بازدید 5087

گامی برای آزادی یک هموطن

کد خبر: ۹۱۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 27 July 2019
کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور در پیامی از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تقاضا کرد در خصوص آزادی مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی در آمریکا اقدام عاجل انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور در پیامی از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تقاضا کرد در خصوص آزادی مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی در آمریکا اقدام عاجل انجام دهند.

متن پیام به شرح زیر است:

بیش از ۹ ماه از دستگیری و بازداشت این دانشمند ایرانی در آمریکا که یکی از محققین برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی کشورمان است می‌گذرد.

تولید علم و دانش توسط فرد یا هر کشوری شاید جنبه شخصی یا ملی یک کشور باشد، ولی بهره برداری و استفاده آن در نهایت جهانی خواهد بود، ممانعت از تحقیق و محبوس یک محقق به بهانه تحریم ناشی از کدام تفکر انسانی می‌تواند باشد؟

کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور، به منظور حمایت از این هموطن و جلوگیری از تضییع بیشتر حقوق فردی و ملی وی، به واسطه اغراض سیاسی، ابتدا از رئیس جمهور و سپس از وزیر امور خارجه تقاضا دارد در خصوص آزادی وی اقدام عاجل مبذول دارند.

به همین منظور تلاش داریم مجوز‌هایی جهت گردهمایی و جمع آوری امضا و ارسال به کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد دریافت کنیم.

شایان ذکر است به واسطه عدم ارتباط مستقیم دیپلماتیک و وجود اصطکاک سیاسی با آمریکا، پاکستان به عنوان حافظ منافع کشورمان در این حوزه است که عکس العمل قابل توجهی از آن‌ها رخ نداده است. باشد با اقدامی ملی، دور از هرگونه تفکر و غرض سیاسی از این دانشمند ایرانی و هموطن خود دفاع و آزادی وی را موجب شویم.

اقتدار نشانه دارد

کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور

یوسف پیرزاده
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس