بازدید 4316
گزارش

تغییرات اساسنامه فدراسیون‌ها: رییس فدراسیون شغل نیست!

کد خبر: ۹۱۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 27 July 2019

یکی از مهمترین نکاتی که در اساسنامه جدید مشترک فدراسیون‌های ورزشی به آن اشاره شده «شغل نبودن ریاست فدراسیون» است. همین نکته به نظر می‌رسد این اجازه را به سیاسیون و سایر افراد بانفوذ دولتی خواهد داد تا با تصویب اساسنامه و اجرایی شدن آن در انتخابات فدراسیون‌ها ورود کنند و بعد از بازنشستگی در ورزش جولان دهند.

به گزارش تابناک ورزشی، مهمترین تغییر در این اساسنامه، بدون تردید برداشته شدن الزام شغل برای ریاست فدراسیون است. مشخص نیست مجلس شورای اسلامی با این شورش دستگاه ورزش علیه قوانین کشوری چه برخوردی می کند؟ اتفاقی که در نهایت بازنشستگان و دوشغله‌ها از منع قانونی حضور در ریاست فدراسیون‌های ورزشی مصون نگاه می‌دارد. از همین حالا شائبه استفاده داورزنی معاون وزیر ورزش از این قانون برای بازگشتن به ریاست والیبال مطرح شده است.

اجرای قانون بازنشستگی پیش از این در ورزش به شدت جنجالی شد و بسیاری از روسای بازشسته به دلیل الزام به این قانون از ریاست فدراسیون‌ها کنار رفتند. مشحون از بسکتبال، ناطق نوری از بوکس، صبور از سه گانه، رحیمی از هندبال، میرسلیم از نجات غریق و ... از جمله روسای معروف بازنشسته‌ای بودند که فدراسیون‌های ورزشی را بالاجبار ترک کردند و کفاشیان نیز در فوتبال از نایب رییسی کنار رفت. حالا با توجه به تغییر اساسنامه احتمالا باید منتظر بازگشت مجدد و حضور گسترده بازنشسته‌ها و دوشغله‌ها در ورزش باشیم.

مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو که در همان زمان عضوی از کارگروه نوشتن اساسنامه جدید بود، درباره شغل نبودن ریاست فدراسیون و دلایل آن گفت: در آخرین ورژن اساسنامه فدراسیون‌ها، ریاست، نواب رئیس و خزانه‌داری فدراسیون‌ها از شغل بودن خارج شد. فقط دبیری فدراسیون شغل محسوب می‌شود. وقتی ریاست فدراسیون شغل محسوب شود این موضوع از حضور افراد ذی‌نفوذ که می‌توانند به ورزش کمک کنند، جلوگیری می‌کند، چون آن‌ها سمت‌ها و مشغولیت‌هایی دارند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها بهره گرفت.

علی‌نژاد در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون باید مدیریت مالی کند، اظهار داشت: کار اجرایی فدراسیون برعهده دبیر است، اما الان روسای فدراسیون‌ها کار دبیر را انجام می‌دهند. ما افراد بزرگی را داشتیم که حالا نیستند. وقتی ریاست فدراسیون، نواب رئیس و خزانه‌داری شغل نباشد، در این صورت بار مالی فدراسیون هم کم می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی