بازدید 8781

تعداد کل زائران ایرانی در حج امسال

کد خبر: ۹۱۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 24 July 2019

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تعداد زائران و کارگزاران ایرانی حاضر در سرزمین وحی برای انجام مناسک حج ۹۸ تاکنون به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، علیرضا رشیدیان اظهار داشت: این تعداد با ۲۰۳ پرواز شرکت هواپیمایی هما از ایستگاه های پروازی داخل کشور به فرودگاه های مدینه و جده انتقال داده شدند.
وی افزود: درهمین ارتباط تاکنون ویزای ۸۱ هزار و ۷۳۲ نفر معادل ۹۲ درصد از زایران ایرانی اعزامی به حج ۹۸ دریافت شده است.

ستاد مکه مکرمه نیز با صدور اطلاعیه ای، تعداد زائران ایرانی بیت الله الحرام را ۳۷ هزار و ۲۲۵ نفر ذکر و اعلام کرد که این افراد در قالب ۲۶۲ کاروان وارد این شهر مقدس شدند. از این تعداد ‌۱۵ هزار و ۸۰۴ زائر در قالب ۱۱۰ کاروان با ۶۶ پرواز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و با محرم شدن در میقات جحفه برای انجام مناسک حج به مکه انتقال یافتند.

همچنین ۲۱ هزار و ۴۲۱ نفر از زائران مدینه قبل نیز در قالب ۱۵۲ کاروان پس از زیارت بارگاه ملکوتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع(ع)، در مسجد شجره محرم شده و وارد مکه شده اند.

ستاد مدینه منوره هم در اطلاعیه ای، تعداد زائران ایرانی در شهر پیامبر(ص) را تاکنون ۹ هزار و ۳۸۴ نفر در قالب ۶۸ کاروان اعلام کرد.

زایران ایرانی حج تمتع امسال در مجموع با ۳۶۱ پرواز به سرزمین وحی اعزام می شوند.

آخرین پرواز حجاج ایرانی به مدینه ۹ مرداد از شهرهای تهران، مشهد و تبریز و آخرین پرواز به فرودگاه جده نیز ۱۴ مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار