بازدید 14216

اگر اروپا اذیتمان کند مانع صادرات مواد مخدر نمی‌شویم

کد خبر: ۹۱۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 25 July 2019

رئیس دفتر رهبری اظهار داشت: اعلام کرده‌ایم که اگر اروپایی‌ها ما را اذیت کنند مانع صادرات مواد مخدر به اروپا نخواهیم شد تا مردم اروپا هم از این مواد استفاده بیشتری داشته باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنا بر نظر رهبری، مدیر توانمندی مدیریت را به مدیر توانمند دیگری واگذار می‌کند، گفت: مهمترین اقدام آقای سعیدی‌کیا در این مدت توجه ویژه به محرومان بوده است و در این مدت ۸۲ هزار سند املاک علوی در ۱۶ استان به مساحت ۲۶۷ میلیون متر مربع به ارزش ۱۶۲۴ میلیارد تومان به فقرا و محرومان داده شد.

وی گفت: باید پرسید این همه ثروت پیش از این کجا انباشته شده بود. عمده این املاک توسط رضاخان قلدر غصب شده بود و متعلق به کشاورزانی بود که به زور زمین آنها را گرفته بودند.

رئیس دفتر رهبری با بیان اینکه رضاخان قلدر جنون تملک املاک داشت، گفت: هر جا که باغ و زمینی توجه وی را جلب می‌کرد عوامل خودفروخته وی صاحب ملک را مجبور می‌کردند املاک را به او هدیه دهد.

گلپایگانی ادامه داد: وقتی رضاخان از ملکی تعریف می‌کرد، جوابش فقط پیشکش قربان بود و غیر از این صاحب ملک شکنجه و زندانی می‌شد.

وی گفت: البته دیدیم که با چه ذلت و بیچارگی به جزیره موریس در آفریقای جنوبی تبعید شد و این سرگذشت آن همه غارتگری بود.

رئیس دفتر رهبری با اشاره به ضرب‌المثل ماست‌مالی گفت: وقتی قرار شد عروس اول رضاخان از جنوب کشور با قطار به تهران بیاید، رضاخان دستور داد کل مسیر با گچ، سفیدکاری شود اما در یک روستایی که بسیار محروم بودند و حتی غذا برای خوردن نداشتند، نقشه کشیدند تا دیوار را ماست‌مالی کنند.

رضاخان ۴۰ روز تحت آموزش آتاترک قرار گرفت

وی گفت: اینها تنها گوشه‌ای از جنایات رضاخان بوده است و رضاخان جنایات بسیار بیشتری را انجام داده که اولین آن مبارزه با اسلام بود.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در ابتدا رضاخان رساله مرحوم آقاشیخ یزدی را در دست می‌گرفت و می‌گفت مقلد ایشان است، گفت: هر چند خود را فرد اسلامی مطرح کرد اما پس از اینکه ۴۰ روز در ترکیه تحت آموزش آتاترک قرار گرفت، در برگشت به ایران شروع به مبارزه با اسلام کرد و به حوزه‌های علمیه ضربه‌های شدیدی وارد کرد.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: حضرت امام در خاطرات خود نوشته‌اند که طلاب از ترس رضاخان جرأت حضور در حوزه علمیه را نداشتند و به باغات اطراف قم پناه برده بودند و وقتی هوا تاریک می‌شد فعالیت می‌کردند چرا که جرأت حضور در حوز‌ه‌ها را نداشتند.

وی گفت: در آن زمان عزاداری و روضه‌خوانی قدغن بود به طوری که روضه‌خوانی‌ها یک ساعت مانده به اذان صبح انجام می‌شد و کسی جرأت گریه کردن با صدای بلند را نداشت.

در دوره رضاخان موقوفات نابود شد

وی افزود: در دوره رضاخان موقوفات نابود شد، قتل‌عام مسجد گوهرشاد شکل گرفت و زنان باحجاب جرأت نداشتند از خانه بیرون بیایند.

وی گفت: تمام املاکی که در دوره رضاخان غصب شده بود در دوره آقای سعیدی‌کیا به صاحبان و وراثان آنها برگشت و من این عملکرد را به آقای سعید‌ی‌کیا تبریک می‌گویم.

رئیس دفتر رهبری ادامه داد: البته جنایت محمدرضا کمتر از پدرش نبود. بنده در روز شهادت امام صادق (ع) در مدرسه فیضیه قم که آن جنایت انجام شد، حضور داشتم و دیدم که چگونه قتل‌عام صورت گرفت.

وی ادامه داد: در دوره محمدرضا منصب مهمی مانند نخست‌وزیری را به یک بهایی داده بودند و این بهایی ۱۳ سال نخست‌وزیر کشورمان بود.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه این جنایات ادامه داشت تا اینکه ملت بزرگ با رهبری حضرت امام ریشه این خانواده را از بن کندند، گفت: حالا امروز این خانواده کور خوانده‌اند و فکر می‌کنند که دوباره عده‌ای از مردم از آنها طرفداری می‌کنند و اگر این خیال را دارند که وارد کشور می‌شوند و به ایران تشریف می‌آورند خواهند دید چگونه از آنها پذیرایی می‌کنیم.

وی با تاکید بر توصیه رهبری در حکم آقای فتاح به استفاده از نیروی جوان گفت: این تدبیر حضرت آقا برای سال‌های آینده است که از جوانان برای پیشرفت کشور استفاده کند و امروز این پیشرفت‌های کشور به برکت کار و فعالیت جوانان است.

وی گفت: انرژی هسته‌ای هم توسط یکسری از جوانان که اهل دعای کمیل بودند در کشور شکل گرفت و پیشرفت کرد.

محمدی گلپایگانی افزود: در این بین عده‌ای به دنبال این هستند که نسل جوان را فاسد کنند و تکنولوژی را در خدمت غارتگری قرار بدهند.

وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است، گفت:‌ اعلام کرده‌ایم که اگر اروپایی‌ها ما را اذیت کنند مانع صادرات مواد مخدر به اروپا نخواهیم شد تا مردم اروپا هم از این مواد استفاده بیشتری داشته باشند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به استفاده پیامبر از جوانان در منصب‌های مهم گفت: مصعب ابن عمیر جوانی غیرمسلمان بود که به اسلام گروید و در زمانی که ۲۰ سال داشت پیامبر وی را به مدینه فرستاد تا مردم را به اسلام هدایت کند.

وی ادامه داد: همچنین پیامبر جوان ۲۱ ساله را فرماندار مکه تازه فتح شده کرد که این شهر اولین نماز شهر را در مکه به جا آورد.

گلپایگانی ادامه داد: طبق گفته رهبری جوانان یکپارچه منشأ خدمت، شور، انقلاب و حتی اعتراض هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی گفت: البته جوانان باید از تجربیات افراد انقلابی بهره ببرند.

وی تاکید کرد: در این میان عده‌ای می‌گویند اگر به جوانگرایی اعتقاد دارید چرا فلانی را تغییر نمی‌دهید که منظورشان بنده بودم، معتقدم باید از تجربه کسانی که در این ۴۰ سال پس از انقلاب در خدمت کشور بودند استفاده کرد.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه رهبری به آینده بسیار امیدوار هستند، گفت: کسی که آیه یأس بخواند یا خائن است یا ناآگاه.

وی با اشاره به اقدامی که اخیراً در توقیف نفت‌کش بریتانیایی انجام شده است، گفت: با این اقدام سر دشمنان را به خاک سائیدند و کشوری که پیش از این شاه بدون اجازه او کاری نمی‌کرد کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستد و خواهش می‌کند که ما فلان کار را انجام دهیم.

گلپایگانی گفت: ذره‌ای ترس در شخصیت رهبری وجود ندارد و خدا را شاکریم که ایشان جایگزین حضرت امام شده‌اند.

وی تاکید کرد: آینده ایران بهتر از گذشته خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر