بازدید 3225

عقب‌گرد بورس‌های جهان

کد خبر: ۹۱۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 26 July 2019

با انتشار صورت سود و زیان شرکتهای بزرگ آمریکایی، شاخص‌های بورس جهانی ریزشی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معامله‌گران بورسی در سراسر جهان که با اشتیاق منتظر انتشار صورتهای سود و زیان شرکت‌های بزرگ آمریکایی بودند با انتشار آنها دچار شوک بزرگی شدند.

شرکتهای "تسلا" و " امریکن ایرلاینز" هر دو نسبت به سه ماهه نخست سال با کاهش سودآوری مواجه شدند و شرکت آمازون نیز اعلام کرد رشد سود فصلی آن از میزان پیش‌بینی‌شده قبلی کمتر بوده است.

علاوه بر کاهش سودآوری شرکتهای بزرگ، احتمال بالای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در روز پنجشنبه هفته آینده از جمله دیگر عواملی بود که معاملات بازارهای مالی در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد.

ادوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد بازار در موسسه "اواندا" گفت: بازارها نسبت به اینکه بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده چه تصمیمی بگیرد، اندکی اضطراب دارند. آن‌ها امیدوارند با توجه به اثرگذاری جنگ تجاری بین چین و آمریکا بر رشد اقتصادی آمریکا، بانک مرکزی این کشور تصمیم به کاهش نرخ بهره شدیدی نگیرد.

در معاملات امروز بورس نیویورک، شاخص "داو جونز" با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۷هزار و ۱۴۰.۹۸ واحد رسید و در اروپا شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با کاهش ۰.۲ درصدی در سطح ۷۴۸۹.۰۵ واحدی بسته شد.

از سوی دیگر معاملات بورسی در قاره آسیا نیز به مانند شاخص‌های بورسی در اروپا و آمریکا نزولی بودند به گونه‌ای که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۵ درصدی تا پایان معاملات اولیه به سطح ۲۱هزار و ۶۴۷.۲۹ واحدی عقب نشست، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵ درصد کاهش یافت و در سطح ۲۸هزار و ۴۴۹.۰۷ واحدی بسته شد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" بورس چین با ریزش ۰.۲ درصدی در سطح ۲۹۳۰.۸۲ واحدی بسته شد.

هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱۷ سنت افزایش به ۵۶.۱۹ دلار و هر بشکه نفت خام برنت بدون تغییر نسبت به روز قبل و به ازای ۶۳.۳۹ دلار  معامله شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل