بازدید 5069

انتقاد نامزد انتخابات آمریکا از نسل کشی در یمن

کد خبر: ۹۱۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹ 29 July 2019

«مارین ویلیامسون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ گفت، واشنگتن در حالی از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ یمن حمایت لجیستیکی و هوایی می کند که سعودی ها جنگ نسل کشی علیه مردم یمن به راه انداخته اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ویلیامسون یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی بی اس افزود: آمریکا با حمایت خود از این ائتلاف موجب کشته شدن ده ها هزار شهروند یمنی از جمله کودکان بی گناه شده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده گفت: دولت ترامپ در جنگ یمن هیچ توجهی به آمار شهروندان غیرنظامی کشته شده ندارد و تنها به بستن قراردادهای چند میلیارد دلاری تسلیحات نظامی با عربستان چشم دوخته است.

ویلیامسون همچنین در مورد سیاست های خارجه دولت آمریکا گفت: واشنگتن باید به جای گسترش تسلیحات نظامی خود به دنبال توسعه اخلاق مداری در سراسر جهان باشد.

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، در حملات یک سال گذشته ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن دستکم ۷۲۹ کودک یمنی کشته شده اند.

براساس آمارهای غیر رسمی، این جنگ تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ هزار نفر شده است.

کشورهای غربی به خاطر فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به سعودی و امارات متحده عربی و استفاده از این سلاحها در جنگ علیه مردم یمن به شدت از سوی افکار عموی بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته اند. با این حال آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه همچنان به فروش تسلیحاتی خود به حکام سعودی ادامه می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار