بازدید 24355

معافیت پزشکان تا سقف ۳۲۰‌میلیون تومان از مالیات

کد خبر: ۹۱۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲ 25 July 2019
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال‌جاری گفت: پزشکانی که تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حیدرعلی عابدی عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با فرماندار و مسؤولان بهداشت و درمان کاشمر در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان، گفت: اگر چه ترکیب اعضاء در کمیسیون‌های مجلس متفاوت است، اما در کمیسیون بهداشت و درمان تمامی اعضاء صرفا دارای تخصص بهداشت و درمان، آموزش و پزشکی هستند، به‌طوری که اعضای این کمیسیون به‌جای اینکه برای وزرا مشکلات درست کنند با حمایت از وزیر بیشتر کارساز هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند به‌جای قوانین بازدارنده، مجموعه‌های وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و هلال احمر را کمک می‌کنند، افزود: خوشبختانه در بودجه ۹۸ برای اجرای ادامه اجرای طرح تحول سلامت پیش‌بینی‌های خوبی انجام شد و همانند سال‌های گذشته نیز ۱۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح مصوب شد.

وی با بیان اینکه انتظارمان از وزارت بهداشت توجه جدی به‌موضوع مراقبت از مردم است، یادآور شد: با توجه به‌اینکه در برنامه ششم بحث مراقبت در منزل جزو وظایف وزارت بهداشت و درمان آمده است، اگر این مهم به‌خوبی انجام شود و بتوانیم زمینه افزایش و ارتقای این مراقبت‌ها را فراهم کنیم، قطعا هزینه‌های درمانی و بیمارستانی کاهش می‌یابد.

عابدی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برنامه‌ریزی در سطح‌بندی خدمات در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها اقداماتی انجام دهیم، افزود: بحث مالیات پزشکان از جمله مواردی است که بیشتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و در خصوص آن مصاحبه‌های متعددی منتشر شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از پزشکان در این زمینه از حق و حقوقات خود مطلع نیستند، بیان کرد: اگر پزشکی تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان در سال گردش مالی داشته باشد نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای اخذ مالیات به‌حساب افراد مراجعه نمی‌شود، گفت: رفتار برخی از پزشکان در جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان خوب نبود، چرا که در بحث تعیین میزان مالیات پزشکان، تنها اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عابدی عدم توجه به استخدام پرستار و عدم توجه به بازنشستگی پرستاران را از مشکلات دیگر این حوزه عنوان و اظهار کرد: در جلسات متعدد کمیسیون موضوع مالیات پزشکان و نیز استخدام پرستار مطرح شد که بر این اساس قول دادند در سال جاری مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار صادر شود.

ساخت همراه سرا در دو بیمارستان کاشمر مورد ضروری است

فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: مردم و خیرین نیز در حوزه سلامت گام‌های خوبی برداشتند به‌طوری که بسیاری از فضا‌ها و امکانات در این سال‌ها نوسازی، بهسازی و خریداری شده است.

مسلم ساقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷ پروژه در حوزه بهداشت و درمان کاشمر از پیشرفت بالای ۵۰ درصدی برخوردار است بر اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کاشمر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از امکانات درمانی، ارائه‌دهنده خدمات درمانی به مراجعه‌کنندگان زیادی از شهرستان‌های همجوار است، ضروری است که ساخت همراه سرا در دو بیمارستان کاشمر مورد توجه قرار گیرد.

کمبود نیرو و عدم جذب نیروی جدید از چالش‌های جدی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ متخصص در تمامی رشته‌ها در این شهرستان به‌خدمات‌رسانی مشغول هستند، گفت: به‌منظور بهره‌مندی مردم و ارتقای خدمات درمانی به‌دنبال جذب پزشک فوق تخصص هستیم.

محمدجواد یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر به‌لحاظ بهداشتی ۱۷۰ هزار نفر جمعیت شهرستان تحت پوشش هستند، عنوان کرد: در حوزه درمان به‌دلیل عدم وجود امکانات درمانی قوی در شهرستان‌های همجوار، جمعیت زیادی برای درمان به‌مراکز درمانی کاشمر مراجعه می‌کنند.

وی کمبود نیرو و عدم جذب نیروی جدید را از چالش‌های جدی در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۵۸ پست سازمانی در حوزه درمان کاشمر، ۷۴۹ پست بلاتصدی است و این بیانگر کمبود شدید نیرو است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر کمبود نیروی انسانی در حوزه پزشک عمومی و خدمات، نبود اعتبار کافی برای بهبود استانداردها، واحد‌های بهداشتی فرسوده، نبود اعتبار برای تامین کالا‌های مصرفی، تجهیزات بخش شیمی درمانی، عدم پرداخت کارانه پزشکان، ایجاد سقف و محدودیت برای بیمه سلامت، مداخله افراد غیرپزشک در حوزه پزشکی، نبود زیرساخت برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک را از مهم‌ترین چالش‌های حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرای ۲۳ پروژه در دستور کار قرار گرفت، به‌طوری که از این تعداد ۱۶ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسید و ۷ پروژه به‌دلیل نبود اعتبار ۸ میلیارد تومانی نیمه تمام مانده است.

گفتنی است؛ حضور در زیارتگاه شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس (ره) و ادای احترام به مقام این شهید مبارز و اسوه نمایندگی مجلس و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های شهید مدرس (ره) و حضرت ابوالفضل (ع) از دیگر برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به کاشمر بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۳۹
یعنی ۳۲۰ میلیون تومن خط فقر برای پزشکان هست؟؟؟؟؟عجب
یعنی چه
پزسکان با بالای بیست و پنج میلیون تومان درماه مالیات ندهند؟؟؟؟
چرا؟؟؟؟؟؟
چرا؟ یک کارگر تنها 12 میایون گردش سالیانه دارد و یک کارمند و معلم تقریبا 18 تا 30 میلیون. ولی مالیات می دهند.
با ۳۲۰ میلیون تومان درآمد سالانه از مالیات معاف باشند؟ آنوقت کسانی چون من با ۳۶ میلیون تومان درآمد سالانه مالیات بدهم؟ برای درامد سالانه ام ناشکر نیستم چرا که خیلی ها همین را نیز ندارند اما انصافتان کجا رفته؟

مالیات را همه بابد بپردازند.
320 میلیون تومان در سال معادل 26 میلیون تومان در ماه است یعنی خط فقر برای خانواده پزشکان 26 میلیون تومان در ماه در نظر گرفته شده است
چرا ، تا سقف ۳۲۰ میلیون معاف از مالیات هستند ، در بیشتر کشورهای جهان افراد ممتول و پول ساز مالیات بیشتری میپردازند ، در هلند کم درآمدها ۲۰ درصد مالیات ندهند و اقشار پر درآمد ۴۲ تا ۵۰ درصد مالیات می‌دهند.
چرا ؟ اين عدالت است كه امثال من كه دكتري مهندسي دارم و بابت يك نظارت ٧٠ ميليوني كه ٢ سال طول ميكشد بايد هم ماليات بدهم و هم ارزش افزوده و بايد سر موعد هم اظهارنامه رد كنم
اما يك پزشك تا ٣٢٠ ميليون تومان در يك سال حتي اظهارنامه هم ندهد!؟!؟!؟!
جالبه اونوقت يك جواني كه تازه وارد كار وبازارشده به صرف گردش حساب يكصدو پنجاه ميليون ماليات براش بريدن طرف هنوز خونه نداره
زماني كه بود ميگفتند ماليات بردرامد
همينجوريه كه عده مجبورند براي فرارازماليات كل سرمايشون بكنن ملك بزارند ومالياتي هم ندهند وباعث افزايش قيمت مسكن بشوند وسلطان مسكن هم پيدا بشه
امان ازبي مديريتي
سيستم پزشكى از نظر درآمدى نسبت به بقيه اجتماع بايد بازنگرى شود و الى آخر ، خداوند بزرگ نعمت زيادى به ما داده است ما كشور ثروتمندى هستيم بايد امكانات پزشكى از هر نظر مردم داشته باشند بدون پرداخت و دولت دست مزدشان را پرداخت كند و ان پزشك هايي هم كه دوست ندارن كنار بروند ، من فكر مى كنم اگر از دور دنيا پزشك خوب و درجه يك وارد كنيم خرج مردم كمتر خواهد بود .
پزشک به طور کلی نباید مالیات پرداخت کنه. چون به طور خودکار بیمه ها کسر می کنند و در ضمن فقط این رویه منجر به نخبه کشی بی سابقه خواهد شد
پزشکان و بخصوص عمومی ها که بخش قابل توجه جامعه پزشکی را تشکیل می دهد درآمد سالانه آنها به سختی به 300 م میرسد و مشکلات عدیده معیشتی دارند.
اگر حمایت نمی کنید خنجر نزنید
چرا من که دکتری مهندسی دارم. بابت سالی ۱۰۰ میلیون درآمدم از نظام مهندسی باید مالیات بدم. پزشک ها نباید بدند.
بسیار جالبه
حداقل حقوق ۳۲۰ میلیون تومن در سال!
مسخره است
کاست طبقاتی ایجاد کرده اید یعنی چه که کسی که بالای ماهی ۲۵ میلیون تومان درامد دارد مالیات ندهد
خجالت بکشید واقعا مسخره کرده اداره مالیات
"آقایون بیخودی از اداره مالیات فرار میکردین " کمیسیون بهداشت مجلس به پزشکان مستضعف.مالیات برای کارگر و کارمنده
برای کارمندها هم همین سقف رو درنظر بگیرید. طرف ماهی پنج میلیون میگیره ، خدایی یک میلیون بیمه و مالیاتش شده. بعد یک پزشک چرا باید تا ۳۲۰ میلیون معاف باشه؟ پولی که میگیره نوش جونش درس خونده و باید درآمد داشته باشه ولی خواهشا رانت الکی درست نکنید. از هرکی بیشتر داره کمتر میگیرید؟ پس چرا با آمریکا مبارزه میکنید؟ اون هم مثل خود شماست. از هر کی بیشتر داره چون زورش بیشتره کمتر میگیره.
نه آقا خیلی بده مالیات از پزشکان !!!باید به پزشک مالیات پرداخت .320 میلیون چندر غاز .توجامعه ما چه شغلی با320 میلیون درآمد مالیات میده که پزشک بخت برگشته باید مالیات بده.چرا به این قشر آسیب پذیر اینقدر ظلم میشه .واقعا باید از مظلومیت پزشکان گریست مگر توممالک دیگه پزشکان مالیات میدن تازه اونا حقوقاشون چند برابر از حقوق افراد دیگه جامعه بالاتر نیست .البته اونجاهم به پزشکا داره ظلم میشه چون حقوقشون مثل پزشکای ما چندییییین برابر حقوق یک معلم استاد مهندس و...نیست .خدایا بداد پزشکا برس .
الان با دارا بودن مدرک دکتری در آموزش و پرورش با درامد ماهیانه 4 میلیون تومان باید ماهیانه حدود 200 هزار تومان مالیات بدهیم . در صورتی که درامد سالانه 50 میلیون هم نمی شود . چرا باید بین یک مدرک در دو ارگان اینقدر تفاوت باشد؟
این 320 میلیون برای بعضی دکتر ها احتمالا درآمد یک ماه میشه . . . . حالا شما بیا راضیشون کن که واسه 11 ماه بقیه اظهارنامه مالیاتی ارایه کنن . . . . مگه داریم مگه میشه
با سلام
چرا كارمند يا كارگر زحمت كشي كه در طول شبانه روز اگر بيشتر از دكترها كار كرده كمتر كار نكرده بايد ماليات پرداخت نمايد ولي دكتر،بازاري،طلافروش و ........ كه در آمد آنها 1000 برابر يك كارمند و يا كارگر مي باشد معاف از ماليات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عدالت كجاست .؟؟؟؟؟؟ به چه سمتي داريم مي رويم ؟؟؟؟؟ پولدار پولدارتر و فقير فقيرتر .
گفته از ارائه اظهار نامه معاف هستن نه اینکه از مالیات معاف باشن.
کارمند و کارگر تا ۲۴ میلیون درامد درسال معافیت مالیاتی دارند و پزشکان تا ۲۴ میلیون درامد در ماه از مالیات معاف هستند؟؟؟
عجب؟؟؟؟ چه قانون مدرنی؟؟؟
عدالت جمهوری اسلامی، خدشه دار شده است!!!! بفکر چاره باشید!!!!!!
با توجه به مشکلات اقتصادی قشر عزیز پزشکان لطفا به سمت بالا رندش کنید حدود 400 میلیون بهتره
گویا سه قشر در مالکیت کشور سهیم هستند. سالانه 320 یعنی بیش از 25 میلیون درآمد ماهیانه. در حالیکه دولت برای سایر اقشار معافیت از پرداخت مالیات برای درآمدهای 2/5 میلیون به پایین را اجرا میکند.
خدایا مردم ایران بغیر از پزشکان و دلالان را محو و نابود بفرما امین یا رب العالمین
من که هیات علمی دانشگاه هستم کل حقوق و مزایام در سال به سختی، به 70-80 میلیون تومن میرسه و تازه مالیات هم میدیم. ولی پزشکان تا 320 میلیون معاف هستند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
گردش مالی یعنی چه؟ پزشک از ویزیت بیمار فقط درآمد دارد. مالیات برای همه باید یکسان اخذ شود با توجه به درآمد. تعیین سقف درآمدی متفاوت برای اقشار مختلف ناعادلانه است. حقوق کارمند دولت تا 24 میلیون تومان در سال از مالیات معاف است اما درآمد پزشکان تاسقف 14 برابر این مبلغ از مالیات معاف است! عدالت یعنی این؟
با سلام معلوم که مجلس واقعا حامی اقشار ضعیف وطبقه کار گر هست چراکه کارمندان وحقوق بگیران بیشتر از 3میلیون باید مالیات بدهند پزشکان با درآمد بیش از 320میلیون
اقای نماینده که احتمالا پزشک هم هستید لطفا زمانی که با قوانین اشنا نیستید شانتاژ نکنید .در سال۹۸ برای اظهارنامه عملکرد ۹۷ افراد با درامد تا ۸۲۸۰۰۰۰۰۰تومان میتونستن از تبصره ماده۱۰۰ ق.م‌‌.م استفاده کنن و این اعداد وارقام و عدم ارائه اظهارنامه رو نمیدونم کی به شما گفته و جالبتر اینکه شما اصلا از قانون بودجه ای که خودت تصویبش کردی اطلاعی نداری
"پزشکانی که تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند."
خیلی جالبه کارگران و کارمندان فقط و فقط 33000000 تومن معافیت دارن.پس میشه گفت هرچه درآمد بیشتر مالبات کمتر .
پس معلوم شد که خط فقر پزشکان چه عددی است! زیر 320 میلیون تومن پزشکا نیاز نیست که مالیات بدن. مردم عادی بالای یک میلیون تومان باید مالیات بدن.
پزشکان تخم دو زرده می گذارند که تا 320 میلیون تومان در سال معاف از مالیات باشند یعنی 10 برابر یک کارمند
پزشکانی که اکثریت آنها نه اخلاق دارند و نه...
یک بار نبود که من نزد پزشکی نروم و با او مشاجره نکنم
1/5 دقیقه برای هر مریض وقت می گذارند
آنقدر عجله دارند که دست خطشان را داروخانه ای بلد نیست بخواند و به احتمال زیاد دارو اشتباهی داده می شود (به طوری که به یکی از اقوام نزدیک بنده که مرد بود برای کمردردش داروی ضد بارداری داده بودند)
دوز دارو را نمی نویسند داروخانه ای هم آنرا پائین ترین حد در نظر می گیرد در نتیجه مریض فلک زده 10 روز بعد مجددا باید به دکتر مراجعه کند
اختاپوس هایی که در رأس نظام پزشکی قرار گرفته اند از ورود دانشجویان بیشتر به این رشته جلوگیری می کنند تا حقوق آنها کم نشود
ارتباطاتی که با داروخانه ها و یا آزمایشگاه‌های خاص برای ارسال مشتری به آنجا را دارند بماند
خود من در یک شرکت وارد کننده پروتز شاهد بودم که یک پروتزی که 3 میلیون تومان برای وارد کننده تمام شده بود به قیمت 50 میلیون تومان به بدن یک تصادفی بیچاره وارد شد
چرا چون از خود بیمارستان تا اعضای اتاق عمل از آن سود بردند و 30% هم به پزشک داده شد
به امید روزی که در این کشور عدالتی برقرار شوذ
چرا آن وقت برای بیشتر از 20 سکه نیاز به ارائه اظهار نامه مالیاتی است و چرا کارمندان و کارگران که درآمد سالیانه شان به رقم مذکور نمی رسد باید مالیات بدهند؟؟؟
این ها پزشک نیستند؛ آبروی پزشکی را برده اند؛ بگویید تجارت با جان مردم!
بیچاره کارمند و کارگری که باید مالیات بده تا صرف خدمات شهری ، آبادانی و غیره بشه
این دکتر ها هم برن حال کنن
من کاسب که سال گذشته حداقل ۳۰میلیون تومان از جیبم هزینه کردم اخر سال مالیات ۷میلیونی برام بریدن اون همه بدون هیچ حساب و کتاب و سند و مدرک فقط بر اساس حدث و گمان که تو باید اینقدر سود کرده باشی و اگر سودی نداشتی هم به ما ربطی نداره و تشخیص ما این هست اما اقای دکتر اگر در ماهی ۳۰ میلیون درامد داشته باشه معاف از مالیات هست .
اگر پزشکی تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان داشته باشه مالیت نمیده ولی از برخی کسبه در شهرهای کوچک که به زور سالی 20 ملیون درآمد دارن مالیات میگیرن چرا ؟ این بی عدالتی بابت چیه ؟ اونوقت در بوغ و کرنا میکنن که میخایم یارانه ثروتمندا رو قطع کنیم و میخایم با این ار عدالت اجتماعی درست کنیم و عده ای ساده لوح هم گول این حرفا رو میخورن
با سلام
چرا پزشکان با این مبلغ گردش مالی نباید مالیات پرداخت کنند در حالیکه از محل پرداخت مالیات اقشار ضعیف مملکت و تحصیل رایگان توانسته اند مدرک دکترا بگیرند. کارگران و کارمندان چه گناهی کرده اند که باید سهم مالیات این اقایان را پرداخت کنند. در بعضی مراکز آموزشی غیر دولتی نظیر جهاد دانشگاهی از دستمزد معلمان این مرکز حتی با مبلغ کمتر از 100 هزار تومان نیز 10 درصد مالیات کسر می شود در حالیکه سقف بخشودگی مالیات حقوق حدود دو میلیون و هفتصد هزار تومان است. تبعیض مالیاتی کی در کشور حذف می شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی