بازدید 2580

34 میلیون سفر جاده‌ای نوروزی

افندی زاده اضافه کرد: بعد از تهران استان های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان به ترتیب بیشترین تولید سفر را داشتند.
کد خبر: ۹۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱ 02 April 2010
33 میلیون و 833 هزار مسافر از 26 اسفند 88 تا پایان 12 فروردین از طریق حمل و نقل جاده‌ای در کشور جابه جا شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و ترابری در بازدید از پایانه مسافربری غرب افزود: پیش بینی می‌شود این رقم تا 15 فروردین، نسبت به رقم جابجایی 37 میلیون مسافر در مدت مشابه پارسال؛ 10% افزایش یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: تهران با بیش از شش میلیون و 200 هزار جابجایی مسافر، بیشترین نقش را در تولید سفر در کشور به خود اختصاص داده است.

افندی زاده اضافه کرد: بعد از تهران استان های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان به ترتیب بیشترین تولید سفر را داشتند.

وی گفت: براساس اطلاعات کسب شده از طریق سامانه های ترددشمار نصب شده در جاده های کشور، بیشترین تمایل سفر به ترتیب به استان های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و فارس اختصاص داشت.

معاون وزیر راه، همچنین از افزایش 40 درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل       بین‌المللی جاده ای از ایران به کشورهای همسایه و بالعکس خبر داد.

افندی زاده گفت: از 25 اسفند 88 تا 12 فروردین حدود 708 هزار مسافر از طریق مرزهای زمینی بین‌المللی جابجا شدند که نسبت به 500 هزار جابجایی در مدت مشابه پارسال، بیش از 40% رشد دارد.

وی افزود: عراق با 38%، ترکیه با 26% و جمهوری نخجوان با 13%، بیشترین جابجایی مسافر را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: پایانه های مرزی بازرگان، مهران و جلفا به ترتیب بیشترین تردد را داشته اند.

وی کاهش تاخیر و ایجاد نظم در سامانه اتوبوسرانی حمل و نقل جاده ای در پایانه های بزرگ کشور در تهران، اصفهان و شیراز، رشد کمی و کیفی حمل و نقل جاده ای، ارتقای خدمات رسانی در پایانه ها و هنگام سفر سفر و ایجاد امکانات و فضاهای مناسب در پایانه ها را از مهمترین اقدامات این سازمان بیان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها