بازدید 3815
۲

واکنش وزیر به بدهی ۲۰۰میلیاردی استقلال و پرسپولیس

کد خبر: ۹۱۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 27 July 2019

پرسپولیس و استقلال بدهی‌های ۱۰۰ و ۱۳۰ میلیارد تومانی به اداره مالیات دارند، اما این در حالی است که آن‌ها در این سال‌ها هیچ درآمدی نداشته اند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفت و گویی که با روزنامه "ایران ورزشی " داشته در رابطه با مسایل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم صحبت کرده است. او در این مصاحبه با بیان اینکه فعلا بحثی درباره تغییرات در هیات مدیره پرسپولیس و استقلال در ارتباط با میزان رضایتش از عملکرد این دو هیات مدیره گفت: «الان هیأت مدیره دو باشگاه نهایت تلاش را برای حل مشکلات دو باشگاه انجام می‌دهند، ولی انتظار من در بخش اقتصادی و درآمد‌های دو باشگاه بیش از آن چیزی بود که تا‌کنون انجام شده است. در جلسات هم گفته‌ام. به من هم قول داده‌اند که دارند تلاش می‌کنند.»

او درباره بدهی‌های دوباشگاه هم افزود: «در طول سه سالی که من هستم ما هنوز داریم بدهی‌های ۱۰، ۱۵ سال قبل را می‌دهیم که چک داشتند و همینطور بدون ضابطه قرارداد بسته‌اند. این مدت رقم بسیار بالایی از این بدهی‌ها را هم به مناسبت‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم و گزارشش را هم داده‌ایم. مسائل را سامان‌دهی کرده‌ایم، بحث اسپانسری را هماهنگ کرده‌ایم، با حسابرسی‌های مختلف شفاف‌سازی کرده‌ایم درباره این دو باشگاه. براساس حسابرسی‌ها رفته‌ایم مصوبات مجمع را گرفته‌ایم. این دو باشگاه سال‌ها اظهارنامه مالیاتی نمی‌دادند.»

سلطانی فر در ادامه گفت: «خوب است مردم بدانند که سازمان مالیاتی ما که امروز می‌گوید یکی ۱۰۰ میلیارد، یکی ۱۳۰ میلیارد بدهی دارد، ما هرچه به این‌ها می‌گوییم در هیچ سالی درآمد استقلال و پرسپولیس بر هزینه‌هایش فزونی نداشته که این دو باشگاه باید مالیات بدهند، مسوولان سازمان مالیاتی می‌گویند شما درست می‌گویید، اما اگر این باشگاه‌ها در پایان سال مالی، هزینه‌ها و درآمدهای‌شان را در یک برگ اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌کردند، من مالیات را علی‌الرأس نمی‌کردم. در گذشته، اما ۱۰، ۱۵ سال است که اظهارنامه مالیاتی داده نشده است. من اگر الان از سازمان مالیاتی انتقاد می‌کنم، از طرفی می‌بینم آن هم راست می‌گوید. وقتی تو به من اظهارنامه نمی‌دهی، قانوناً من موظف هستم که این مالیات را علی‌الرأس کنم.»

وزیر ورزش با انتقاد عملکرد مدیریت‌های سابق این دوباشگاه گفت: «ما واقعاً داریم تاوان سوء‌مدیریت‌های گذشته را می‌دهیم که به هرحال در سه سال گذشته خیلی از ما انرژی گرفته، اما خوشبختانه موفق شدیم بسیاری از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم. سال به سال بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده‌ایم تا بتوانیم مجوز‌های لازم را برای لیگ قهرمانان آسیا کسب کنیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگه نمي تونن درست اين دو باشگاه رو مديريت كنن ، خوب دراشون رو تخته كنن . تا كي از جيب ملت و بيت المال خرج ولخرجي هاي آقايون رو بايد داد.
کسورات مالیات های تکلیفی و ارزش افزوده با مالیات عملکرد تفاوت دارد .ممکن است از قزارداد ها مالیات کسر شده و پرداخت نشده باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر