بازدید 2603

افزایش قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی

قیمت نفت با کاهش بیشتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا و احتمال کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا، قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت و بشکه‌ای 65.12 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 31 July 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با کاهش بیشتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا و از آن جایی که سرمایه‌گذاران به میزان گسترده‌ای انتظار کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا را دارند، قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت افزایش 65.12 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 32 سنت افزایش 58.37 دلار معامله شد.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «بازار کاملا خوش‌بین است که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد و در نتیجه تقاضا برای نفت افزایش خواهد یافت.»

بانکداران مرکزی در آمریکا نشست دو روزه خود را روز سه‌شنبه آغاز کردند و انتظار می‌رود که هزینه‌های استقراض را برای نخستین بار در بحران مالی جهانی در یک دهه گذشته کاهش دهند.

هزینه‌های مصرفی آمریکا و قیمت‌ها در ماه ژوئن به صورت ملایم افزایش یافت و سبب شد تا رشد اقتصادی کندتر و تورم ملایم شود که انتظار برای کاهش نرخ بهره آمریکا را تقویت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از فدرال رزرو خواست تا کاهش نرخ بهره به میزان زیاد انجام شود. به گفته یک گروه تحقیقاتی، بعید است بانکداران مرکزی امریکا این کار را انجام دهند.

آمارهای امریکن پترولیوم دیروز نشان داد ذخایر نفت خام به همراه ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی، بار دیگر هفته گذشته کاهش یافت.

ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 26 جولای 6 میلیون بشکه کاهش یافت و به 443 میلیون بشکه رسید درحالی‌که تحلیلگران انتظار کاهش 2.6 میلیون بشکه‌ای داشتند.

اگر این آمار توسط دولت آمریکا تایید شود، ذخایر نفت برای هفتمین متوالی کاهش یافته است که طولانی‌ترینرشته کاهشی از ژانویه 2018 خواهد بود که رکود 10 هفته متوالی کاهشی را زده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار