بازدید 3485

وزارت ورزش از توجیهات داورزنی بی خبر است یا خودش را به خواب زده؟

کد خبر: ۹۱۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 29 July 2019

محمدرضا داورزنی در حالی برای به تعویق افتادن زمان ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست فدراسیون والیبال دلایلی را برشمرده که به نظر می‌رسد این موارد توجیهی بیش نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، چیزی نمانده بود که رویای داشتن رئیس برای فدراسیون والیبال پس از هشت ماه به واقعیت تبدیل شود که وزارت ورزش، اطلاعیه قبلی خود را در مورد ثبت نام از کاندیدا‌ها لغو و ثبت نام را به بعد از مسابقات قهرمانی جوانان جهان موکول کرد.

محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز در این مورد گفت: قرار بود از امروز کار ثبت نام آغاز شود، اما وقتی تیم جوانان قهرمان شد و تیم نوجوانان نیز آماده مسابقات قهرمانی جهان می‌شود و همینطور تیم بزرگسالان سه‌شنبه به رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام می‌شود بر همین اساس عده‌ای گفتند در زمان کنونی انجام فرآیند ثبت‌نام نوعی حس بی‌ثباتی در آن رشته را می‌آورد که روی کادر فنی و اعضای تیم تاثیر منفی می‌گذارد.

نقل قول کوتاه رئیس پیشین فدراسیون والیبال، چند نکته را به ذهن متبادر می‌کند.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش حرفه‌ای در کشور، قطعاً باید از برنامه‌های تمام فدراسیون‌های تحت پوشش خود به ویژه اعزام‌های برون مرزی ورزش‌های مهم و پر طرفدار از جمله با خبر باشد. اینکه درست در آستانه آغاز ثبت نام، ناگهان تورنمنت‌های پیش روی فدراسیون والیبال به یاد مسئولان می‌افتد، نشان از عدم توجه کافی یا حضور ذهن مسئولان است یا اینکه آن‌ها می‌دانند و خودشان را به ندانستن می‌زنند. رقابت‌های مهمی، چون قهرمانی نوجوانان جهان که ایران به عنوان مدافع قهرمانی در آن شرکت می‌کند و مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ که هدف چندین ساله فدراسیون والیبال است، رویداد‌هایی نیستند که حتی لحظه‌ای فراموش شوند و بدون در نظر گرفتن آن‌ها برای آینده تصمیم گرفت.

علاوه بر دو تورنمنت فوق، مسابقات قهرمانی آسیا در تهران، جام جهانی ۲۰۱۹ و شاید مرحله دوم انتخابی المپیک و در کنار آنها، برگزاری لیگ برتر ۱۳۹۸ از دیگر اتفاقات پیش‌رو هستند که نیاز به توجه فراوان و ثبات مدیریت و تصمیم‌گیری دارند. با توجه به این موارد و تفکرات وزارت ورزش، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال باید پس از تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ انجام شود.

داورزنی همچنین در صحبت‌های خود از «عده‌ای» نام برده که به معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش، گوشزد کرده‌اند، زمان کنونی انجام فرآیند ثبت‌نام، باعث بی‌ثباتی در آن رشته می‌شود که روی کادر فنی و تیم تاثیر منفی می‌گذارد. این عده قطعاً از نزدیکان وزارت ورزش بوده‌اند که حرفشان چنین تاثیری روی معاون وزیر داشته و او را کاملاً متقاعد کرده است. شاید هم این «عده‌ای» که گفته شده، خودشان هستند و برای رد گم کردن، از کلمه «عده‌ای» استفاده شده است.

در هر صورت در حالی که وزارت ورزش در ظاهر خود را به شدت علاقمند به حفظ ثبات و صلابت مدیریت در فدراسیون‌ها نشان می‌دهد، اما در عمل در زمینه برگزاری انتخابات با قدرت عمل نمی‌کند و همین مورد، عامل اصلی بی‌ثباتی در برخی رشته‌های مهم و پرطرفدار است.

تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل