بازدید 6615

صبری که دشمن را گستاخ کند راهبردی نیست‌

کد خبر: ۹۱۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 26 July 2019
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صبر راهبردی یعنی صبرکردن برای پیش‌بردن راهبردی که دشمن را عقب براند، نه آنکه جلوتر بیاید و صبری که دشمن را گستاخ کند راهبردی نیست.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید محمدحسن نظرنژاد معروف به بابانظر در مشهد مقدس اظهار داشت: نگهبانی از جمهوری اسلامی وظیفه مهمی است که ابعاد مختلف آن به عهد‌ه هم مردم و هم نهاد های گوناگون نظام است.

وی در توضیح لزوم حراست از محتوای جمهوری اسلامی علاوه بر شکل و قالب آن با اشاره به بیانات رهبرانقلاب خاطر نشان کرد: آنچه برای دشمن اهمیت دارد، دسترسی به محتوای مطلوب خود در نظام اسلامی است. در همین همسایگی ما کشوری است که عنوان جمهوری اسلامی دارد اما دشمن با آن مشکلی ندارد. او با آن جمهوری اسلامی‌ مشکل دارد که علاوه بر اسم، بر محتوای اسلامی تاکید کرده و از آن نگهبانی می کند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: هدف دشمن این است که بتواند جمهوری اسلامی را از دو رکن اصلی خود یعنی «جمهوریت» و «اسلامیت» خالی کند. جمهوری اسلامی یعنی انتخاب اسلام توسط مردم؛ دشمن تلاش می کند تا در این انتخاب تردید ایجاد کند و با القای اینکه اگر می خواهید پیشرفت داشته باشید باید انتخابتان را عوض کنید، بین مردم و اسلام فاصله بیندازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار نسبت به رفتار مسئولان در قبال انتظارات به حق ومشروع مردم از نظام اسلامی، تصریح کرد: اگر مسئولان در داخل کشور رفتاری انجام دهند که انتظار مردم از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی برآورده نشود، آسیب هایی همانند آسیب دشمنان وارد خواهد شد. مقام معظم رهبری فرمودند اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی‌ای وجود داشته باشد که در آن عدالت ورزی، مبارزه با ظلم، توجه به محرومین و دفاع از استقلال وجود نداشته باشد، دشمن با آن مشکلی نخواهد داشت.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت نگهبانی از نظام اسلامی را به موقع بودن آن نگهبانی خواند و اظهار داشت: نظام اسلامی مبتنی بر فهم است نه زور؛ نظامی است که بنای آن بر انتخاب اسلام توسط مردم قرار گرفته‌است. مردم سالاری دینی ، مبتنی بر ایمانی است که در پی آن مردم برای نظام خود جانفشانی می کنند و دفاع مقدس نمونه‌ای بزرگ آنست. مردم در آن دوران حساس به نگهبانی به موقع از نظام خود برآمدند و برخی خانواده‌ها چهار فرزند خود را به انقلاب اسلامی هدیه کردند. این همان مولفه قدرت آفرین برای جمهوری اسلامی ایران بوده که دشمن از تحلیل و ایستادن در مقابل آن ناتوان است.

وی ادامه داد: برخی وظایف همچون نماز می بایست در وقت خود انجام شود. در نمونه‌ای تاریخی می توان قیام توابین را مثال زد، آنها جان خود را برای امام حسین(ع) فدا کردند اما با تأخیر و آن دفاع باید در زمان حضور جناب مسلم(ع) در کوفه انجام می شد و نه پس از واقعه‌‌ی کربلا. شاید یکی از افتخارات ملت ما این باشد که به گواهی حضرت امام(ره) در وصیت نامه شان، مردم ما در مقاطع حساس وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و به همین خاطر از مردم صدر اسلام بهترند.

جلیلی در توضیح این نکته با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشار اقتصادی یک سال اخیر دشمن، گفت: در یک سال گذشته دشمن با همه توان و راهبرد فشار حداکثری آنچه را در توان داشت به کار می‌گیرد و آثار آن از جمله فشار اقتصادی به مردم وارد می شود، اما امروز آنها چه در رسانه‌ها و چه در محافل خصوصی‌شان بنا به اطلاعاتی که می رسد، می گویند ما در تعجب هستیم که ملت ایران چگونه نسبت به این فشار ها هوشیاری به خرج داده و با نظام همراهی می کنند. در اوج فشار حداکثری هوشیاری مردم امید دشمن را از بین می برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که مردم دلخوری و نگرانی‌ نسبت به مسائل جاری ندارند. جریان انقلابی نیز امروز بیش از پیش باید نقش خود را برای دفع این فشارها تعریف کنند؛ همانگونه که در فتح خرمشهر همه دارای یک هدف مشخص بودند، امروز هم که مقام معظم رهبری می فرمایند خرمشهرها در پیش است باید مختصات آنها را شناخت تا با هدف مشترک آزاد شوند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور در ادامه سخنانش گفت: رهبرانقلاب بارها در جلسات مختلف نسبت به اعتماد به امریکا هشدار دادند، اما امروز در نقطه‌ای هستیم که خوشبین‌ترین افراد به آمریکا هم، اعتراف می کنند که دشمن عهد‌شکن است؛ اما اعترافی دیرهنگام و در زمانی است که هزینه‌ی سنگینی برای این اعتماد پرداخت شد.

جلیلی افزود: صبر راهبردی یعنی صبرکردن برای پیش‌بردن راهبردی که دشمن را عقب براند نه آنکه جلوتر بیاید! صبری که دشمن را گستاخ کند راهبردی نیست.

نماینده رهبرانقلاب اسلامی در شورایعالی امنیت ملی اظهار داشت: طرف اروپایی برجام پس از یک سال به جای عذر خواهی از تعلل هایی که داشته است با گستاخی می گوید اینکه آمریکا به تعهدات خود عمل نکند هیچ توجیهی برای کاهش تعهدات ایران ندارد! کدام حقوقدان در کجای دنیا این حرف را می پذیرد؟! در یک بنگاه معمولی برای یک قولنامه ساده نیز کسی این نوع تعامل را نخواهد پذیرفت.

جلیلی اظهار داشت: تحلیل درست یعنی فهمیدن فرق آب و سراب، نه آنکه پس از دویدن یک مسافت طولانی نقطه‌ی انتها هیچ باشد که رهبرانقلاب ان را خسارت محض، نامیدند.

سرنگون کردن پهپاد متجاوز، معنای صحیح مقاومت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی دشمن می بیند که در برابر تجاوز پهپادش به آسمان ایران با یک مشت آهنین مواجه شده و آن پهپاد سرنگون می شود، جرأت اقدام بعدی را هم از دست می دهد؛ معنای صحیح مقاومت این است. با این مقاومت دشمن به جایی رسید که جرأت هشدار دادن به پهپاد ما را هم از دست داد، اما در مقابل میلیون ها بیننده به دروغ می گوید که ما پهپاد ایرانی را سرنگون کردیم! وقتی به او می گویند اسناد خود را ارائه کنید، پاسخی ندارد و تحقیر می شود.

وی افزود: دشمن می فهمد که رویکرد مقاومت او را عقب می زند آنها با اعمال تحریم ها و فشارحداکثری علیه ملت، جنگ را مدت‌هاست که آغاز کرده اند. سپس مزورانه برای جلوگیری از اقدامات مشروعی که متقابلا ملت ایران می تواند دردفاع ازخود انجام دهد‌ شعار مذاکره را سر می دهند.

ماهیت ژست‌های کوچک و بزرگ مکرون برای ملت ما روشن است

جلیلی در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه عنوان کرد: ماکرون می گوید با ژست های کوچک ایران را باید به پای میز مذاکره برگردانیم و نه تنها در موضوع هسته‌ای بلکه در سایر موارد نظیر موشکی و منطقه با آنها گفتگو کنیم. او خود اعلام می کند که تنها فرق ما با آمریکا در برابر ایران اینست که ما برای نرم کردن طرف مقابلمان ژست های کوچک می گیریم!

وی بیان کرد: ماهیت ژست‌های کوچک و بزرگ مکرون برای ملت ما روشن است. خوشخیالی ها و دل خوشی نسبت به آمریکا باعث تحمیل فشار بیشتر شد. امروز نباید باهمان نوع خوشبینی به ترفند طرف اروپایی و دلخوشی های بی پایه، دوباره فشارهای جدیدی به کشور تحمیل شود.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: امید به دشمن برخلاف سیره شهدای انقلاب است. شهدا با قاطعیت و قدرت از منافع و تمامیت ارضی خود دفاع می کردند. این پیام شهدا به ماست که نترسید و نگران نباشید. انگلیسی هایی که به تعبیر حضرت امام(ره) یک زمان وقتی کشتی‌شان از آن سر دنیا راه می‌افتاد خیلی از سیاستمداران آن دوران ایران مواضع خود را تغییر می دادند، امروز کشتی او بخاطر حرکت در مسیر خلاف توقیف می شود و هیچ غلطی هم نمی تواند بکنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان