بازدید 2784

ذخایر طلای روسیه از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت

کد خبر: ۹۱۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 27 July 2019

ذخایر طلای روسیه به لطف افزایش قیمت طلا و تلاش‌های این کشور برای افزایش ذخایر خود به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، به لطف افزایش قیمت طلا و تلاش‌های روسیه برای افزایش ذخایر خود از این فلز گرانبها، ذخایر طلای روسیه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی روسیه، تنها در ماه ژوئن، روسیه بیش از ۱۸ تن به ذخایر خود افزود. با خرید این مقدار طلا، کل ذخایر طلای روسیه به ۲۲۰۸ تن رسید. این به معنای آن است که تا اول جولای، روسیه روی کوهی از طلا قرار دارد که ارزش آن بیش از ۱۰۰.۲۷۷۶ میلیارد دلار می‌باشد.

از آغاز سال مالی جدید، با تلاش روسیه برای کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی این کشور، حدود ۹۶.۴ تن طلا خریداری شده است. در ماه می بیش از ۶ تن طلا به ذخایر روسیه افزوده شد. همچنین حدود ۱۶ تن طلا در آوریل و ۱۸ تن طلای دیگر هم در ماه مارس به این ذخایر اضافه شد.

بیشترین خرید طلای روسیه در ماه فوریه اتفاق افتاد و این کشور ۳۱ تن طلا به ذخایر خود افزود. همچنین در ماه اول سال ۶ تن طلا به این ذخایر اضافه شد.

طبق آمار انجمن جهانی طلا، در سال گذشته روسیه بزرگترین خریدار طلا بوده است و ۲۷۵ تن طلا وارد کرده است. این بزرگترین میزان خرید طلا در یک سال می‌باشد.

پیتر شیف، کهنه‌کار کارگزاری طلا، می‌گوید: روسیه به وضوح به دنبال این است که در شرایط فعلی که قیمت طلا نسبتاً پایین آمده، تا جایی که می‌تواند طلا خریداری کند و وابستگی خود به دلار را کاهش دهد. این تحلیل‌گر پیش‌بینی کرد قیمت طلا در آینده نزدیک به رکوردهای ۲۰۱۱ که حدود ۱۹۰۰ دلار در هر اونس بود نزدیک شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار