بازدید 2522

افزایش قیمت نفت با بهبود چشم‌انداز تقاضا در آمریکا

قیمت نفت به علت بهبود چشم‌انداز تقاضا در آمریکا به 63.46 دلار افزایش یافت اما کندی رشد اقتصادی در آسیا و اروپا، می‌تواند تقاضا برای نفت درخارج از آمریکا تضعیف کند و مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 27 July 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای اقتصادی بهتر از انتظار آمریکا، چشم‌انداز تقاضا برای نفت را روشن کرد، به دنبال نگرانی‌ها در مورد امنیت انتقال نفت در اطراف تنگه هرمز، قیمت نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 7 سنت افزایش 63.46 دلار فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته 1.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 18 سنت افزایش 56.20 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز طی هفته گذشته 1.02 درصد افزایش قیمت داشت.

با توجه به رشد در هزینه‌های مصرفی، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم کمتر از انتظارکاهش یافت و این آمار، چشم انداز مصرف نفت را تقویت کرد.

البته کندی رشد اقتصادی گسترده به ویژه در آسیا و اروپا، می‌تواند تقاضا برای نفت را خارج از امریکا تصعیف کند و مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

مقامات ارشد آمریکا و چین، برای نخستین بار پس از به هم خوردن مذاکرات تجاری میان دو کشور در ماه می که به توافق نزدیک شده بودند، هفته آینده دیدار می‌کنند. انتظار می‌رود، هرگونه نتیجه مثبت از این مذاکرات، قیمت نفت را افزایش دهد.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی برای چهارمین هفته متوالی، این هفته تعداد دکل‌های فعال در آمریکا را کاهش دادند و این امر سبب شد تا برای هشتمین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفتی آمریکا کاهش یابد.

تنش‌ها در خاورمیانه به عنوان مهم‌ترین راه عبوری میان خلیج فارس و خلیج عمان همچنان پابرجاست. ایران کشتی انگلیسی توقیفی را هنوز آزاد نکرده است اما به هند قول دسترسی به خدمه‌های خود را داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار