بازدید 9127

الان زمان خوبی برای خرید مسکن نیست

کد خبر: ۹۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 30 July 2019

یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به این‌که قیمت مسکن در برخی مناطق تهران روند نزولی به خود گرفته هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید به قصد سرمایه‌گذاری نیست اما متقاضیان مصرفی می‌توانند اقدام کنند.

به گزارش «تابناک»، سلمان خادم‌المله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورت حفظ شرایط موجود و بهبود شاخص‌های اقتصادی انتظار داریم قیمت مسکن کاهش و حجم معاملات افزایش پیدا کند. البته با توجه به تاثیر آیتم‌های سیاسی، پیش‌بینی شرایط اقتصاد ایران برای طولانی مدت سخت شده است.

وی افزود: به دلیل ثباتی که در بازار مسکن ایجاد شده و احتمال نزول قیمت وجود دارد، خروج فروشندگان از این بخش و ورود به بازارهای مولد می‌تواند سوددهی بهتری برای آنها داشته باشد؛ زیرا هم‌اکنون زمان مناسبی برای خرید مسکن به قصد سرمایه‌گذاری نیست. اما متقاضیان مصرفی به دلیل اجبار برای خرید طبیعتا کار خود را انجام می‌دهند.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که قیمت هر کالا و محصولی از تعادل عرضه و تقاضا ناشی می‌شود تصریح کرد: در بخش مسکن، متغیرهایی مثل عدم ثبات اقتصادی، تغییر قیمت ارز و طلا منجر به پایین آمدن تعداد معاملات و افزایش قیمت می‌شود. در صورت ادامه ثبات فعلی شاهد ایجاد تعادل در بازار مسکن خواهیم بود اما این موضوع مشروط به آن است که متغیرهای سیاسی به بازار شوک ندهد.

خادم‌المله با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی معاملات مسکن شهر تهران گفت: با کاهش قیمت، انتظار افزایش حجم معاملات را خواهیم داشت. به نظر می‌رسد که هم‌اکنون به دلیل ثبات بازارهای دیگر شاهد کاهش قیمت مسکن و رفتن به وضعیت تعادلی هستیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل، تنها ۰.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد یافت. معاملات نیز ۴۸۰۰ فقره بود که کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به تیرماه سال قبل نشان می‌دهد. این حجم از افت فشار ماهیانه قیمت از مردادماه ۱۳۹۴ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴
توي رويا سفر كردن مثل اينكه با حاله !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يكساله هي ما صبر كرديم ولي قيمت مسكن صبر نكرد او دويد و ما به گردش نرسيديم!!!!!
خرید به قصد سرمایه‌گذاری یعنی چی؟ مسکن نیاز اولیه هر انسانیه چرا تبلیغ میکنین که افراد پولشون رو برای سود وارد این بخش بکنن؟ به جای اینکه جلوی سوداگری مسکن رو بگیرین تبلیغ میکنین که کی برید با خرید و فروش الکی، بازار مسکن رو به هم بریزین؟ شدین راهنمای دلالها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
این یک واقعیت هست . تنها کشوری تو دنیا هستیم که مسکن از حالت مصرفی خارج و به کالای سرمایه ای تبدیل شده است . خودرو هم همینطور . عدم ثبات اقتصادی ، عدم اعتماد عمومی به مسئولین و وعده هایشان و چندین مولفه دیگر باعث شده مردم برای حفظ ارزش پولشان شخصا اقدام کنند .
اگر قانون اساسی رعایت می شد این وظیفه دولت بود نه آحاد مردم .
بندگان خدای که خانه ندارند بدنبال یه سقفی جهت آسایش خانواده هستن نه سرمایه گذاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
در این وسط بندگان خدایی هم هستند که از بی تدبیری حکومت سو استفاده میکنند و با مسکن شروع به ثروت اندوزی کرده اند .
این سفره را حکومت برایشان باز کرده ، و کارت دعوتش هم برای پولدارها ارسال شده نه امثال ماها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
خیلی ها کارشون خریدن و فروختن
2میلیاردبالا رفته 5توماننپاییناومده حالامناسبه؟ خاکبر سر ما
جالبه که همیشه همین رو میگید . . .
ظاهرا دلال ها اجر و قرب زیادی دارند و نیازشان باید به هر صورت تامین شود مصرف کننده هم اساسا هیچگونه حقی ندارد قبل از عید خواستم زمینی بخرم گفتند 220 ملیون تارفتیم بخریم گفتن قرارداشو بستن همون زمینو الان دویست و هفتاد میده میخای باید 270 بدی بعد میگن مسکن دلال نداره خود املاکیا بزرگترین دلالها هستند !!!
تا 10سال آینه موقع خوبی نیست
خیلی کم پایین میاد ولی رشد هم نمیکنه.حالا همه میدونن دلال واقعی هولدینگهای ساختمانی وابسته به بانکها هستند.که خون مردمو تو شیشه کردن.و متاسفانه با توجه به اوضاع گند اقتصاد مملکت .بانکها فقط با خونه ساختن و احتکارش میتونن ادامه حیات بدن.یعنی یک کلام همه چی زیر سر دولته
از پارسال هین رو دارین میگین.
آپارتمانی رو که تیر97 با 500 میلیون میتونستم بگیرم مهر 97 شد 700 م ، بهمن97 شد 850 م الان قیمت گذاشته یک میلیارد و صد میلیون.
بخاطر توجه به همین صحبتها که الان نخرید، قیمتها کاذبه، دلال بازی هست و ... اینهمه ضرر کردم.
خدا مي داند كه همين كارشناسان حوزه مسكن 2 سال پيش چه چيزهايي تحويل مردم بيچاره مي دادند و دائم از ركود مسكن و بالانرفتن قيمت و ارزاني آن صحبت مي كردند . شخصي با 200 ميليون تومان 2 سال پيش به راحتي مي توانست خانه اي نسبتا خوب و متوسط در محله اي متوسط خريد كند . الان همان خانه زير 900 ميليون نيست . آخرين پيش بيني صندوف بين المللي پول از اقتصاد ايران اينه كه ايران طي سالهاي 2019 تا 2023 هر سال بين 39 تا 25 درصد در سال تورم خواهد داشت و اين يعني قيمت همه كالاها در انتهاي سال 2023 ( 4 سال ديگر) به طور متوسط چهار برابر قيمت هاي فعلي است . اين يعني خانه در تهران و يا ديگر شهر ها چهار سال بعد چهار برابر قيمت فعلي است . حالا چه خانه اولي چه سرمايه گذار اگر به اين پند و نصيحت كارشناسان مسكن عمل كند كلاهش پس معركه است . حتي يك كارشناس حوزه مسكن 2 سال قبل نمي گفت و اعتقاد نداشت كه قيمت متوسط آپارتمان در تهران به 12 تا 13 ميليون مي رسد . چه كارشناساني !!!!
الان هم تكرار همان سناريو است .
در ضمن سرمايه گذاران حوزه مسكن جايي امن تر و محكم تر از مسكن سراغ ندارند و فروشنده نخواهند بود حتي اگر قيمت ها براي چند سالي موقتا آرام گيرند كه البته بعيد است .
مسكن در ايران به دلايلي ، برترين حوزه سرمايه گذاري است . و اصولا فروشندگان در تمامي دوره ها متوجه زيان بالاي خود شده اند . يكي از اين دلايل ، وجود تورم به ازاي تك تك سالهاي پس از انقلاب است . و با توجه به اينكه سياستهاي نظام پولي و مالي حاكميتي بسيار فشل است ، تورم ساليانه تا اطلاع ثانوي برقرار و سرمايه گذاران حوزه مسكن با خيالي بسيار آسوده ، منتفع ترين گروه در ميان سرمايه گزاران خواهند بود .
از لحظه ای که قیمت مسکن شروع به رشد کرد دارن همین رو میگن اما قیمت هیچوقت نیومد پایین و هر کسی که به حرف این افراد گوش کرد و منتظر کاهش قیمت شد به خاک سیاه نشست. وقتی که متوسط قیمت آپارتمان در تهران رسید به متری 5 میلیون ، همین آدما اون موقع هم این حرفا رو میزدن. گذشت و گذشت تا قیمت رسید به متری 20 میلیون و حالا باز هم دارن همون حرفا رو میزنن و خجالت هم نمیکشن.

من اگه به حرف اینا گوش نکرده بودم 2 سال و نیم پیش میتونستم یه آپارتمان 55 متری در غرب تهران با وام بخرم متری 6200. منتظر کاهش قیمت موندم ولی نه تنها قیمت پایین نیومد، بلکه بالاتر رفت و الان حتی 10 متر از اون آپارتمان رو هم نمیتونم حتی با وام و قرض بخرم چون همون آپارتمان الان شده متری 19 میلیون. کی جوابگوی این اظهارات گمراه کننده و نارست این به اصطلاح کارشناسان خواهد بود؟! ضرر من رو چه کسی میده؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی