بازدید 4427

ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار، زاهدان و مشهد

کد خبر: ۹۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳ 27 July 2019
وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح‌های ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار، زاهدان و مشهد گفت: بنیاد مسکن مقرر کرده تا پایان سال ۴ هزار واحد مسکونی در چابهار و ۳۴۰۰ واحد مسکونی در زاهدان تحویل دهد.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف موضوع حاشیه‌نشینی در چابهار را مورد بررسی قراردادیم.

وی ادامه داد: چابهار یکی از شهرستان‌هایی است که از نظر حاشیه‌نشینی با مشکلاتی مواجه است و ساخت و ساز‌هایی که در آنجا صورت گرفته ساخت و ساز‌های مناسبی نیست. تراکم جمعیت در این منطقه بسیار بالاست که البته ناشی از پیشرفت و توسعه طرح‌های عمرانی بسیار بزرگی است که درحال حاضر در چابهار انجام می‌شود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به پس‌کرانه این پروژه‌ها باعث شده تا افزایش جمعیت به‌دلیل مهاجرت در این منطقه حاشیه نشینی را رقم بزند.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور تصریح کرد: براساس دستور رییس جمهور پیرو اولویت سومی که از سوی رهبر انقلاب در بحث حاشیه‌نشینی شده بود ما پیگیری‌های زیادی ظرف این دو سال انجام دادیم. امروز نیز همه دستگاه‌های متولی اینجا حضور دارند تا مسئله را یک‌بار مرور کنیم. به هرحال بنیاد مسکن به‌عنوان متولی اصلی ساخت‌وساز مشخص شده و منابع لازم در دولت تصویب شده و ستاد بازآفرینی نیز در خدمت بنیاد مسکن است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امروز شهرداری و سازمان زمین‌شهری را مسئول کردیم تا زمین مورد نیاز را با سند برای بنیاد مسکن تامین کند. براساس نقشه‌ها و طرح‌هایی که بنیاد مسکن آورده قرار شده امسال ۴هزار واحد مسکونی در چابهار، ۳۴۰۰ واحد مسکونی در زاهدان به اتمام برسد. همچنین کنار بحث کالبدی و مسکن موضوع اجتماعی در این مناطق یعنی موضوع مشارکت مردم، خدمات‌رسانی، تسهیل‌گری و آموزش هم جز موضوعاتی بود که اینجا مطرح و متولی آن مشخص شد. همچنین خدمات درمانی، خدمات آموزشی خدمات ورزشی و خدماتی که مورد نیاز جامعه شهری است نیز ارائه شود.

وزیر کشور تاکید کرد: به هر حال ما در تلاشیم در قالب همان اولویت‌هایی که رهبر انقلاب داشتند و رییس جمهور نیز تاکید می‌کند بحث حاشیه‌نشینی را در شهر‌های مختلف با تنظیم سند‌های مستقل و جداگانه به صورت زمان‌بندی شده و با همکاری همه دستگاه‌ها به نتیجه برسانیم.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر‌های چابهار، زاهدان و مشهد جز شهر‌هایی هستند که طرح‌های حاشیه‌نشینی در آن پیش می‌رود و برای بقیه شهر‌ها برنامه‌ریزی انجام شده که به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل