بازدید 10646
پیمانه اقتصادی؛

حذف چهار صفر از پول تأثیر منفی بر بازار سرمایه ندارد/ آخرین میزان میانگین رشد قیمت اقلام خوراکی/ تأثیر سیاست ضد دلاری چین و روسیه بر بازار طلا/ برگشت دوباره دلار به زیر مرز ۱۲

این پیمانه تیتر‌هایی همچون درباره قیمت نان به ‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود، شاخص کل بورس به میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی رسید، سهام آسیایی سقوط کرد/ احتمال کاهش نرخ بهره پس از ده سال، نهاوندیان: حذف صفر‌های پول ملی سلیقه مردم است، کاهش ۷ درصدی نرخ سکه در خرداد ۹۸، رحمانی: به شدت با افزایش قیمت خودرو برخورد می‌کنیم و تداوم رشد قیمت در بازار طلای سیاه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 August 2019

حذف چهار صفر از پول تاثیر منفی بر بازار سرمایه ندارد/ آخرین میزان میانگین رشد قیمت اقلام خوراکی/ تاثیر سیاست ضد دلاری چین و روسیه بر بازار طلا/ برگشت دوباره دلار به زیر مرز ۱۲پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون درباره قیمت نان به ‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود، شاخص کل بورس به میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی رسید، سهام آسیایی سقوط کرد/ احتمال کاهش نرخ بهره پس از ده سال، نهاوندیان: حذف صفر‌های پول ملی سلیقه مردم است، کاهش ۷ درصدی نرخ سکه در خرداد ۹۸، رحمانی: به شدت با افزایش قیمت خودرو برخورد می‌کنیم و تداوم رشد قیمت در بازار طلای سیاه را در بر دارد.

درباره قیمت نان به‌ زودی تصمیم‌گیری می‌شود

عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، اظهار کرد: قیمت مصوب سبوس ۱۲۵۰ تومان است، با همین قیمت که مصوبه تنظیم بازار است جلو می‌رویم. وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای تنظیم قیمت نان مطرح شده است و به زودی با هماهنگی وزارت کشور برای تنظیم بازار این کالا از رئیس‌جمهور دستورات لازم را می‌گیریم.

حذف چهار صفر از پول تأثیر منفی بر بازار سرمایه ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر احتمالی بحث حذف صفر از پول ملی بر بازار سرمایه و رفتار سرمایه‌گذاران این بازار گفت: این مسأله نمی‌تواند تاثیری روی بازار سهام داشته باشد. فردین آقابزرگی ضمن بیان مطلب فوق گفت: در رابطه با وضعیت سهام و معاملات از آن جایی که بحث مقایسه قیمت‌های قبل از حذف چهار صفر مطرح می‌شود ممکن است این ذهنیت وجود داشته باشد که آن دسته از سهامی که قیمت آنها نسبت به ارزش اسمی فعلی یعنی ۱۰۰ تومان کمتر است، دارای آمادگی روانی جذب سرمایه باشند. 

وی ادامه داد: نکته بااهمیت در اصلاح پول ملی، داشتن برنامه توسعه اقتصادی است. تجربه بین‌المللی در این خصوص در کشورهایی مثل ترکیه و برزیل حاکی از این است که این تصمیم تأثیرات متفاوتی دارد. مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: اگر برنامه‌ای در جهت توسعه نداشته باشیم این امر می تواند حتی تشدید کننده روند کاهش ارزش پول ملی باشد. از سویی وقتی از لحاظ روانی یک بار تجربه ای اتفاق بیفتد و به نتیجه نرسد، بار دوم قطعا با تحمیل هزینه های بیشتر متصور خواهد بود. به نقل از ایرنا؛ آقابزرگی با بیان این که این تصمیم چندان جدید نیست و مربوط به قانون توسعه پنجم بوده است تصریح کرد: اگر بعد از مدت ها مسئولین به فکر اجرای این مساله افتاده اند، انتظار بر این است که قبل از اجرا تمهیدات لازم و برنامه های توسعه ای لازم در این خصوص دیده شود. این اقدام می تواند همچون کشورهای دیگری که این تجربه را داشته اند، به یک تجربه موفق منتهی شود.

شاخص کل بورس به میانه کانال ۲۵۴ هزار واحدی رسید

روز گذشته در آخرین روز کاری هفته، شاخص کل بورس تهران به مدد نمادهای شیمایی بار دیگر تا میانه کانال 254 هزار واحدی پیشروی کرد و ارزش معاملات نیز که دیروز رقم 600 میلیارد تومان را ثبت کرده بود با افزایش مواجه شد. شاخص کل با تقویت 1547 واحدی در ارتفاع 254 هزارو 445 واحدی ایستاد و شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد 418 واحدی رقم 68 هزار و 762 واحدی رابه نمایش گذاشت، شاخص کل همزون با رشد 815 واحدی به ارتفاع 62 هزار و 16 واحدی کوچ کرد و شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش 546 واحدی در کانال 41 هزار و 578 واحدی قرار گرفت.

حذف صفر از پول تاثیر منفی بر بازار سرمایه ندارد/ آخرین میزان میانگین رشد قیمت اقلام خوراکی/ تاثیر سیاست ضد دلاری چین و روسیه بر بازار طلا/ برگشت دوباره دلار به زیر مرز ۱۲

سهام آسیایی سقوط کرد/ احتمال کاهش نرخ بهره پس از ده سال

روز چهارشنبه، به دنبال تهدیدات تجاری جدید دونالد ترامپ علیه چین و تشدید نگرانی‌های تجاری، سهام آسیایی سقوط کردند. همچنین افزایش نگرانی‌ها در مورد برگزیت بدون توافق تجاری، پوند انگلیس را تحت فشار قرار داد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۰۴ درصد افت کرد. نیکی ژاپن ۱.۰۱ درصد سقوط کرد. در بازار چین، شاخص شانگهای ۰.۷۸ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۵۰ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۰ درصد پایین آمد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی با سقوطی ۱.۲۰ درصدی روبرو شد. در حالی که دور جدیدی از مذاکرات چین و آمریکا آغاز شده است، ترامپ توییت کرد: اگر من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، دوباره انتخاب شوم، نتیجه مذاکرات می‌تواند هیچ توافقی نباشد و یا یک توافق سخت‌تر باشد. اوسامو تاکاشیمو، رییس استراتژی بازار سیتی گروپ ژاپن، می‌گوید: توییت ترامپ نشان می‌دهد که مذاکرات تجاری خوب پیش نمی‌رود، که این عامل منفی جدیدی برای بازارهای جهانی است. در بازار ارز، پوند توانست نرخ برابری دلاری خود را ۰.۱۴ درصد بهبود ببخشد و در نرخ ۱.۲۱۶۴ معامله شود، اما همچنان فاصله زیادی با پایین‌ترین نرخ ۲۸ ماهه ۱.۲۱۲۰ ایجاد نکرد. نرخ دلار در برابر ین ژاپن در ۱۰۸.۵۸ ثابت ماند.

نهاوندیان: حذف صفرهای پول ملی سلیقه مردم است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مصوبه دولت در خصوص "حذف چهار صفر از پول ملی" واقعیت‌گرایی و تبعیت از سلیقه و انتخاب جامعه است، پیش‌بینی کرد که مجلس با لایحه دولت در این خصوص موافقت کند. محمد نهاوندیان، درباره هدف دولت از تصویب طرح حذف چهار صفر از پول ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه مبنای بسیاری از تصمیمات باید توجه به عرف جامعه باشد، وقتی که جامعه در گفت‌وگوی روزمره و مبادلات یومیه خود از تومان به عنوان واحد پول ملی استفاده می‌کند و به ۱۰ هزار ریال یک تومان می‌گویند، عملا مبنای پول خود را بر اساس تومان تعیین کرده است. وی گفت: علت مصوبه دولت در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی تبعیت از این وفاق عمومی است که در گفت‌وگوی مردم شکل گرفته است. معاون اقتصادی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از نظر علمی نیز اینکه ما در نرخ مبادله پول ملی خود با ارزهای بین‌المللی رقم ناچیزی را در اسناد و بانک‌های اطلاعاتی وارد کنیم، طبعا خیلی قابل دفاع نیست؛ بنابراین تصمیم روز چهارشنبه هیأت دولت واقعیت گرایی و تبعیت از سلیقه و انتخاب جامعه است. نهاوندیان همچنین درباره پیش بینی خود از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه حذف چهار صفر از پول ملی گفت: قاعدتا در مجلس نیز با این تصمیم دولت موافقت خواهد شد. به گزارش ایسنا، هیأت دولت در جلسه چهارشنبه نهم مرداد ۱۳۹۸ با کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی موافقت کرد.

کاهش قیمت سکه در پنجمین روز هفته

اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۴ میلیون تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به نرخ ۴ میلیون و ۸۵ هزار تومان کاهش یافت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی نیز در به رقم ۹۴۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۰۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش داشت. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش قیمت، به یک میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید.

کاهش ۷ درصدی نرخ سکه در خرداد ۹۸

با وجود افزایش ۱۴۱ درصدی قیمت سکه در سه ماهه نخست سال ۹۸، قیمت سکه طرح جدید در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت، حدود ۷ درصد کاهش یافته است. متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران، در خرداد امسال ۴ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۶.۵ درصد کاهش و نسبت بـه مـاه مشابه سال قبل ۱۰۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یاد شده به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۰۰ تومان و ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. در خرداد ۱۳۹۸ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل ۶.۹ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰۵.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یاد شده به ترتیب ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان و ۴ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان بوده است. در سه ماه اول سال ۱۳۹۸ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان و با طرح جدید ۴ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۴۰ درصد و ۱۴۱.۱ درصد افزایش یافته است.

تأثیر سیاست ضد دلاری چین و روسیه بر بازار طلا

اسپوتنیک: قیمت طلا همچنان با قوت در حال افزایش است و شاهد آن هستیم که طی دو ماه گذشته، قیمت این فلز گرانبها 11 درصد رشد کرده است. دلیل اصلی این مسأله اشتهای سیری ناپذیر چین و روسیه برای بالا بردن ذخایر طلای خود است. کریسپین اودی مدیر صندوق مؤسسه مدیریت دارایی اودی، می‌گوید: روی آوردن چین و روسیه برای خرید طلا غیرمنتظره بود. وی می‌گوید: سال گذشته قیمت طلا باید کاهش می‌یافت و به هزار دلار در هر اونس می‌رسید، اما در عوض درمحدوده 1200 دلار بسته شد. من فکر می‌کنم اتفاقی در حال رخ دادن است. قیمت طلا هم اکنون همچنان در حال افزایش است و روز گذشته به مرز 1430 دلار رسید.

با توجه به آنکه بانک مرکزی روسیه از ماه ژانویه تاکنون 96.4 تن طلا از بازار جمع کرده و بانک مرکزی چین نیز 74 تن طلا در شش ماه نخست سال جاری خریداری کرده است، بعید به نظر می‌رسد که قیمت طلا به این زودی‌ها به روند افزایشی خود پایان دهد. هفته گذشته بانک مرکزی روسیه تأکید کرد، در روز یک جولای حجم ذخایر طلای روسیه با رسیدن به 2 هزار و 208 تن به 100.3میلیارد دلار رسیده است. روسیه همزمان با بالا بردن حجم ذخایر طلای خود به حراج دارایی‌های دلاری خود پرداخته و حجم آنها را از حدود صد میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار رسانده است که کمترین میزان از سال 2007 تاکنون محسوب می‌شود. 

به گفته اودی، رفتن به سمت طلا اقدامی کاملا طبیعی برای کشورهایی است که می‌خواهند هژمونی(سلطه) دلار را بشکنند. وی می‌گوید:‌ صندوق تحت مدیریت وی نیز سرمایه‌گذاری عظیمی را در حوزه طلا انجام داده است و این در حالی بود که در گذشته اودی منجمنت خیلی نسبت به طلا خوشبین نبوده است. برت آرندز ستون نویس مارکت واچ می‌نویسد: ما در شرایط بسیار نادر تاریخی هستیم و آن عبور از یک هژمونی اقتصادی است. چین توانسته است آمریکا را در یکی از مهمترین المان‌های اقتصادی که «بازدهی اقتصادی ملی» است، پشت سر بگذارد، درست همان گونه که قبلا آمریکا، انگلیس را پشت سر گذاشته بود. این دوره‌های گذار در تاریخ همواره زمان بی‌ثباتی بوده است. به گفته آرندز باید منتظر بود و دید آیا شکستن هژمونی دلار آن گونه که برخی سرمایه‌داران پیش‌بینی کرده‌اند، به افزایش چند صد درصدی طلا منجر خواهد شد یا خیر.

آخرین میزان میانگین رشد قیمت اقلام خوراکی

مرکز آمار ایران: بر اساس نتایج به دست آمده در تیر ماه ١٣٩٨، اقلام خوراکی «پیاز » ٢١.٨ درصد، «گوجه فرنگی» ٢٠.٨ درصد و « خیار » ١٣.٨ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته ­اند. همچنین اقلام «تخم مرغ ماشینی» ١٩.٣ درصد، «سیب زمینی» (١٧,٦ درصد)، « پرتقال محصول داخل» (١٥.٢ درصد)‌ نسبت به ماه گذشته، افزایش داشته اند.

تداوم رشد قیمت در بازار طلای سیاه

قیمت نفت با تکیه بر اخبار آمریکا درباره کاهش ذخیره‌سازی و همچنین کاهش نرخ بهره در این کشور برای پنجمین روز افزایشی بود و بالا ۶۵ دلار در هر بشکه رفت. کاهش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و تقویت کاهش نرخ بهره در این کشور باعث تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است تا آنجا که قیمت اگرچه در هفته جاری جهش قیمتی نداشت اما آهسته و پیوسته روند رشد را طی کرده و اکنون نفت برنت بالای ۶۵ دلار معامله می‌شود. کاهش نرخ بهره در آمریکا از دو جنبه می‌تواند بر بازار نفت اثرگذار باشد. از یک سو باعث مهاجرت سرمایه در دست سوداگران به بازار نفت و معاملات آتی می شود و از سوی دیگر امکان تامین نقدینگی را برای فعالان حوزه انرژی بیشتر می‌کند؛ بنابراین، قیمت نفت برنت با ۴۵ سنت افزایش به بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۸ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۳۳ سنت بالا رفت و ۵۸ دلار و ۳۸ سنت قیمت خورد. قیمت سبد نفتی اوپک نیز از سوی دبیرخانه اوپک، با افزایش ۸۳ سنتی در مرز ۶۵ دلار قرار گرفت. به نقل از ایرنا، البته این افزایش قیمت چندان به نفع کشورهای عضو اوپک نیست، زیرا با وجود تنش‌های سیاسی در خاورمیانه، ‌بالا رفتن قیمت این سبد نفتی باعث چرخش مشتریان از نفت اوپک به سمت سایر نفت‌های شاخص دنیا خواهد شد زیرا مزیت قیمتی را از دست می‌دهد.

رحمانی: به شدت با افزایش قیمت خودرو برخورد می‌کنیم

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به این که دیروز یکی از خودروسازی‌ها گفته که افزایش قیمت‌های آنها به دلیل اشتباه سیستمی بوده است، اظهار کرد: من به سازمان حمایت از مصرف کننده دستور بررسی دادم تا متوجه شویم که اشتباه بوده یا تصمیم برای افزایش قیمت گرفته شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر بر خلاف مصوبات افزایش قیمت باشد با آن برخورد می‌کنیم و اگر اشتباهی هم وجود داشته باشد باید دلایل آن بررسی شود. وی با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته است، اظهار کرد: برنامه‌ی کلی ما برای کنترل قیمت افزایش تولید است که اکنون تولید به حالت نسبتا متعادلی رسیده است. قیمت هم در چند وقت گذشته کاهشی بوده، غیر از دیروز که اگر بر خلاف مصوبه افزایش قیمت انجام شده باشد، حتما به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

برگشت دوباره دلار به زیر مرز ۱۲

در معاملات روز چهارشنبه بازار ارز، شاهد افت قیمت‌ها بودیم، به گونه‌ای که دلار به دلیل کاهش تقاضا و همچنین خروج معامله گران بزرگ از بازار، با کاهش قیمت همراه شد. تا جایی که در بازار آزاد، به محدوده ۱۱۹۲۰ تا ۱۱۹۵۰ تومان رسید. به نقل از اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی (بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است)؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۸۵۰ تومان خریداری شد و با افت ۱۰۰ تومان نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۱۱۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به عنوان دیگر ارز پرطرفدار بازار، به قیمت ۱۳۵۰۰ تومان خریداری شد و به نرخ ۱۳۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان کاهش داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
اونوقت به احمدی نژاد میگن پوپولیست !!!!
هدف سرگرم کردن مردم است
جناب آقاي وزير صنعت مگر تا قبل از اين اشتباه سيستمي خودرو سازان ، افزايش قيمت آنها مصوبه داشته؟ شما كه اين همه با قدرت صحبت ميكنيد چرا به كيفيت و قيمت واقعي نميرسيد؟
آخه توی کل دستگاه عریض و طویل دولت یک نفر نبود که پیشنهاد یک اسم مناسب برای پول ملی بده؟ تومان یعنی ده هزار. اسم پول ملی رو میخواین بزارین «ده هزار»؟
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
مشکل تو فقط با اسمشه؟ تا وقتی همچین ملتی مثل تو داریم اوضاع بهتر نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
نام واحد پولی آخرین مشکل است
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
به نظرتون اسم پول ملی موضوع مهمی نیست؟ حذف صفر اثر مهمش سهولت و اثر روانیه و اسم هم این وسط نقش داره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
اول ریال راکه جنبه تاریخی دارد تبدیل به تومان کردند حالا هم نهاوندیان میگویند که مردم به ده هزارریال یک تومان میگویند به نهاوندیان بگویید مردم به یک میلیون تومان یک تومان میگویند نه به ده هزارریال
میشیم عین ونزوئلا
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
در همان راه هستیم
جناب نهاوندیان . مردم به یک میلیون تومان . میگویند .یک تومن .وطی چند سال آینده به یک میلیارد میگویند یک تومن .
میانگین افزایش قیمت کالاها هیچ تأثیری در واقعیت زندگی مردم نداره و فقط بازی با اعداده!
در عمل آنچه به مردم تحمیل میشه مجموع افزایشهای یکساله قیمت کالاهاست!!!
دولت به جای حل مشکلات و عمل کردن به وعده هایش در مورد اقتصاد و ناتوانی در پاسخگویی به مطالبات درست مردم، حالا میخواهد آخرین تیر را از ترکش رها کند
لطفا توجه شود که موقع چاپ اسکناس جدید ابعاد فیزیکی ان هم اصلاح(کوچکتر) شود.
صرفه جویی در کاغذ+ابعاد مناسبتر برای کیف پول و ...و...و...
این کارها جزاتلاف بیت المال وسردرگمی وگرفتاری مردم ثمره ایی ندارد درست مثل کاربیهوده وچندین باره جداکردن وادغام وزارتخانه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
تصور کن کل سیستم های حسابداری و محاسباتی انبارداری یا سیستم های متصل به سیستم مالی همه و همه باید اصلاح بشه چه هزینه و سرمایه بالایی باید هدر بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
در شرایط فعلی نه تنها بی ثمر است بلکه تبعات منفی هم دارد
ما که جوانی مان رفت ولی به جوانان توصیه میکنم به مهاجرت فکر کنند
داداش انقدر بشدت برخورد نکن داشبورد رفت تو صندوق عقب
صادرات بنزین از بورس آغاز شده .
برای اختلاس گران خوب شد ،هرکی ۱۰۰۰میلیلرد دزدی کنه اعلام میشود ۱۰۰میلیون دزدی شد ،مردم دیگه بی اعتماد شدند به مسئولین ،چون با کم وزیاد شدن صفر ها و۰۰۰۰۰۰کاری برای بهبودی وضیعیت اقتصادی مردم نمیشو د ،ای داد وبیداد
اين عنوان"حذف چهار صفر از پول تأثیر منفی بر بازار سرمایه ندارد يا دارد: مهم نيست . چون قرار نيست چهار تا صفر حذف بشه بلكه قرار هست چهار رقم اخر تمام حساب هاي بانكي مردم حذف بشه كه اين خيلي خيلي با عنوان خبري كه همه رسانه ها اعلام ميكنن متفاوت هست .
ایران باید بسمت تحول اقتصادی و صنعتی شدن و توسعه صادرات با استفاده از مدل موفق دنیا یعنی استارت اپ ها یا entrepreneur های خصوصی و رشد و توسعه اقتصاد خصوصی بجای اقتصاد کند دولتی برود.
مگر پولی هم جابجا میشه که میخواهید درکاغذ صرفه جویی کنید.
حذق صفر از پول ملی نتایج منفی بدون ایجاد زیر ساخت دارد که مهمترین آن کوچک نشان دادن عدد اختلاس و ..... است و یکی از پیش نیاز های آن جلوگیری از رانت خواری می باشد.
حذف چهار صفر کار درستی است. بی ارزشی پول ملی باعث سردرگمی اقتصاد شده. باید مردم را از اقتصاد دلالی به سمت سرمایهگذاری در استارتاپ ها و صنعت هل داد.
بنظر میرسد تا حال هرچه بوده انجام کارهای سطحی ، روبنائی وغیره بوده هیچ کار اصولی در کارنیست فقط میخواهند از عدم اطلاع مردم سوء استفاده بشه و سرمایه های مردم متوسط به پائین بر باد بره ودیگر هیچ .
تمام صفحه اقتصادی تان اخبارش کاهشی و فقط بورس صعودی!!!
ملت رو کردن موش آزمایشگاهیی , دلار جهانگیر بس نبود حالا گیر دادن به صفر پول ها , از الان نتیجه معلومه , هیچ برای مردم و جیب پر برای دولت و اطرافیانشون
معمولا اگر کسی بخواد یک واکسن بزنه دکتر ازش سوال میکنه که بیماری نداشته باشه و شخص باید سالم باشد، حالا اقتصاد با اینهه بیماری که دارد حذف چهار صفر یک شوک دیگر به اقتصاد است
مشکل افزایش نقدینگی در سال که باید حدود 5 درصد باشد و الان 25 درصد است با حذف چهار صفر هیچ راه حلی برای آن ارائه نشده و در آینده هم به قوت خود ادامه دارد
در شرایط فعلی رقمهای بالا در گرانی ها تا حدودی بازدارنده است ولی با حذف چهار صفر چون اقتصاد همچنان بیمار است اتفاقی نیفتاده و فقط اعداد کوچک شده اند ، گرانی با سهولت بیشتری صورت میگیرد
خدا رو شکر پس وضعمان خوب میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شوخی کردم
کارهای اصلی را اول درست کنید کنترل بر گمرکات برای فرار مالیات هر وارد کننده و صادر کننده از چند کارت استفاده نکنند و کنترل حسابهای بانکی گردن کلفت بی هویت شرکتها و کنترل بازار مسکن و ماشین که دلالها ملت را بیچاره کردند کنترل ورود اتباع غیر مجاز که عرصه را برای کارگر ایرانی تنگ کرده و کنترل پایانه های باری که رانندگان را بیچاره کردند بدتر از همه خرید و فروش ارز خارج از سیستم صرافی و بانکی و نظارت دقیق بانک مرکزی بربانکها تا همه چیز براساس کد ملی سازماندهی نشود همچنان وضع خراب است و زخم های فساد در اقتصاد ایران درمان نخواهد شد
حذف چهار صفر در شرایط فعلی این احساس را در مردم ایجاد میکند که باید پول خود را خرج کنند که باعث تورم بیشتر میشود
یعنی به ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال(یک میلیون تومان قدیم) با حذف چهار صفر باید بگیم ۱۰۰۰ تومان؟!
میشه یک نمونه، فقط یک نمونه از تاثیرات این برخوردها و کاهش قیمتها به میزان قبل از افزایش رو مثال بزنن تا همه متوجه تاثیر مثبت برخوردشون بشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حذف چهار صفر برای مردم بار روانی منفی وهزینه برای انجام ان از بیتالمال دارد تنها فایده ان رقم اختلاص را کوچک نشان میدهد ونجومی بگیران وانهایی که پاداش اخر خدمت میلیاردی میگیرن اثر سوئ وجدانی اگه داشته باشند نارند
این خیانت به مردم و اقتصاد کشور است و پیامدهای این سیاست منجر به زیمبابوه شدن اقتصاد کشور می شود. حذف چهار صفر در زمانیکه کشور تحت تحریم های آمریکا است و دولت در امر اصلاحات اقتصادی ناکام بوده و اقتصاد کشور با با تورم بالای ۵۰ درصد، رکود تورمی، افزایش نقدینگی ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومانی طبقه حاکم، برشکستگی بانک ها، صندوق های بازنشستگی، تامین اجتماعی، بیمه،کسری بودجه و فقر و بیکاری و فساد و رانت ساختاری مواجه است بدترین زمان برای اجرای این طرح است. نمی توان با سیاست روان درمانی کردن اقتصاد گسل ها و ابرچالش های اقتصادی را کشور را درمان و اصلاح کرد. وقتی که عوامل و عناصر اصلی تورم و رکود اقتصاد کشور مهار نشده است تصمیم به اجرای چنین سیاست هایی در این شرایط بسان آن است که صورت مسئله را حذف می کنید اما در محتوا آثار و پیامدهای آن در میان مدت برای اقتصاد کشور فاجعه بار خواهد بود.
حذف چهار صفر در این شرایط یعنی از یک سو کاهش سرمایه ها و دارایی های مردم و از سوی دیگر افزایش تورم و رکود بیشتر که نتیجه بلافصل و محتوم آن تعمیق گسل شکاف های طبقاتی و فقر عمومی در جامعه و لاجرم ناراضیتی های گسترده در ایران است....
بازیگران با درآمدهای کلان = معاف از مالیات
اجرای کنسرت با فروش بلیط کلان = معاف از مالیات
پزشکان تا سقف درآمدی 320 میلیون تومن فعلی =عدم نیاز به تکمیل اظهارنامه مالیاتی
دبیران با درآمدسالانه حداکثر60میلیون تومن (زیر حکم ×12 ماه) = مالیات ماهانه محاسبه و کسر می گرددو البته سایرکسورات
و این است عدالت اقتصادی دولت و حالا تحلیل کنیم 4 صفر برداریم یا نه.
خیلی وقت است که خود ملت 3 صفر را برداشته
مسئولین میخوان به زور ارزش پول رو در مقابل دلار بالا ببرن، بدون اینکه به تبعاتش فکر کنن، چرا راه ساده رو انتخاب نمیکنید؟ تعامل با دنیا
دریک زمانی پول کشور تومان بوده است بعدا به ریال تبدیل شد حال می خواهند بر گردد به تومان ایادر مقابل ارزهای جارجی ازرش پیدا می کند چه فرقی دارد که بگویند یک دلار امریکا 1200000ریال است یا 12 هزار تومان یا قیمت مواد غذای شاید فقط هزینه فراوان چاپ پول روی دست دولت بماند.ودر بیشتر نقاط کشور در بین عامه مردم کلمه ریال به کار نمی رود فقط تومان .خوب است که این طرح در درنظر سنجی با مردم در میان بگذارید واکتفا به اجرا در دوکشور که وضعیت اقتصادی بهتری از ما ندارند نکنید.
جلوی دلال بازی رو بدون ملاحظه کاری بگیرین، قیمت ها رو به قبل برگردونین، این طرح های الکی هم بزارید کنار
همه جای دنیا یک واحد فرعی در کنار واحد اصلی برای قیمتهای زیر واحد اصلی در نظر می گیرند. مثلاً سنت در کنار دلار. هر دلار 100 سنت هست. حالا مسوولان باهوش ما ریال را حذف کردند و فقط تومان!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

مثلاً قیمت سیب زمین اگر 4300 تومان الان باشد، آنوقت با واحد جدید چطوری بیان می کنید؟ میگوئید : 4.3 تومان؟؟؟ باید ریال بعنوان واحد فرعی در حای خود بماند تا مثلاً در این مورد بگوئیم 4 تومان و 3 ریال.
پاسخ ها
رسول نصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
دیگه خیلی بانک مرکزی و دولت را دست کم گرفتین! نمیدونم چرا ما مردم ایران اینقدر اعتماد به نفس شخصی داریم ولی اعتماد به نفس ملی هیچ...


محض اطلاع شما ماریال را هم نگه میدارن و ارزش جدیدش مثل سنت یکصدم تومان است
اتفاقا همه چیز را خراب خواهد کرد حالا که در این وضعیت ارز کنترل شده بهتره دست به هیچ چیزی نزنید اگه پول توجیبی ارزش پیدا کنه خرید ارز راحت میشه و ممکنه بالا بره دوباره
حذف چهار صفر از پول تأثیر منفی بر بازار سرمایه ندارد
بله ولی چون هزینه اش از جیب مردم میرود تحمیل بودجه بر بیت المال است و از همه بدتر در وضع و اضاع اقتصاد کنونی که همه از کمبود دستمزد و هزینه گران زندگی مینالند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار