بازدید 4904

پارلمان آلمان با پیوستن به ائتلاف دریایی مخالف است

کد خبر: ۹۱۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 02 August 2019
عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان جمعه گفت: پارلمان این کشور با پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران مخالف است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آندریاس نیک»، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان جمعه در مصاحبه‌ای با «دویچه‌وله» تصریح کرد که نهاد قانونگذار این کشور با پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا علیه ایران مخالف است.

نیک در مقابل به حمایت‌ها در پارلمان آلمان از طرح انگلیس برای تشکیل ائتلافی تحت رهبری کشور‌های اروپایی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا با توجه به اختلافات اروپایی‌ها با آمریکا دیگر جزو گزینه‌های مورد بررسی در آلمان نیست.

این نماینده پارلمان آلمان گفت: «اینکه تابع ائتلاف تحت رهبری آمریکا و سیاست‌های این کشور در این منطقه باشیم جزو گزینه‌های مورد بررسی در دولت آلمان و پارلمان این کشور نیست.»

آندریاس نیک در بخش دیگری از سخنانش به سوال مجری برنامه درباره وضعیت طرح پیشنهادی انگلیس برای تشکیل ائتلاف اروپایی در خلیج فارس پاسخ داد و گفت که این طرح را «جرمی هانت»، وزیر خارجه سابق انگلیس پیشنهاد داده بود و با تغییر دولت انگلیس، اکنون تمرکز لندن به سمت طرح ائتلاف دریایی آمریکا متمایل شده است.

او گفت: «تا آنجا که می‌دانم طرح پیشنهادی انگلیس طرحی بود که جرمی هانت، وزیر خارجه سابق انگلیس آن را روی میز گذاشته بود. با تغییر دولت انگلیس و نخست‌وزیر این کشور و تغییر وزیر خارجه، تمرکز آن‌ها به سمت ائتلاف آمریکا تغییر یافته است.»

نیک در ادامه گفت: باور او و اعضای پارلمان آلمان این است که ائتلاف کشور‌های اروپایی، پیامی قوی از سوی کشور‌های اروپایی در خصوص اتفاق‌نظر برای کاستن از تنش‌ها ارسال خواهد کرد. نیک گفت که آلمان، هنوز قرار است به رایزنی‌ها با فرانسه و سایر شریکان اروپایی در خصوص تشکیل چنین ائتلافی ادامه دهد.

آندریاس نیک خاطرنشان کرد که تنش‌ها در منطقه به دلیل خروج آمریکا از برجام شدت گرفته است. او گفت که برلین با سیاست دولت آمریکا موسوم به «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» هم مخالف است.

عضو پارلمان آلمان گفت: «ما ایالات متحده در خصوص راهبردمان در قبال ایران اختلافات بنیادین داریم. آمریکا بود که از برجام خارج شد و الان هم در حال اجرای سیاست فشار حداکثری است که با رویکرد ما بسیار متفاوت است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

واشنگتن در راستای اقدامات تحریک‌آمیز خود بامداد ۳۰ خردادماه یک فروند پهپاد جاسوسی خود را وارد حریم سرزمینی جمهوری اسلامی کرد. این هواپیما در منطقه روبروی کوه مبارک هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

واشنگتن در ادامه سیاست‌های فشار حداکثری خود سه‌شنبه (۸ مرداد) اعلام کرد واشنگتن رسماً از آلمان خواسته همراه با فرانسه و انگلیس در ائتلافی با هدف «ایمن‌سازی تنگه هرمز و مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ایران» کمک کند.

دولت آلمان رسماً پیشنهاد آمریکا را رد کرده است. «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان چهارشنبه هفته جاری ضمن رد پیشنهاد آمریکا گفت: ««دولت آلمان معتقد است سیاست فشار حداکثری علیه ایران اشتباه است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر