بازدید 8813

راهبرد «ژست کوچک» مکرون مقابل ایران

کد خبر: ۹۱۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 02 August 2019
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن از مقاومت ملت ایران و الگو شدن آن در دنیا واهمه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید جلیلی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: باید سیره این امام همام را در زندگی اجتماعی و فردی خود مد نظر قرار داده و در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به واسطه ارادت به اهل بیت (ع) سرافراز است، گفت: بنده در پیشگاه خداوند متعال شهادت می‌دهم، مردم ایران از مردم صدر اسلام بهتر هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم نشان داده‌اند در راه خدا با دشمنان خدا دشمنی و با دوستان خدا دوستی می‌کنند، افزود: ملت بزرگ ایران دعوت خدا و پیامبرش را لبیک گفته و امروز به این عزت رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران با انقلاب اسلامی یک دوره پرافتخار را برای خود رقم زدند، بیان کرد: ملت ایران ۴۰ سال در مقابل ظلم مقاومت کرده و در این راه در مقابل دشمن سر خم نکرده است.

جلیلی با بیان اینکه دشمن از مقاومت ملت ایران نگران است بنابراین تمام تلاش خود را برای مقابله با این رویکرد به کار بسته است، گفت: البته به لطف خدا و بصیرت مردم هیچ جوابی از توطئه‌های خود نگرفته است.

وی فشار حداکثری بر کشور را یکی از ترفند‌های دشمن دانست و با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم، ادامه داد: آن‌هایی که می‌خواستند نگذارند در ایران جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را بگیریم باز هم شکست خوردند و این جشن با افتخار برگزار شد.

موفقیت‌های ایران اسلامی به خاطر هوشمندی، ولی فقیه است

عضو شورای عالی امنیت ملی، موفقیت‌های ایران اسلامی را به خاطر هوشمندی، ولی فقیه و پیروی مردم از ایشان دانست و با گریزی به بمباران نماز جمعه همدان توسط دشمن در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: دشمن از اول انقلاب تاکنون از هر راهی برای شکست ایران و همراهی ملت با خود وارد شد، اما به نتیجه‌ای نرسید.

وی گفت: در جریان بمباران نماز جمعه همدان مردم ثابت کردند حتی در اوج جنگ نیز برای تعظیم شعائر دینی حضور می‌یابند و وقتی هم که نماز جمعه بمباران شد باز هم این فریضه الهی در آن روز تعطیل نشد.

جلیلی با بیان اینکه دشمن از الگو شدن ایران در دنیا واهمه دارد، افزود: آن‌ها می‌خواهند مانع از رشد این الگو در دنیا شوند، زیرا افزایش گستره این الگو در کشور‌ها جلوی منافع آن‌ها در دنیا را می‌گیرد.

وی «فریب» را دیگر ترفند دشمنان عنوان کرد و افزود: زمانی که نتوانند با زور و سلطه به اهداف خود دست یابند، به خدعه و فریب روی می‌آورند بنابراین در این زمینه نیز باید مراقب و هوشیار بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فشار حداکثری دشمن بر روی ملت نیز راه به جایی نبرده است، زیرا باز هم این ملت بزرگ در مقابل دشمن ایستاده‌اند و این مقاومت ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص آن‌هایی که هنوز به گفتگو با غرب امیدوار هستند، گفت: دشمن بار‌ها تزویر و دروغگویی خود را ثابت کرده است، اما هنوز عده‌ای می‌گویند گفتگو موضوع بدی نیست و آن‌ها هم دنبال جنگ نیستند، در صورتی که گفتگو فقط یک فریب است.

جلیلی تأکید کرد: امروز دشمن جنگ خود با ایران را از طریق فشار اقتصادی آغاز کرده است و می‌خواهد از این طریق تعهدات جدید خود را به ما تحمیل کند.

وی گفت: در ارتباط با توافقات هسته‌ای با وجود اینکه ۱۵ بار گزارش شده ایران تعهدات خود را انجام داده است، اما منکر اصل توافق می‌شوند و دوباره دم از گفتگو برای دریافت تعهدات بیشتر می‌زنند.

«دیپلماسی در برابر فشار» به هیچ وجه عقلانی نیست/ راهبرد «ژست کوچک» مکرون

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «دیپلماسی در برابر دیپلماسی» پسندیده است، اما نه «دیپلماسی در برابر فشار» به هیچ وجه عقلانی نیست.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بعد از انواع و اقسام فشار‌ها و ناکامی در این حوزه با پرچم گفتگو جلو آمده تا به اهداف خود دست یابد گفت: باید این تزویر دشمن را روشنگری کرد.

جلیلی اظهار کرد: رئیس جمهور فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرده ما بر سر اینکه تعهدات جدیدی از ایران بگیریم اختلافی نداریم، فقط باید ژست‌های کوچک هم بگیریم تا ایران را سر میز مذاکره بیاوریم.

وی در تشریح «ژست کوچک» بیان کرد: منظور از آن این است که تو اجازه بده گلویت را بفشاریم؛ برای دو ماه می‌گذاریم، نفس بکشی!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران با مقاومت تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده است، افزود: مراقب باشیم، زیرا امروز دشمنان ما در برابر این ملت ائتلاف کرده‌اند، هرچند با پیروی مردم از، ولی فقیه و مقاومت نمی‌توانند نقشه‌های خود را عملی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان