بازدید 7402

روحانی: اگر به نتیجه نرسیم گام سوم را بر می داریم

رئیس جمهور گفت: اگر در مذاکرات به نتیجه نرسیم مرحله بعدی کاهش تعهداتمان را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 01 August 2019
به گزارش تابناک به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست شورای اداری و مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: افتتاح‌های امروز در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد که تحریم‌های دشمنان در این زمینه بی اثر بوده است.

روحانی افزود: این افتتاح‌ها در حوزه وزارت نیرو و وزارت جهاد و کشاورزی کمک شایانی به توسعه استان آذربایجان کرده است که نشان از تلاش‌های بیش شائبه بخش خصوصی، سرمایه گذاران و مسئولان استانی در این زمینه است.

او تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در استان آذربایجان شرقی طرح‌هایی با این عظمت به بهره برداری می‌رسند و امیدواریم مردم این استان طعمه شیرنی این افتتاح‌ها را هر چه زودتر بچشند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه فرش، شیرینی و شکلات، معادن، شعر و ادب است و باید برای توسعه هرچه بیشتر این استان تلاش کرد.

او افزود: خوشحال هستیم که خیران در احداث طرح‌های بهداشتی مشارکت دارند که نشان گر بینش مردم این خطه و اهمیت آن‌ها به بهداشت و سلامت است.

رئیس جمهور مطرح کرد: توسعه گازرسانی به روستا‌ها در دولت یازدهم از جمله اولویت‌ها بود که در حال انجام است و تا هفته دولت امسال بیش از ۹۸ درصد مردم این استان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

روحانی اظهار داشت: کاربزرگی را شرکت گاز در این کشور انجام داده و کشور ما از لحاظ خطوط انتقال گاز در دنیا بی نظیر است و در دولت یازدهم سالانه سه هزار روستا به شبکه گاز رسانی متصل شده اند.

او یادآور شد:خاطرات خوبی از کلانشهر تبریز از سال ۵۸ دارم که در زمان شهدای محراب برای سخنرانی به اینجا دعوت می‌شدم و برای سخنرانی می‌آمدم.

رئیس جمهور گفت:آذربایجان شرقی نقش مهمی در حوادث مختلف کشور داشته است و حوادثی، چون حادثه ۲۹ بهمن سال ۵۶ نشان می‌دهد که استان آذربایجان شرقی از استان‌های اثر گذار در تاریخ ایران بوده است.

روحانی تصریح کرد:پرکار بودن مردم استان آذربایجان شرقی زبانزد خاص و عام است که الان می‌بنیم یک فرش یک تکه ۶۰۰ متری در این استان بافته می‌شود که کار بسیار مهم و عظیمی است.

او ادامه داد: این همه استعداد و نعمت‌هایی که در استان آذربایجان شرقی شاهد هستیم شامل علامه‌های مختلف مثل علامه طباطبایی، علامه جعفری، علامه امینی و سایر شعرا و بزرگان علم و ادب که نشان گر بزرگ پروری این استان است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مشکلات بسیار بزرگ و پیچیده‌ای که وجود دارد را دیپلمات‌های ما توانسته اند حل کنند وحق ملت را توانسته اند که به کرسی بنشانند و از حق مردم دفاع کنند.

او اظهار داشت: هنگام مذاکرات هسته‌ای توانستیم ظرف کمتر از ۱۰۰ روز به یک توافق موفق دست پیدا کنیم و از آن تاریخ ماهی ۷۰۰ میلیون دلار پول‌های قفل شده ما آزاد می‌شد.

رئیس جمهور عنوان کرد: در توافق نهایی که در برجام پیش می‌رفتیم همه نظام پذیرفتند این توافق را و بر روی جزئیات مختلف آن بحث کردیم و جزئیات آن را بررسی کردیم و با توافق برجام همه برچسب‌هایی که به نظام زده می‌شد برچیده شد و پیشنهادی که در سازمان ملل برای جهان عاری از خشونت ارائه شد به اتفاق آرا در سازمان ملل به نام ایران ثبت شد.

او افزود: بسیار از سرمایه داران جهان وارد ایران می‌شدند تا سرمایه گذاری کنند چرا که تکنولوژی نیروگاهی که امروز در هریس افتتاح کردیم تکنولوژی اف محصول برجام بود.

وی گفت:عربستان، رژیم صهیونیستی و افراطیون داخل امریکا نتوانستند این موفقیت برجامی را بربتابند و شروع به سنگ اندازی کردند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد:پیشنهادات، گروه مذاکره کننده متوازن نبوده ما قبول نکردیم و نپذیرفتیم در حال مذاکره با برخی کشور‌ها هستیم.

روحانی گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد ریسک خواستند تا سرمایه گذاران اروپایی و سایر شرکت‌های خارجی را ازایران دور کنند هرچند که این کار خلاف مقررات است.

او ادامه داد:در این مقطع ما آمدیم اقدامات خودمان را شروع کردیم و کاهش تعهداتمان را آغاز کردیم تا به دنیا نشان بدهیم که اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما نیز تعهداتمان را کاهش خواهیم داد.

رئیس مطرح کرد: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس نظام را تنها نگذاشتن و الان در شرایط تحریم‌ها نیز نظام را تنها نگذاشتن و ما نیز با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و کارگران سعی کردیم از فشار‌های مضاعف به مردم بکاهیم.

روحانی ادامه داد:رهبران کشور‌های مختلف در دیدار‌هایی که با من داشتند اعلام کرده اند که اراده ملت ایران بالاتر از این هاست که تسلیم فشار‌ها بشوند.

او خاطرنشان کرد: ما مصاف سختی پیش رویمان است، اما حتما در این راه پیروز خواهیم شد و ما می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم که این نیازمند وحدت و همدلی بیشتری است و باید با نشاط این مسیر سخت را طی کنیم.

حسن روحانی اضافه کرد: من در ایام انتخابات ریاست جمهوری در ارومیه گفتم که اگر دولت تشکیل بدهم اولین مصوبه ام درباره دریاچه ارومیه بود و وقتی پیروز شدم نیز به این وعده خود را عملی کردم.

رئیس جمهور گفت:در حوزه محیط زیست کار بزرگی انجام شده و این بنزین و گازوئیلی که استفاده می‌کنیم یورو ۴ و یورو ۵ هستند که باعث حفاظت از سلامت مردم شده است.

او عنوان کرد: اگر تحریم‌ها نبود الان می‌توانستیم طرح‌های بیشتری را افتتاح کنیم، ولی با این شرایط هم طرح‌های خوبی افتتاح شده و کمی سرعتمان کند شده است و قول می‌دهیم طرح‌های باقی مانده در این استان را نیز تا سال آینده به بهره برداری برسانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی