بازدید 5348

افزایش بازداشتی‌های تظاهرات مسکو به ۶۰۰ تن

کد خبر: ۹۱۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳ 04 August 2019
نیرو‌های پلیس ضدشورش مسکو امروز شنبه «برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات بدون مجوز» در مناطقی از این شهر مستقر شده و همزمان گزارش‌هایی از ادامه بازداشت منتقدان دولت روسیه منتشر شده است.

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، با افزایش شمار بازداشت‌شدگان، تعداد آن‌ها به ۶۰۰ تن رسیده است. تعدادی از چهره‌های اپوزیسیون و شش روزنامه‌نگار جزو بازداشت‌شدگان هستند.

مخالفان ولادیمیر پوتین که در هفته‌های اخیر اعتراض‌های گسترده‌ای را علیه محدودیت‌های جدید انتخاباتی سازمان‌دهی کرده‌اند، برای تظاهرات روز شنبه نیز فراخوان داده بودند، اما پلیس مسکو گفته بود جهت جلوگیری از برگزاری این تجمع بدون مجوز و «برای توقف اقدامات تحریک‌آمیز، تمامی تمهیدات را به کار خواهد گرفت».

با این حال معترضان یک پیاده‌روی هفت کلیومتری را برنامه‌ریزی کرده بودند.

ساعاتی پیش‌تر نیز گزارش شده بود نیرو‌های امنیتی لیوبوف سوبول، یکی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون، را بازداشت کرده‌اند.

سوبول که در روز‌های اخیر در اعتراض به محدودیت‌های انتخاباتی اخیر دست به اعتصاب غذا زده بود، صبح شنبه هنگامی که از محل کارش راهی محل تظاهرات بود توسط پلیس بازداشت شد.

از چند هفته پیش که مقام‌های دولت پوتین از ثبت‌نام شماری از نیرو‌های اپوزیسیون انتخابات شهرداری‌ها جلوگیری کردند، مسکو شاهد تجمعاتی متعدد بوده و در اعتراض‌های شنبه گذشته نیز حدود ۱۴۰۰ تن بازداشت شدند.

مقامات روسیه می‌گویند کاندیدا‌های اپوزیسیون از آنجا که نتوانسته‌اند امضای کافی برای کاندیداتوری خود کسب کنند، امکان ثبت‌نام در انتخابات را ندارند، اما رهبران اپوزیسیون با رد چنین ادعایی تاکید دارند که کرملین می‌خواهد کاندیدا‌های هوادار حکومت در این انتخابات بی‌رقیب باقی بمانند.

پس از این تصمیم کرملین، آلکسی ناوالنی، برجسته‌ترین چهره اپوزیسیون روسیه، فراخوانی برای تظاهرات داد. وی تاکید کرده تا زمانی که نیرو‌های اپوزیسیون اجازه کاندیداتوری پیدا نکنند، اعتراضات ادامه خواهد داشت.

ناوالنی خود از روز چهارشنبه برای گذراندن یک دوره محکومیت ۳۰ روزه به زندان رفته است. اتهام او فراخوان مخالفان برای تجمع اعتراضی بدون مجوز بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار