودندو باوجود اینکه ارسالش رایگان میشد هزینه پست ازمن گرفتند که هر موردی که زودتر آماده شد جداجدا بفرستندولی همچنان درحال آماده سازی هستند. حالا من که پولم را هم پرداختم و نتونستم به موقع از جای دیگری هم خرید کنم کا شکی پولش را زمان تحویل انتخاب کرده بودم بگذریم … به واحد شکایات زنگ زدم گفتند همینجوریه دیگه بعضی کالاها دیر آماده میشه. من قانع نشدم وپیشنهاد دادم که پس برای هرکالا به جای اینکه زمان ارسال ثبت کنید بنویسید هر وقت دلمون خواست می فرستیم تا تکلیف کسانی مثل من که برای کالا زمان بندی کرده اندروشن بشه واز ایشون خواستم تا منو به مقام بالاتری وصل کنند تا پیشنهادم را بدهم. گفتند ازمن بالاتری وجود نداره! برای شما جالب نیست برای من که نبود چون باید هم اینقدر بی درو پیکر شده باشه ،چون امثال من با اعتماد به این سایت اون تبدیل به یک غول کلاهبردارحرفه ای کردیم و به سایت های دیگر حتی فرصت مقایسه ندادیم . من برای حرفام سند دارم اگه خواستید به این ایمیل تا شماره و رمز کاربری مو بدم خودتون چک کنید.الان که می نوشتم زنگ زدند گفتند که یکی از کالاها تاریخ مصرفش گذشته(قبلا واحد شکایات گفته بود یکی از کالاها تامین نشده)اجازه بدین از سبدتون حذفش کنیم گفتم اگه اجازه ندم چی میشه گفتند ارسال نمیشه خیلی جالبتر شد پولم که چند روز دستشون بوده .زمان هم که از دست دادم کسی هم که درمقام بالاتر ندارند که شکایت کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خب شماره و رمز را بده من ببینم
محدی یاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
من هم یک روز پیش از دیجیکالا خرید کردم خریدم سنسور دنده عقب بود که وقتی بدستم رسید اون مدل وه نبود هیچ یک دونه از چشمی سنسورها هم کم بود.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سوابق کاندیداهای اصولگرایان تهران احمد امیرآبادی فراهانی